glassica
Jag skall på bröllop, riktigt hederligt kyrkbröllop med klädkod kavaj. Nu funderar jag på vad som gäller ang. färger.... rolleyes.gif
Får man tex ha en vit top/linne med nåt utanpå... eller är vitt fullständigt tabu på bröllop.... på andra än bruden?? Upptill menar jag nu, kjolen jag skall ha är lång, färgglad och mönstrad.

/// Jessica

160kvm stort hus
gå in på Dn´s hemsida och kolla under vett och etikett med Magdalena Ribbing.
Whiskuchi
Vitt är ok så länge det inte är helvitt :-)
glassica
Tack snälla ni, jag fann vad jag sökte, man kan ha vitt bara det inte är den dominerande färgen. Så då kan jag ha vitt linne + nåt fint utanpå i färg till min kjol!!! tummenupp.gif
/// Jessica
Johanna O
Hej!
Vad kul att du ska på bröllop!
Jag kom att tänka på i somras då jag var på bröllop. Jag hade vitt linne med lila kofta över. Men senare på kvällen när vi fortfarande satt till bords och lokalen blivit lite varmare så tog jag av mig koftan! Jag minns att jag iaf slogs av tanken att ingen av de andra gästerna hade vitt.... och nu, sittandes, var det bara jag o bruden själv, som såg ut att vara vittklädda... tror iofs ingen tänkte på det, men måste medge att jag för ett ögonblick ångrade mitt klädval, kändes på nåt sätt lite fel........
Hoppas du får en trevlig dag!


Mvh
Johanna
Tosan
Jag tror jag kapar tråden...
Är åxå bjuden på bröllop med klädsel kavaj, jag har en enda klännig som är hundtandsmönstrad i 60-talssnitt, vit och svart. Kan den funka? Dessutom vet jag att klädkoden dessutom mest är till för att djävlas med en som absolut inte vill sätta på sig en kavaj, vi hade väntat oss att jeans och boots skulle duga alldeles utmärkt. Och jag tror heller inte att det är så himla noga.
Men det blir den klänningen eller ingen alls, och bootsen till, som det känns nu iaf.
Österläge
CITAT (Tosan @ 30-04-2008, 18:21) *
Jag tror jag kapar tråden...
Är åxå bjuden på bröllop med klädsel kavaj, jag har en enda klännig som är hundtandsmönstrad i 60-talssnitt, vit och svart. Kan den funka? Dessutom vet jag att klädkoden dessutom mest är till för att djävlas med en som absolut inte vill sätta på sig en kavaj, vi hade väntat oss att jeans och boots skulle duga alldeles utmärkt. Och jag tror heller inte att det är så himla noga.
Men det blir den klänningen eller ingen alls, och bootsen till, som det känns nu iaf.



Det är säkert ok, om du känner paret o vet hur de brukar tänka så har du säkert tolkat dem rätt! Och en svartvit klänning skulle väl funka även om du inte kände till bakgrundshistorien! När jag gifte mig i somras hade vi klädkod kavaj o det var mest för att vi inte ville att folk skulle komma i jeans o tröja, sen om de har just kavaj eller inte spelar inte så stor roll, men det är ju bra att sätta stilen lite - för allas skull, så ingen känner sig dum! smile.gif
anne-li i olofstorp
En rolig kommentar fick min dotter förra året när hon skulle på bröllop!
Om man har rött så är det tecken på att man har varit tillsammans med brudgummen......
Stackars dotera min, hon fick t o m kolla hårbandet, för det där med brudgummen var inte hennes grej..... rotfl.gif
karlsdal
Hehe! På mitt bröllop i sommar är det sååå välkommet med vitt. Jag kommer nämligen ha blå klänning på mig! biggrin.gif
Anic
CITAT (karlsdal @ 01-05-2008, 11:10) *
Hehe! På mitt bröllop i sommar är det sååå välkommet med vitt. Jag kommer nämligen ha blå klänning på mig! biggrin.gif


Då kanske du nte vill att gästerna har blått istället? flirting.gif Tycker det är roligt att folk väljer den färg de gilla mest isället för att slvaiskt följa traditioner om man nu inte vill ,eller så kanske det är av just tradition som du inte vill ha vitt? giggle.gif Hursom helst blått är flott!
glassica
CITAT (anne-li i olofstorp @ 30-04-2008, 22:42) *
En rolig kommentar fick min dotter förra året när hon skulle på bröllop!
Om man har rött så är det tecken på att man har varit tillsammans med brudgummen......
Stackars dotera min, hon fick t o m kolla hårbandet, för det där med brudgummen var inte hennes grej..... rotfl.gif


Hahahaha... shit också... kjolen jag skall ha har går i rött, hallonrött och vinrött... och jag har INTE haft ihop det med brudgummen.... =0))) rotfl.gif
/// Jessica
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon