Sidor: 1, 2, 3
henriks
Det finns en tråd för vad man ska göra eller just har gjort, men jag saknar en tråd med vad som ni BORDE ha gjort just nu, istället för att sitta här på odla?
Själv borde jag sova just nu, men efter att ha legat och funderat, vänt och vridit mig i sängen i några timmar, var det bara att lyfta upp laptoppen från golvet och ta den i knät.

Konstigt att det alltid skall vara så svårt att somna när jag är ensam hemma! dunno.gif
Calypso_bulbosa

Borde också sova nu,men sitter här... whist.gif
DragonLady
Ja sova hade ju varit bra om man kunde... men det är roligare o sitta här än att ligga i sängen och älta ovesentliga saker i evighet.. wacko.gif


Sussie F-Flower
Håller med er, allihop!!!
Samma här... d010.gif

Men jag har även en lång, lång lista rtfm.gif på ett A4, vad jag "BORDE" göra och BORDE ha gjort, för länge, länge sedan...
Ni skulle säkert bli mörkrädd om Ni såg vad som stod på den....

Tack för påminnelsen, Henrik!!! crying.gif whist.gif wink.gif


Bra tråd förresten!!!
Kanske jag kan få 'arselet ur vagnen' och påbörja det jag ska, med hjälp av denna tråd...?
pejori
Sova vore en bra idé här också, men inte katten funkar det, så jag läser istället. tummenupp.gif
Skall passa mitt sjuka barnbarn om några timmar, men han är snäll som sjuk också, så det blir säkert bra flirting.gif
Snällare barn får man leta efter. blush.gif blush.gif blush.gif
Grå
Och en annan som sov gott utan grubblerier (vad ligger du och grubblar på Henrik??? Är det husbygget nu igen..) BORDE egentligen snabba på lite för att komma iväg till jobbet, men väljer att sitta här i godan ro med kaffe och smörgås och ta det lite lugnt.
Alltid retar det någon att man ramlar in en kvart senare än alla andra och dessutom har rätt att göra det wink.gif
*Stintan*
Tja borde ha legat kvar i sängen och sovit en stund till åtminstone känns det så men men har man en ulltuss som använder sin matte som studsmatta för att tala om att det är dags för morronrunda så har man inte så mycket val.
Så nu när den är avklarad så borde jag sätta på kaffe men det är en kraftansträngning så här dags så därför sitter jag här och laddar batterierna som alltid är lika tomma på mornarna.
Monaxe
Borde ha försökt att få lite mer sömn, 3 timmar är nog för lite...

Jag borde inte sitta här nu, borde ta itu med tvätten och allt annat tråkigt hushållsgöromål.

Har en trädgård som håller på att växa igen, men där kan jag alltid skylla på att det regnar så jag inte kan/vill gå ut.

Mycket roligare är det att sitta framför en dator...
Alba
Jag borde gå ut och plantera lite växter innan regnet kommer........men här sitter jag och tittar oroligt mot regnmolnen och undrar om jag ska hinna ut innan regnet kommer. Gå ut nu confused.gif ......nääää......måste kolla Odla först.
sqrulan
g.gif Jag borde nog sova en stund bara en kvart för jag sov så
dåligt i natt.

g.gif Jag borde nog sy dom vita fina sommargardinerna nångång
helst innan sommaren är slut.

g.gif Jag borde städa källaren.

g.gif Jag borde klippa gräsmattan men det spö regnar,vilken osis! whist.gif

Tänk så många borden det finns! help.gif
Bee
Lömsk tråd, beroende på när på dagen/natten man ser den
Just nu borde jag vara lite flitigare här på jobbet!
Och jag borde inte sitta och tänka på att det är tre (3) veckor kvar till semestern!
Grå
Jag borde låta bli att tala om att det här är min sista arbetsvecka innan semestern yahoo.gif
skogstroll
jag borde ta hand om mina växter istället för att ta hand om chefen
Alba
CITAT (Alba @ 23-06-2008, 09:36) *
Jag borde gå ut och plantera lite växter innan regnet kommer........men här sitter jag och tittar oroligt mot regnmolnen och undrar om jag ska hinna ut innan regnet kommer. Gå ut nu confused.gif ......nääää......måste kolla Odla först.



Hi hi så kom nu regnet. Nu kan jag ju sitta här med gott samvete. yahoo.gif
henriks
CITAT (Grå @ 23-06-2008, 06:40) *
Och en annan som sov gott utan grubblerier (vad ligger du och grubblar på Henrik??? Är det husbygget nu igen..) BORDE egentligen snabba på lite för att komma iväg till jobbet, men väljer att sitta här i godan ro med kaffe och smörgås och ta det lite lugnt.
Alltid retar det någon att man ramlar in en kvart senare än alla andra och dessutom har rätt att göra det wink.gif


Grubblar på alla saker jag BORDE hinna med på jobbet denna veckan, men jag har redan insett att jag inte kommer att hinna med det, har redan börjat varva ner och accepterat att det finns saker kvar att göra efter sommaren också men jag har tyvärr lite för många lösa trådar kvar för att kunna ta dagen som den kommer :-(

Huset har fått sin beskärda del av grubbleriet, men inte så mycket faktiskt - det börjar i det stora hela bli "färdiggrubblat" Lite smidesarbete kvar på min diaboliska plan att "lura" byggnadsnämnden bara! :-) Gör vi rätt saker i rätt ordning så kan det nog bli riktigt bra tillslut! (till och med vedspisen får vara kvar inomhus) flirting.gif

På det stora hela vet jag knappt vad det var som höll mig vaken...

Vet bara att det var SÅ segt att komma upp i morse, jag rusade in genom dörren på jobbet vid halv åtta, diskuterade helgens problem (som gjorde att jouren var "tvungen" att ringa mig tre gånger), läste och besvarade mail till nio, gjorde lite ärenden på stan, snabbfrukost på tillbakavägen, förberedde möte med investerare ocjh konsult för vindkraftsprojektet, skyndade iväg till helgens "problembarn" och satt dadda med den pannan ett tag - via korvmojen en snabbsväng förbi bygget av nya panncentralen där det var folk överallt som vanligt, två grävmaskiner (varav den ena just grävt av en telekabel i den enda lilla gräsplätt på hela området som det INTE skulle finnas några kablar) och åtta man sammanlagt. Därefter tillbaka till kontoret och leta reda på beställningen av kabelanvisning för att bevisa att det inte var vi som missat, utan telia, KAFFE och vafaan? klockan redan fyra.....

jag lovar - jag SKA bli bättre på att säga nej till jobb!

just nu borde jag diska, dammsuga upp alla fluglik, duscha och gå och lägga mig! - men jag hoppar disken och dammsugaren och sitter kvar här en stund till! whistling.gif
Bettis
CITAT (henriks @ 23-06-2008, 20:24) *
Grubblar på alla saker jag BORDE hinna med på jobbet denna veckan, men jag har redan insett att jag inte kommer att hinna med det, har redan börjat varva ner och accepterat att det finns saker kvar att göra efter sommaren också men jag har tyvärr lite för många lösa trådar kvar för att kunna ta dagen som den kommer :-(

Huset har fått sin beskärda del av grubbleriet, men inte så mycket faktiskt - det börjar i det stora hela bli "färdiggrubblat" Lite smidesarbete kvar på min diaboliska plan att "lura" byggnadsnämnden bara! :-) Gör vi rätt saker i rätt ordning så kan det nog bli riktigt bra tillslut! (till och med vedspisen får vara kvar inomhus) flirting.gif

På det stora hela vet jag knappt vad det var som höll mig vaken...

Vet bara att det var SÅ segt att komma upp i morse, jag rusade in genom dörren på jobbet vid halv åtta, diskuterade helgens problem (som gjorde att jouren var "tvungen" att ringa mig tre gånger), läste och besvarade mail till nio, gjorde lite ärenden på stan, snabbfrukost på tillbakavägen, förberedde möte med investerare ocjh konsult för vindkraftsprojektet, skyndade iväg till helgens "problembarn" och satt dadda med den pannan ett tag - via korvmojen en snabbsväng förbi bygget av nya panncentralen där det var folk överallt som vanligt, två grävmaskiner (varav den ena just grävt av en telekabel i den enda lilla gräsplätt på hela området som det INTE skulle finnas några kablar) och åtta man sammanlagt. Därefter tillbaka till kontoret och leta reda på beställningen av kabelanvisning för att bevisa att det inte var vi som missat, utan telia, KAFFE och vafaan? klockan redan fyra.....

jag lovar - jag SKA bli bättre på att säga nej till jobb!

just nu borde jag diska, dammsuga upp alla fluglik, duscha och gå och lägga mig! - men jag hoppar disken och dammsugaren och sitter kvar här en stund till! whistling.gif

sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif akta så du inte åker på magsår eller något värre crying.gif
Grå
För min del räckte det med att kliva innanför portarna (en halvtimme senare än alla andra) och se heligt småförbannad ut hela dagen så har allt gått som en dans och förra veckans gruff och dumheter lyckades de lösa alldeles galant och fram på eftermiddagen kunde jag inte längre hålla masken när de gjorde allt för att få mig på gott humör igen smile.gif

Nu bara inte borde jag gå ut kvällskisserundan med hundarna, det är nämligen vad jag ska göra! Men det blir ingen lång runda, för attan vad det blåser... träden står på trekvart...
henriks
CITAT (Bettis @ 23-06-2008, 20:32) *
sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif akta så du inte åker på magsår eller något värre crying.gif

Jag är jäkligt duktig på att ligga kvar i sängen och slappa på helgerna... och ibland på veckorna också, ( giggle.gif ) så jag klarar mig nog, men tack för omtanken.
Det är bara de senaste veckorna det har varit för jäkligt på jobbet, brukar inte vara riktigt så illa.
vindspel
Jag borde tvätta men det är ju 50 meter till tvättstugan sweatingbullets.gif
Varför inte fixa till i köket.......varför cool.gif
Har en del blommor jag "fött" upp som ska planteras ut........de står ju så bra i sina krukor innocent.gif
Jösses, jag får ont i huvudet om jag tänker på det rtfm.gif
*Stintan*
Ja inte borde jag sitta här iallafall giggle.gif
Noak
Jag borde diska (vilket jag borde ha gjort igår)
Jag borde binda upp ärterna (Vilket jag tänkte göra igår).
Jag borde också skrapa fönster, försiktigt pilla bort den gamla korkmattan i köket, städa ur gäststugan (full av utflyttade ungars prylar och kartonger...), tvätta mattorna som hunden kräktes på, ...
Men jag var på biblioteket igår och sommarlånade två kassar med böcker, och det finns en hörna på gårdsplanen dit nordanvinden inte når och en kopp te vore inte så dumt och....
Grå
Jag borde ägna min lediga dag åt att sätta igång och fixa. På något underligt sätt fann jag mig själv med att istället sitta och läsa en blogg om Zombiefilmer. Vad som är problemet?

- Jag är inte ett dugg intresserad eller fascinerad av zombies eller zombiefilmer.

- och - det jag sökte efter var egentligen information om Vandrande Jude.

vindspel
CITAT (Grå @ 24-06-2008, 09:21) *
Jag borde ägna min lediga dag åt att sätta igång och fixa. På något underligt sätt fann jag mig själv med att istället sitta och läsa en blogg om Zombiefilmer. Vad som är problemet?

- Jag är inte ett dugg intresserad eller fascinerad av zombies eller zombiefilmer.

- och - det jag sökte efter var egentligen information om Vandrande Jude.

Titta i biblen giggle.gif
Tosan
Jag borde fara och göra ärenden på stan, gräva en rabatt, göra färdigt och plantera en rosgrop, gräva upp en gräslök, plantera om en krukros, plantera änglatrumpeter, städa bakom garaget för att få plats för komposten, försöka hitta grus/sand nånstans....
Men...Kroppen har inte riktigt vaknat än, jag har ont, och det är blött och kallt ute. Så jag är nöjd om jag får upp gräslöken och lyckas ta mig iväg på stan. Och kruka om rosen.
netaave
Borde stryka vita tröjan jag ska ha på en begravning om ett par timmar....
skulle haft den till mörkblå viskosbyxor jag köpt som trots att jag hade ett par förut som va lagom är för små över låren.
Nu måste jag ha min mörkblå kjol, och har inga strumpbyxor, så jag borde väl.... försöka skaffa det för inte går man på begravning barbent va??
Motti
Och jag borde städa hela huset ta bort skräp osv för vi ska ha husvisning om två veckor men just nu sitter jag här och har ångest inför allt fejande och städande confused.gif Vi har bott här i trettio år så nog har man samlat på sig en del att göra sig av med crying.gif Jag borde också ta mig saman och sätta igång men så sitter jag här för att komma undan allt ,gissa om man lurar sig själv blush.gif

Mvh Motti fear.gif
henriks
Jag borde inte bry mig om att tömma skrivbordet på jobbet före semestern, eller i alla fall inte tänka på jobb klockan halv elva på kvällen!

pejori
Borde fortfarande gå och lägga mej, men det är lögn i h...vete att sova på natten.
har varit uppe sedan halv fyra i morse, och i morgon kommer mitt barnbarn kl. sex. sen är han kvar tills på fredag eftermiddag, då hans mamma gör en undersökning(sömnapné) och inte får störas.... crying.gif
Tror ni jag är trött???? crying.gif
Glöm det ranting.gif
Bee
Jag borde ha planerat vad jag skall handla i morgon. Vi får helggäster fre-sön och skall ha middagsbjudning på lördag. Det är bara tomt i skallen på idéer!
Sen borde jag ha städat huset och varit uppe på vinden med grejer.
I stället sitter jag framför datorn och det är mycket roligare!
Alba
Jag borde städa, dammsuga och plocka bort allt som ligger framme.
Jag borde går ut och plantera växter.
Jag borde kolla vad jag ska packa....vi åker bort idag.
Jag borde ha stigit upp tidigare.

Men här sitter jag i allsköns ro....och trivs. Jag har ju ingen chef som bestämmer över mig. Jag gör som jag vill.....sådeså.... yahoo.gif
Och nu ska jag logga in i chatten och prata bort en stund. Tänk så bra jag har det i alla fall om jag tänker efter.
Hannele
Skicka iväg en bok i bok-kedjebrevet, hoppas andra gör det, så jag får massa sommarläsning. rolleyes.gif
Törnsångare
Jag borde klippa gräsmattan men det började precis regna. Jag borde tvätta men jag tror inte att den senaste tvätten är torr ännu. Jag borde måla lister men jag har ingenstans att vara just nu. Jag borde dammsuga och torka golven men... whistling.gif
Motti
Och jag borde klä på mig !sitter i nattlinet än och åt frukost för en stund sedan.Jag borde tvätta mig och sen borde jag sätta igång att slänga saker inför flytten,jag borde också fortsätta tvätta fönster. confused.gif Ja vad mycket man borde !

Mvh motti whistling.gif
*Stintan*
Jag borde sluta tänka på alla måsten wacko.gif
Felicia
Jag borde gå ifrån datorn och ta en promenad eftersom jag inte varit ute på hela dagen, men det känns så besvärligt då det är kallt och blåsigt ute.
Sen borde jag försöka plantera dom ganska många blom-plantorna som jag har kvar. Förstår inte att det blir så många, samma sak varenda år crazy.gif
Sen borde jag klippa färdigt gräsmattan, vi började i söndags men hann inte klart innan det började regna och sen har det regnat hela tiden tills nu. Men den är ju så himla lång och tjock så jag inser att det kommer att bli problem så jag tror det får vänta tills sambon kommer hem i morrn.. naughty.gif
vilda-tomten
Gå ut i solen och fixa med trädgården...
Cathis
Jag vet i alla fall vad jag inte borde, sitta här utan jobba klart, men energin tröt. Borde åtminstone
göra klart fakturorna som ska iväg idag.
skogstroll
jag borde snöra på mej skorna och åka hem smile.gif
pejori
CITAT (pejori @ 25-06-2008, 22:42) *
Borde fortfarande gå och lägga mej, men det är lögn i h...vete att sova på natten.
har varit uppe sedan halv fyra i morse, och i morgon kommer mitt barnbarn kl. sex. sen är han kvar tills på fredag eftermiddag, då hans mamma gör en undersökning(sömnapné) och inte får störas.... crying.gif
Tror ni jag är trött???? crying.gif
Glöm det ranting.gif



Vad tror ni hände när han kom?
Lillegossen blev sjukare, ju längre dagen gick, och kvällen och natten blev en plåga för honom. Hög feber och hosta och nysningar som kom var femte minut ungefär crying.gif
Lillen grät och kunde inte sova långa stunder, så Farmor fixade världens stölrsta spjälsäng. (två hela väggar och nedstuckna gavlar från kasserad spjälsäng på dom två övriga) så lillen kunde åla runt och hitta en sovställning, som räckte mer än femton minuter. tummenupp.gif
Nu är vovve rastad för i kväll och sängen hägrar...(tack och lov) bravo.gif
Sussie F-Flower
Jag borde skriva ett brev till försäkringsbolaget som strulat med min försäkring till min jeep som stått på verkstad sedan november-05!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men morkullorna sträcker så vackert, mitt ovanför hustaket. Dom har ett "kryss" där.

...så brevet får väl vänta ett tag till...
Sussie F-Flower
...Såååå vackert att lyssna och titta....
Platinum
Jag borde ju sova, för gästerna kommer tidigt imorgon... ohmy.gif

men å andra sidan så kommer det att krylla av folk imorgon så jag borde ju sitta kvar wub.gif
Huggorm
Jag borde vara lycklig över att semestern just börjat, men jag bara sitter här och slösurfar, halvdeppad och utan lust att göra någonting...
Sussie F-Flower
CITAT (Huggorm @ 27-06-2008, 23:37) *
Jag borde vara lycklig över att semestern just börjat, men jag bara sitter här och slösurfar, halvdeppad och utan lust att göra någonting...



-aaa,aaa.... inte bra......! Det måste vi göra nånting åt...!!!!
henriks
CITAT (Sussie F-Flower @ 27-06-2008, 23:16) *
Jag borde skriva ett brev till försäkringsbolaget som strulat med min försäkring till min jeep som stått på verkstad sedan november-05!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men morkullorna sträcker så vackert, mitt ovanför hustaket. Dom har ett "kryss" där.

...så brevet får väl vänta ett tag till...

bilen på verkstad i TVÅ OCH ETT HALVT ÅR??

jag skulle nog inte nöja mig med ETT brev... är du säker på att verkstaden inte sålt din bil??
Pirum
Jag borde rensa potatislandet...gav ena lilla åkern en halvmesyrlig övergång förra helgen, dags för den lerigare och jävligare åkern nu tror jag...snart...
mamamaggan
Laga mat borde jag göra! Men är inte speciellt hungrig så det får bli ett par mackor och kaffe. Måste äta lite till alla piller jag tar så........

Inte så kul att äta ensam heller , min gubbe ligger på sjukhuset nyopererad och man är ju lite orolig .

Borde gå och lägga mig tidigt också men det är engelsk deckare , Morse , på Kanal 9 kl 21.00. Gillar engelska deckare alldeles för mycket för att kunna gå miste om den.
henriks
Borde fortsätta rensa ogräs, klippa gräset - men det regnar.
Eftersom jag ändå är inne borde jag dammsuga och diska - men har ingen lust
Sist men inte minst borde jag åka och handla, men jag sitter här vid datorn och käkar glass i stället! - -mycket roligare (och gott!)

biggrin.gif
Nostalgia
CITAT (henriks @ 29-06-2008, 17:31) *
Borde fortsätta rensa ogräs, klippa gräset - men det regnar.
Eftersom jag ändå är inne borde jag dammsuga och diska - men har ingen lust
Sist men inte minst borde jag åka och handla, men jag sitter här vid datorn och käkar glass i stället! - -mycket roligare (och gott!)

biggrin.gif


OCH mycket sunt yes.gif

Härligt med människor som orkar hoppa över alla måsten ibland, det borde fler unna sig att göra tummenupp.gif
Noak
Borde inte: ha klivit upp på vågen för en stund sen

Borde: 1/ spotta ut rostmackan jag tuggar på
2/ förflytta mig från datorn och dra ut i skogen på en tretimmars promenad.
3/ stänga datorn nu för det åskar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon