Fru fet
men åh vad frustrerande det är att det är så torrt! Jag håller som vanligt på med ett nytt rabattprojekt (snart har jag ingen gräsmatta kvar på min lilla plätt i världen..) men det är ju helt omöjligt att gräva just nu. Min styva lera är som betong. Fast det är kanske lika bra, allt man planterar lär väl försmäkta i värmen ändå och vattna får man ju göra ändå så det räcker.

Kanske jag skulle ta mod till mig och hugga ner giganto-tujan som jag har gått och glott surt på i flera år i stället så att man åtminstone får flexa musklerna lite naughty.gif?

Vad håller ni på med fört projekt just nu?

jenny
Mollis
Jaa, förutom att vattna rabatterna så håller jag på med mitt eviga krig mot den där j**la oreganon... såg också att jag behöver ge pionerna mer stöd...och så vattnar jag lite...
millann
vattna vattna och vattna!!!
annars för min del så försöker jag få ordning på nysatta jordgubbs o smultronplantorna som håller på att vissna ner totalt.. Men kriget mot torkan fortsätter!
coolgleam.gif
HelenJ
Jag vattnar och vattnar jag med - och njuter av att bara se någon enstaka snigel i veckan! I fjol vid den här tiden plockade jag flera hundra om dagen...
Så visst är värmen underbar ändå! cool.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon