Full version: Alla damer
eden
När fick ni nen blomma spontant senast. Bara för att ni är. rose.gif
Eva-Helene
I februari, har jag för mig att det var.....
Noak
Inte så länge sen, april kanske...
Heda
Jaa, det beror väl på hur man ser det....jag fick "fri lejd" att köpa växter till dammen för ett tag sedan...och två påsar med liljelökar i april...det måste väl räknas...eller??
HelenN
För ett par veckor sedan....av min mamma!
CITAT (eden @ 09-07-2008, 21:35) *
När fick ni nen blomma spontant senast. Bara för att ni är. rose.gif

Lilla Birka
Idag, faktiskt!
Ingrid Zon3
Av en karl menar du och utan anledning eller baktanke?
Oj, då blir det till att gå tillbaka till krita eller jura är jag rädd. Konspiratoriskt lagd, moi??? Jajamen biggrin.gif
Lilla Birka
Av en karl, javisst! Och utan baktanke! Han är faktiskt glad att jag lever, eftersom det var nära att jag inte gjort det för några år sedan. Och han blev väldigt rädd då jag halkade och gjorde mig illa för 2 veckor sedan. Jag är trygg och glad med honom, även om vi ryker ihop ibland, men för det mesta har vi mycket trevligt tillsammans! Det har varat sedan 1986 och första året kom han med en liten blomma eller annan liten sak, ibland en bukett vilda blommor, en burk lingonsylt av egenhändigt plockade lingon och egenhändigt kokad sylt! Det finns faktiskt män som är underbara!
pejori
Jaadu...Av en karl så mellan tummen och pekfingret så där, så var det nog när jesus gick i sandaler sist tror jag whistling.gif
Men av min son, fick jag två fina orkideer för två månader sedan. tummenupp.gif

Cockaby
Senast jag fick en blomma var i januari, på jobbet av alla ställen. Vi höll utbildning till några utländska kunder och helt plötsligt kommer receptionisten ner med en blomma, en röd ros skickad till mig. Jag fattade först ingenting men blev ordentligt röd i ansiktet. Förstod ganska kvickt att det var italienaren på kursen som skickat den och det stod också en del kursrelaterat på kortet. Till saken hör att i kursen övade vi på ett fejkat formulär som var en beställning på blommor i en blomsteraffär.

Men det var i varje fall då jag insåg att min pojkvän sen 4 år minsann aldrig hade gett mig blommor, definitivt inte en ros. Det fick han höra en del men inte har jag fått nån sen dess för det....

Sen fick jag iofs en Lyckliga Lotta i maj från mina arbetskamrater när jag slutade så jag kanske inte ska klaga.
Grå
Fick en liten tusensköna för någon vecka sedan när vi låg och slumrade middag under den stora lönnen. (Han hittade den i gräset bredvid, det duger gott och väl)
Fick påskliljor i Maj, men det sa han var för att han inte var hemma och kunde se dem blomma så han hade plockat med sig dem biggrin.gif
Annars har jag inte fått några blommor spontant sen i Oktober förra året. Då fick jag ett antal röda rosor som var så kopiöst vackra...

Jag har varnat honom för att ge mig slentrianblommor, och det värsta jag vet är att få saker bara för att det "ska vara så" så det ska bli intressant att se om det dyker upp några blommor någon mer gång tongue.gif

[attachment=20975:Rosor.jpg]
DragonLady
Ähh, blommor... sånt tjafs.............................................................. sad.gif

Men jag får nog skylla mig själv för han vet att jag inte gillar att få snittblommor för de lever inte så länge och många av dem kan jag inte ha inne för jag blir allergisk, typ astma om de luktar för mycket.
Han gör andra saker som jag blir glad över istället.. som att gräva och sådant tongue.gif
Lemonne

Jag fick en egenhändigt plockad ros för en vecka sedan av en manlig arbetskamrat...

... annars var det 3 1/2 år sedan jag fick blommor av min pojkvän.
embees
Då och då kommer den högt älskade maken med en bukett röda rosor. Inte plastinpackade inhandlade slentrianmässigt, utan fint bundna från blomsteraffären.
Oftast med någon månads mellanrum eller om jag har mått dåligt ett tag eller bara för att han vill.
Biggan_
Jag fick en bukett ängsblommor av mina små barnbarn midsommarafton! wub.gif
Grå
CITAT (Biggan_ @ 10-07-2008, 10:14) *
Jag fick en bukett ängsblommor av mina små barnbarn midsommarafton! wub.gif


Blommor av barnen ja... jag bad min femtonåriga dotter att gå ut och plocka en bukett blommor att ställa på bordet förra veckan.

"Phtuhää"
sa hon bara, tog på sig hörlurarna och gick. Jag antar att jag får sätta mina förhoppningar till mina framtida barnbarn...
Biggan_
CITAT (Grå @ 10-07-2008, 10:34) *
Blommor av barnen ja... jag bad min femtonåriga dotter att gå ut och plocka en bukett blommor att ställa på bordet förra veckan.

"Phtuhää"
sa hon bara, tog på sig hörlurarna och gick. Jag antar att jag får sätta mina förhoppningar till mina framtida barnbarn...


tummenupp.gif Absolut! ...och det är bara att se glad ut när de små kommer in från trädgården och har en slarvigt avriven bukett av din trädgårds absolut finaste arrangemang! wink.gif
hjärtegull
Sist jag fick en blomma av min pojkvän var för kanske två veckor sen. då hade han köpt en campanula med fin kruka till och allt. Anledningen till detta var för att vi hade bråkat.

Jag har aldrig fått en blomma "bara för att", utan det har varit olika anledningar, bråk och födelsedagar.

Just nu är vi helt galet osams känns det som, så vi får väl se om det blir någon blomma idag. Jag borde ju göra något för honom också, men han hatar ju blommor. Vad kan man göra istället tro?
*Stintan*
Brukar ofta få jättefina egentagna blombilder per mail av en kompis. Jag blir jätteglad över dom och så är dom hållbara också wub.gif
HelenJ
Brukar få krukväxter när jag fyller år av barnen och övrig släkt. Men en bukett av en man? Åratal sen.... unsure.gif
AstLar
CITAT (Biggan_ @ 10-07-2008, 10:42) *
tummenupp.gif Absolut! ...och det är bara att se glad ut när de små kommer in från trädgården och har en slarvigt avriven bukett av din trädgårds absolut finaste arrangemang! wink.gif


Kramade varma tussilago med rötter och allt! Åh, vad jag saknar den tiden med småbarn!!
henriks
CITAT (Grå @ 09-07-2008, 23:42) *
Jag har varnat honom för att ge mig slentrianblommor, och det värsta jag vet är att få saker bara för att det "ska vara så" så det ska bli intressant att se om det dyker upp några blommor någon mer gång tongue.gif


Det gör det säkert - när du minst anar det! (men, "slentrianblommor" blir det nog inga mer... flirting.gif )
eden
CITAT (pejori @ 09-07-2008, 23:11) *
Jaadu...Av en karl så mellan tummen och pekfingret så där, så var det nog när jesus gick i sandaler sist tror jag whistling.gif
Men av min son, fick jag två fina orkideer för två månader sedan. tummenupp.gif


Är det, generelt, så här dåligt beteende hos oss män? nono.gif
Grå
CITAT (eden @ 12-07-2008, 12:29) *
Är det, generelt, så här dåligt beteende hos oss män? nono.gif


Dåligt beteende vet jag inte... hur ofta köper vi kvinnor blommor till er män? Den enda jag köper blommor till är mig själv tror jag, Henrik har då aldrig fått någon.

Annars får vi väl införa en lag att alla gossebarn ska stämplas i pannan vid födseln med "Glöm inte köpa blommor"
Majjijann
Måste varit den lilla ros som min kompis plockat på väg hem till mig när vi gick i högstadiet. Kanske 8 år sen...

Tror aldrig nånsin jag fått en blomma bara så där av min älskling, men jag älskar honom ändå. Han har många andra fina sidor. Jag vet, även om han döljer dem väl..
Cacki
Gillar absolut inte heller det här med "slentrianblommor" i vanliga fall men får jag inte mitt jättefång med tulpander på min födelsedag i februari så skulle jag nog bli väldigt snopen... dunno.gif
HelenJ
Hellre en tjänst eller något annat mer varaktigt än en blombukett som snabbt vissnar - även om det ju är vackert då....

Finns ju många fler sätt att visa att man bryr sig om någon! rose.gif
Farbror Blå
CITAT (HelenJ @ 07-08-2008, 21:41) *
Hellre en tjänst eller något annat mer varaktigt än en blombukett som snabbt vissnar - även om det ju är vackert då....

Finns ju många fler sätt att visa att man bryr sig om någon! rose.gif


Lärde mej idag en bra sak:
Ofta talar man om för ´partnern att man tycker om henne/honom, men inte VARFÖR.
Ge din partner en komplimang för något hon/han är bra på nån gång också, inte bara" du är ju bara såå söt"
Motti
För ett år sedan på vår bröllpsdag !och då fick jag påmina honom om dagen D blush.gif 31 år var det visst fear.gif


Mvh Motti
Anki V
Blommor fick jag nog sist när jag fyllde jämt……och det är ju några år sedan men å andra sidan så får jag så mycket annat i stället som jag inte skulle byta mot alla blommor i värden.

Gräver jag rabatter och stöter på stenar jag inte orkar få upp själv tvekar han inte att rycka in.
[attachment=22388:stenar__Large_.JPG]

Han är min kamrat och respekterar mig och mina åsikter.
Han uppmuntrar mig ständigt att göra det jag vill och om det blir "jobbigt" så ”peppar” han mig.
Vill jag ha en speciell sorts lysrör till mina frösådder åker han kommunen runt och letar.
Den glädje han visar när jag kommer hem på fredag kan man inte missförstå.
Han äter min mat med förtjusning och säger till och med att det är gott. whistling.gif
Listan över vad jag får av ”min man” kan göras hur lång som helst…..men några blommor det får jag inte.

/Anki
HelenJ
CITAT (Anki V @ 07-08-2008, 22:31) *
Listan över vad jag får av ”min man” kan göras hur lång som helst…..men några blommor det får jag inte.

Det behöver du ju inte heller - inte med en sån man! tummenupp.gif
De som ger sina damer blommor gör kanske det av dåligt samvete för att de inte gör något annat?
Felicia
Jag fick blommor förra fredagen av min sambo, som han hade plockat på ängen nedanför vår stuga uppe i fjället. Jättefin bukett blev det wub.gif
Köpt blomma fick jag på midsommar.
Pia L
Om perenner räknas så var det förra söndagen då vi var på Plantagen i Västerås och han köpte flera krukor till rabatterna
Gillan
CITAT (Anki V @ 07-08-2008, 22:31) *
Blommor fick jag nog sist när jag fyllde jämt……och det är ju några år sedan men å andra sidan så får jag så mycket annat i stället som jag inte skulle byta mot alla blommor i värden.

Gräver jag rabatter och stöter på stenar jag inte orkar få upp själv tvekar han inte att rycka in.
[attachment=22388:stenar__Large_.JPG]

Han är min kamrat och respekterar mig och mina åsikter.
Han uppmuntrar mig ständigt att göra det jag vill och om det blir "jobbigt" så "peppar" han mig.
Vill jag ha en speciell sorts lysrör till mina frösådder åker han kommunen runt och letar.
Den glädje han visar när jag kommer hem på fredag kan man inte missförstå.
Han äter min mat med förtjusning och säger till och med att det är gott. whistling.gif
Listan över vad jag får av "min man" kan göras hur lång som helst…..men några blommor det får jag inte.

/Anki



Jag känner igen mig i vartenda ord du säger Anki kompiskram.gif , Är inte det kärlek? Vad är det då dunno.gif .

En människa som alltid finns vid ens sida och som alltid gör vad den kan för att finnas där när det behövs................vad betyder en blomma i det läget? Inte speciellt mycket skulle jag vilja påstå smiley_small_hug.gif . Jag ska visa bilder inom en snar framtid vad "min" kärlek gjort för mig/oss denna sommar wub.gif
Floppy
För snart 3 år sedan...när jag fyllde år...av killen...men nu är jag ju singel så...då blir det inga blommor...
herkules
CITAT (eden @ 09-07-2008, 21:35) *
När fick ni nen blomma spontant senast. Bara för att ni är. rose.gif


jag får blommor varje fredag sedan 12 år tillbaka. blommor som jag får för att mannen tycker att det ska vara så. helt ok för mig, de pryder sin plats på bordet och betyder massor. slentrian? självklart - bra slentrian. tongue.gif
Bettson
Blommor om det inte är bröllopsdag eller födelsedag. Aldrig. Och eftersom det aldrig har hänt och det skulle ske efter så många herrans år skulle jag nog bli lite misstänksam ifall jag fick några.

(Vad har han nu gjort som han skäms för? Typ)
Gita
CITAT (Gillan @ 08-08-2008, 21:56) *
En människa som alltid finns vid ens sida och som alltid gör vad den kan för att finnas där när det behövs................vad betyder en blomma i det läget? Inte speciellt mycket skulle jag vilja påstå

Håller med fullständigt, fast vi gillar vackra snittblommor både min man och jag, en överkomlig vardagslyx.
Så vi köper blommor, antingen han eller jag, nästan varje vecka, inte till varandra utan till oss att gemensamt njuta av.
Gita
Wilmer
Jag fick en i går av min väninna smiley_small_hug.gif
hobbe 00
Tja blommor av min sambo fick jag om jag minns rätt för 14 år sedan... Då bjöd han stort på blommor och rosa champange och anledningen var hemkomsten från BB med vår dotter! Senaste fick jag en strand veronika av min mor om perenner räknas..
Och jag tar hellre emot perenner än "halshuggna" no.gif blommor som dör efter ett par dagar..
Lady Hamilton
Visst får jag blommor ibland, oftast då vid födelsedag eller bröllopsdag. Men vi har ju så mycket blommor runt i kring oss stor del av året så för mig är det ingen "nödvändighet" Hellere uppskattar jag som många fler det vardagliga som min man gör kompiskram.gif Jag kanske har 'muttrat' om att bilen behöver tvättas och när jag vaknar (jobbar natt o sover oftast dagtid) så har han tvättat min bil och säger -Jag tvättade bilen för jag tänkte att vi kanske kunde hinna åka i väg och käka något gott. Eller att han och barnen gjort klart ett planteringshål eller en rabatt bara för att vi då kan få mer tid tillsammans att göra något kul. Ja jag skulle kunna rada upp en massa vardags saker som gör mig glad Jag kan väll nämna för rättisans skull att hemma hos oss så gör både jag o min man "samma saker" som mat-trägård-bilar m.m. Det enda jag bett honom att INTE göra är frösådderna och sätta igång tvättmaskinen giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon