Full version: Läckande vattenkanna
grycken
Jag skulle vara miljömedveten och köpte en vattenkanna (hos Indiska), gjord av återvunna plåtburkar. När jag kom hem och skulle använda den läckte den lite. Vitsen med en vattenkanna är bl.a. att man ska kunna hälla upp vatten och låta det stå och bli tempererat. Då är det ju inte så bra om vattnet sipprar ut. Har någon tips på hur jag ska kunna laga läckan?
Snigelhatare
Nu skriver jag om något som jag inte kan. Man har ju kylarcement när kylet läcker på bilar. Vet inte riktigt hur det fungerar men någon annan kanske vet om det kan fungera.
Carl
Hi!
Gå tillbaka och byt den!
ingrids
Håller med Carl - en ny vattenkanna ska inte läcka.
grycken
Vattenkannan var ju gjord av återvunna plåtburkar, troligtvis i Indien, och lite skev och vind, så man kan inte begära att den ska vara perfekt. Dessutom fanns det bara två och jag tyckte inte om färgen på den andra. Vill inte gå tillbaka och byta. Ska pröva att täta med tuggummi till att börja med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon