Full version: Terrarieväxter
mari_tres
Har ett terrarium med en vattenagam wub.gif , än så länge inte särskilt stor, och jag vet inte riktigt vad jag ska ha för växter där. Har införskaffat en ormbunke idag som ska få vara där, och så har jag en flamingoblomma som dock inte verkar trivas särskilt bra därinne.
Det är mellan 30 och 35 grader varmt, och fuktigt, jättefuktigt. Ormbunkar vill väl ha fuktigheten, men hur är det med värmen? Ska jag ställa in några utav mina passionsblommor? En rosenbud kanske?
Det är ljust 12 timmar om dan, terrarielampa.
Skulle vara tacksam för förslag och idéer, gärna någonting som går att klättra på... Giftfritt förståss.... =)
Det får plats två-tre växter till utan att det blir överbefolkat, det är ett rätt stort terrarium.

Finns det någon som har erfarenhet av kombinationen terrarier och växter?
Virgo
Förmodar att du redan fått skötselråd mm där du köpt den.

Här är en bra länk annars


Storbladiga gröna växter borde gå bra att använda de brukar ju härstamma från lite tropiska områden, samt sådan som slingrar sig runt stammar.Gå till en bra blomsteraffär de borde kunna ge bra råd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon