jesperrrr
Hej har haft 6 guldfiskar i ca 1 år nu dom har växt sig ganska stora nu jag var borta en helg och när vi kom tillbaka så kom min son springades till mig o sa att han har sett små grodyngel men i sjävla verket var det fiskyngel det är jätte många i dammen undrar vad jag ska göra ska jag bara låta dom va eller ta ut dom? och vad äter dom ?
MariaS
CITAT (jesperrrr @ 19-06-2008, 20:12) *
Hej har haft 6 guldfiskar i ca 1 år nu dom har växt sig ganska stora nu jag var borta en helg och när vi kom tillbaka så kom min son springades till mig o sa att han har sett små grodyngel men i sjävla verket var det fiskyngel det är jätte många i dammen undrar vad jag ska göra ska jag bara låta dom va eller ta ut dom? och vad äter dom ?

Finns det bara stenar som de kan gömma sig bland, så mår de bäst där de är. Maten finns där också, helt naturligt!
jesperrrr
Det fins inte så många stenar och dom stora jagar dom hela tiden hjälp tack. !
Christer i Falköping
De brukar gömma sig i dammväxterna också. Man kan ju göra små skydd av t.ex lådor som jordgubbar ligger i, de i plast alltså. Gör små ingångar på sidorna som bara ynglena kan simma igenom. Tyng ned lådorna med tyngre stenar, så att de inte knuffas bort eller vänds upp och ned av de stora fiskarna. Eller så får du helt enkelt fånga upp så måmga yngel du kan och ha i ett akvarium eller en sådan där stor tunna i plast. Ner med lite växter i den så kommer ynglena att kunna växa sig stora där i lugn och ro.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon