Hellan
Hade tänkt köpa ett par nya växter till köksfönstret så här inför sensommaren/hösten, det är nu det börjar bli mysigt att greja inomhus också. Vad tycker ni passar i köksfönster? GRöna växter har jag redan massor av så jag tänkte det skulle vara kul med lite färg nu.
Tar tacksamt emot lite tips! Kram från Hellan wub.gif
Hannele
"Vad tycker ni passar i köksfönster?"

Det vet bara du... men varför inte förena nytta med nöje och ha lite kryddor?
Det är bara att ta en shoppingväska och gå till närmaste blomsteraffär!
Och välja det vackraste!
smile.gif
Hellan
Tack för tipset Hannele! wub.gif Vackra kryddväxter i några snygga zinkrukor kanske det blir, jag är inte riktigt begonia-ros-hemtrevnad-typen, men det finns ju så mycket annat snyggt! Med shoppingväskan i högsta hugg ska jag nu bege mig till blomsteraffären...... ! smile.gif
lolo
Lycka till med besöket hos blomsteraffären! Ett tips är kalanchoe, dvs höstglöd som just nu finns i flera olika färger. Oerhört lättskött blomma, som man kan "glömma bort". Dessutom ganska billig i inköp. Ett annat tips är kristi törnekrona, som i princip har samma positiva egenskaper.
mvh
Ann-Louise i Umeå smile.gif
Kajsa
Köp en brudorkidé Phalaenopsis dom blommar 2-3 månader
och planterar man sedan om dom får man snart nya stänglar.
Har många i olika färger och det är en perfekt krukväxt,
den blommar lika bra året runt. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon