Full version: Galonisar eller vad
Soffie
till åttaåringen som är ett riktigt blötdjur, börjar bli trött på att han alltid kommer hem blöt från skolan. Vad skall man göra?
Soffie
Ingen med barn i den åldern som kan tipsa?
Magdis
Galonbyxor är nog det enda tips jag kan komma på. Våtdräkt skulle inte sitta helt fel vissa gånger men där tror jag dottern skulle protestera. biggrin.gif
Anic
Eftersom jag inga barn har kan jag inte hjälpa till så mycket. men här är två länkar där likande ämne har disskuterats här. Hoppas det kan avar till nån hjälp, annars kommer det kanske vettigare svar snart.

http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...62&hl=galon
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...51&hl=galon
Tosan
Själv föreslog jag dykardräkt till min femåring. Han lyckas få vattnet att rinna in i överkant på galonisarna...
Soffie
Någon mer med bra tips?
DragonLady
Enligt min erfarenhet är det bara o gilla läget.. barn älskar o hoppa i vattenpölar.. så så länge det är blött ute är barn (de flesta) blöta... tyvärr.. hur man än gör..
Overall e ju inte o tänka på i den åldern.. det är ju inte coolt coolgleam.gif
Soffie
CITAT (DragonLady @ 02-05-2008, 00:12) *
Enligt min erfarenhet är det bara o gilla läget.. barn älskar o hoppa i vattenpölar.. så så länge det är blött ute är barn (de flesta) blöta... tyvärr.. hur man än gör..
Overall e ju inte o tänka på i den åldern.. det är ju inte coolt coolgleam.gif

Overall står väl ändå inte emot väta.
DragonLady
Overall med bävernylon eller det dyrare alternativet gore-tex.
Soffie
CITAT (DragonLady @ 02-05-2008, 23:12) *
Overall med bävernylon eller det dyrare alternativet gore-tex.

Men int kan man ha overall i maj, lerigt och blött i skogen men vör vamt för overall.
*Stintan*
Håll ut snart är det sommar yes.gif
DragonLady
Calgary-byxa (Byxa) Artnr: 20425
function detalj(topic){window.open(topic,'detalj','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,resizable=no,copy
history=no,scrollbars=auto,width=500,height=480');}
För detaljerad bild klicka på önskad färg
099
Efter mycket arbete och testande har vi fått fram en rymlig, smidig, lätt och ”tyst” byxa för dig som vill att plaggen ska prassla så lite som möjligt, men ändå ha full funktion vad gäller vind- och vattentäthet. Vi tillverkar den i vattenresistent polyester, ett mikrofibermaterial som torkar mycket fort. En 3-lagers Gore-Tex Stormliner ser till att Calgary är helt vind- och vattentät.
En byxa då.. jackor finns också.
Soffie
CITAT (DragonLady @ 03-05-2008, 00:05) *
Calgary-byxa (Byxa) Artnr: 20425
function detalj(topic){window.open(topic,'detalj','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,resizable=no,copy
history=no,scrollbars=auto,width=500,height=480');}
För detaljerad bild klicka på önskad färg
099
Efter mycket arbete och testande har vi fått fram en rymlig, smidig, lätt och ”tyst” byxa för dig som vill att plaggen ska prassla så lite som möjligt, men ändå ha full funktion vad gäller vind- och vattentäthet. Vi tillverkar den i vattenresistent polyester, ett mikrofibermaterial som torkar mycket fort. En 3-lagers Gore-Tex Stormliner ser till att Calgary är helt vind- och vattentät.
En byxa då.. jackor finns också.

Vad kostar en sådan?
DragonLady
googla på gore-tex...
Netha
CITAT (Soffie @ 04-05-2008, 17:18) *
Vad kostar en sådan?

Byxan kostar 1.772 Kr och finns endast i dam & herrstorlekar.
Bettson
Galonisar mest praktiskt.

Men skolbarn och galonisar är som upplagt för att ungen bli retad.

Vanliga ombyteskläder är nog det bästa så han inte blir kall om lilla familjelyckan.

Och som mina ungar sa, mamma har tvättmaskin. Tids nog börjar en mycket jobbigare ålder där man ska vara cool. Skitiga blöta kläder är ett väldigt litet problem som du kommer att nästan längta efter inom några år.

Små barn små bekymmer och stora barn med stora bekymmer. GLäds åt att han fortfarande är barn helt och fullt och inte försöker spela vuxen. Tiden går fort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon