AliceW
Igår klantade jag mig ordentligt när jag skulle klippa bort ett gäng rötter från dammkanten och råkade klippa rakt igenom duken. Det blev ett 4-5 centimeter långt snitt. Hur gör jag bäst för att laga hålet? Behöver man specialgrejer till just damm, eller finns det alternativ som t ex cykelslangsgrejer eller annat? Jättetacksam för alla svar! //Alice
embees
CITAT (AliceW @ 27-04-2008, 21:20) *
Igår klantade jag mig ordentligt när jag skulle klippa bort ett gäng rötter från dammkanten och råkade klippa rakt igenom duken. Det blev ett 4-5 centimeter långt snitt. Hur gör jag bäst för att laga hålet? Behöver man specialgrejer till just damm, eller finns det alternativ som t ex cykelslangsgrejer eller annat? Jättetacksam för alla svar! //Alice



Är det dammduk av gummi så finns det dubbelhäftade klisterremsor. Man tvättar först av duken runt hålet med kemiskt ren bensin och även den bit som du ska lappa hålet med. Klistrar på klisterremsan och lappen ovanpå och trycker till ordentligt.
AliceW
Jättetack för tipset!
eld och vatten
Hej om du kostat på med en riktig gummiduk. Då skulle jag rekomenderar jag dej att rengöra. slipa med sandpapper och sätta på en vulklapp. Om du ej får tag i nog stora kolla med en gummiverkstad.
AliceW
Ja, det är riktig dammduk i gummi. Ska kolla om det går att köpa på Aquacenter, som det heter där duken är köpt.
Och tack för inlägget i min gästbok. Kul att du gillar min hemsida.
//Alice
embees
CITAT (AliceW @ 29-04-2008, 10:07) *
Ja, det är riktig dammduk i gummi. Ska kolla om det går att köpa på Aquacenter, som det heter där duken är köpt.
Och tack för inlägget i min gästbok. Kul att du gillar min hemsida.
//Alice



Klisterremsan jag pratade om är avsedd just för dammduk av gummi. Det är viktigt att men rengör ordentligt innan man klistrar lagningslappen över hålet! Men jag har inte fått rådet att sandpappra också och det har funkat ändå. Tätt och fint blev det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon