jenniepennie
Hur gör ni när bara ett av barnen är sjukt?

Jag funderar på att lämna den stora på dagis i morgon några timmar så att hon får träffa kompisarna och den lille sjuke får lite extra omvårdnad. Är det nån som gjort eller brukar göra så?
Elisabeth P
Det är väldigt vanligt att man gör så. Dock beror det på vad för sjukdom gäller. Magsjuka är mycket smittsamt och 48 tim regeln är vad man brukar gå efter, både vad det gäller det sjuka barnet och övriga familjemedlemmar.
Sedan kan det ju ochså bero på hur sjukt det sjuka barnet är och i behov av lugn och ro samt hur stort behov av umgänge som det friska barnet har.
Personligen tycker jag inte det finns skäl för heldagar, men det är min personliga åsikt. Jag tycker det är rätt mysigt att få lite extra tid för båda mina barn, då man jobbar rätt mycket för övrigt.

Hoppas du finner en lösning som känns bra för er.
tepa
Hej Jenniepennie

Naturligtvis ska du lämna den stora på dagis om den lilla är sjuk, dvs om det inte är magsjuka pga den stora kan ha fått smitta. Jag har sex år mellan mina båda barn, så min stora gick i skolan när den lilla var liten.Den stora vill säkert träffa sina kompisar och du behöver nog tid med den lilla. Tycker

Tepa
Netha
Vet bara att både son och dotter har bägge (alla tre) barnen hemma om en av dem är sjuk.
Aqvakul
CITAT (jenniepennie @ 04-05-2008, 11:38) *
Hur gör ni när bara ett av barnen är sjukt?

Jag funderar på att lämna den stora på dagis i morgon några timmar så att hon får träffa kompisarna och den lille sjuke får lite extra omvårdnad. Är det nån som gjort eller brukar göra så?


Känns det bra för dig, så tycker jag absolut du ska göra det.
jenniepennie
Tack för era synpunkter. Nu visade det sig vara magsjuka ändå sad.gif Inte kul för liten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon