Full version: ID-hjälp?
Juli S
Hittade dessa lite här och var i trägården, vad är detta?
[attachment=17555:DSC01902.JPG]
fruberglund
Ser misstänkt ut som mina hatobjekt - alltså Bergsklint. Sprider sig som ogräs och är omöjliga att ta död på verkar det som. Jag vill inte ha den men ändå ploppar den upp på alla möjliga ställen i trädgården blink.gif

Så här ser den ut, ett stort monster alltså ranting.gif

[attachment=17564:Image_bergklint1.JPG]

Men har du tur är det nåt helt annat giggle.gif naughty.gif
Juli S
Oh, den var fin faktiskt! blush.gif
embees
CITAT (Juli S @ 01-05-2008, 09:25) *
Hittade dessa lite här och var i trägården, vad är detta?
[attachment=17555:DSC01902.JPG]


Det är bergklint. I vissa trädgårdar uppträder den som ogräs, dvs den slår sig ner överallt!
thumbdown.gif Den frösår sig hejvilt, men den är inte svårare att dra upp än andra ogräs. En annars söt växt.
fruberglund
CITAT (embees @ 01-05-2008, 09:52) *
men den är inte svårare att dra upp än andra ogräs.


confused.gif
Skojar du eller Majsan whist.gif biggrin.gif Ja, du får gärna komma hit och visa hur du gör annars...

Kul att du tyckte den var söt Juli S, då är det bara att låta den stå kvar. Själv tycker jag den är rätt tillintetsägande, då gillar jag den vanliga blåklinten mer eller den mörklila jag köpte förra året från Odla (min var inte alls lika ljus som på bilden)

Klint "Black Ball"
Lemonne

Jag är i krig med Bergsklinten... Dra upp? Jag behöver gräva en grop på två meter om jag ska få upp rötterna...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon