Ralf
Idag har jag varit hos tandläkaren för första gången på 6 år. Jag dricker minst 3 dl läsk varje dag o äter en del godis. Kan ni gissa hur många hål jag hade?
Solstorm
Ha. Jag skriver noll. Hade du haft fler än 5 hade du inte frågat.
RibesRubusVitis
Antagligen inga, att döma av den triumferande tonen. Men 6 år är blaha-blaha; innan jag hösten 2005 gick till tandläkaren för att äntligen få tandställning var mitt senaste besök på våren 1974, trettioett och ett halvt år tidigare, då jag tänkte knäcka en sockerbit men i stället knäckte tanden.
Någon karies hade jag inte fått, men däremot hade jag tappat ett par amalgamplomber från 60-talet.
Calypso_bulbosa
rolleyes.gif Med tanke på att du startat omröstningen,tror jag att det var 0 hål tongue.gif
Anic
Det är ju högst individuellt hur många hål man får. Har du inte rätt bakterier så får du ju inga hål oavsett hur du sköter dina tänder eller vad du dricker/äter. Att du dricker läsk och äter godis dagligen säger ju hela saningen heller, det beror ju på hur ofta du dricker och äter under dagen.

Men eftrsom du dricker en del läsk har du väl åtsminstonde erosionsskaddor nånstans, man brukar ju få "glansiga/blanka" tandytor eller små gropar på tuggytorna, men det är ju inte samma som hål.

Jag gissar på mer än fem tongue.gif
LadyG
Jag gissar på 1-2, 0 låter för bra för att vara rättvist tongue.gif
Aqvakul
"som man ropar får man svar": 0 hål!
Netha
Gissade noll hål ... och hoppas jag har rätt.smile.gif

Dotter med tandläkarskräck var senast på tandl.besök då hon var 19 år.
I fjol ... efter 14 år tog hon mod till sig och var på kontroll.
Noll hål och inge tandsten. tummenupp.gif

Visstja .. hon dricker/drack läsk.
*Stintan*
Du hade nog ett hål tongue.gif
Magdis
När får vi veta det rätta svaret då? smile.gif
Ralf
CITAT (Magdis @ 05-05-2008, 22:07) *
När får vi veta det rätta svaret då? smile.gif

på tisdag!
Pristagaren får koma till min kolonilott o rensa ogräs o äta grillat!
estet
Tänker som många andra 0 hål!
MrsVain
tihi jag tror med på noll, men du fick skrapa lite tandsten och så fick du bananflour! biggrin.gif
KURT
Det beror ju också på vilken tandläkare du gick till, du kanske hade 14 hål? Om tandläkaren tjänar mera på dina hål, så får du flera.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article2395714.ab
råse-marie
vänta med spänning på resultat , tror jag har rätt yahoo.gif tummenupp.gif
Ralf
CITAT (råse-marie @ 06-05-2008, 06:58) *
vänta med spänning på resultat , tror jag har rätt yahoo.gif tummenupp.gif

Men vad tror du då?
Lillja
Varför vänta i sex år, är det inte bättre att gå varje år då hinner
det inte bli nåt, fast jag tappa en bit av en framtand nyligen gick
på trettonhundra pix, huvaligen va dyrt.
Aqvakul
CITAT (Ralf @ 05-05-2008, 23:05) *
på tisdag!
Pristagaren får koma till min kolonilott o rensa ogräs o äta grillat!


spänningen är olidlig..... flirting.gif
Anic
Nu är det tisdag! Hur var det nu med bissarna? biggrin.gif
Wilmer
sweatingbullets.gif Jag hann slänga in en röst på 0 hål, hoppas jag vinner så jag får komma och rensa ogräs!!

Jag har själv mirakeltänder, men en dag rammlar de väl ut alla på en gång bara för det.
Monaxe
Gissade också på 0 hål, eftersom du verkar nöjd!

Orättvist att en del har mirakeltänder...tillhör dessvärre inte den kategorin själv...
Anic
När det gäller tandlossning är det orättvist att 10 % av befokningen inte har några problem med sina tänder oavsett mkt de missköter sina tänder, eller att 10 % av befolkningen har problem oavsett hur mkt de sköter dem.
För resten beror hel och hållet på hur man skäter sina tänder om man får problem eller inte.

När det gäller karies, hade det inget med mirakel att göra direkt, det har med vad/hur man äter/dricker, och vilka bakterier man hari munnen, som har betydelse, och hur man borstar förstås.
råse-marie
CITAT (Ralf @ 06-05-2008, 09:10) *
Men vad tror du då?


Måste jag säga först ...... whist.gif ?

ok jag gissar 0 hål -fear-.gif
Ralf
japp det var noll hål
O anledningen till att jag går så sällan hos tandläkaren är att jag är från statsministerkommunen Täby, för där är vi snåla. Vi e så snåla att vi gråter när vi går på toa...

Första priset går till alla som vill komma till min lott!

Jag har ju sparat 5 besök och 600 kr/besök så för 3000 kan jag hitta på nåt roligt.
Ralf
[attachment=17837:omröning.JPG]

Ja jag lyckades sabba omröstningen, men ..... ni genomskådade mig från början. Precis som mitt ex, som sade att jag aldrig kunde ljuga...

Lillja
Puuh, tur att jag inte vann sweatingbullets.gif har så det räcker
och blir över att rensa.
Maria82a
ja bra det....själv har jag haft 1 hål på 25 år.....försöker hålla tänderna hela....

Jag äter mkt karameller och borstar tänderna 1 gång per dag.....

Men direkt jag ätit snask så dricker jag ett glas vatten eller tuggar på ett tuggummi....
aanderss
vi vill ha svar crazy.gif

varför står de 0 i omröstningen fast 35 har röstat
Ralf
ja men du ser ju mitt svar....
jag ville prova n grej med omröstningen, då blev den nollad, man lär så länge man lever. men du ser resultatet på bilden..
aanderss
kul att du hade 0 hål
LadyG
Grattis, du verkar höra till de där 10% som Anic skrev om som kan göra lite som de vill smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon