Grönberg
vi köpte denna näckros, vit på bilden och tätbladig, lite spektakulärt namn men vacker, och döm om vår förvåning när den blommade härom veckan:


Visst är den vacker,men vad heter den???
Helen i Piteå Zon 5
blink.gif oj, sååå vacker... men tyvärr så kan jag inte hjälpa till med namnet... hoppas någon annan vet
Biggan_
Jättevacker! wub.gif Jag vet inte heller vad den heter, (en gissning James Brydon) men här är en LÄNK med några sorter.
Pia L
Hur vacker som helst, jag vill också ha en av den där "vita" sorten flirting.gif
Var är den köpt?
anne-li i olofstorp
Sifilis kanske

skoja bara inte en aning, men den är oerhört vacker!
Grå
CITAT (anne-li i olofstorp @ 18-07-2008, 22:30) *
Sifilis kanske

skoja bara inte en aning, men den är oerhört vacker!


a0a.gif
Chamomille
CITAT (anne-li i olofstorp @ 18-07-2008, 22:30) *
Sifilis kanske

skoja bara inte en aning, men den är oerhört vacker!

Tsss... giggle.gif
Grönberg
CITAT (anne-li i olofstorp @ 18-07-2008, 22:30) *
Sifilis kanske

skoja bara inte en aning, men den är oerhört vacker!


a0a.gif

Jo det ser ut som James Brydon, och han har varken Gonarre eller Sifilis biggrin.gif

Köpt på Petab söder om Helsingborg
Vi tänker inte lämna tillbaka den heller, det var en trevlig överraskning!
skogstroll
jag har också den där gonorré i min damm men den vill inte bryta ut hiihi innocent.gif

Nu har jag kollat på lappen o min heter Nymphaea M Wilfron Gonnere
Grönberg
CITAT (skogstroll @ 19-07-2008, 10:33) *
jag har också den där gonorré i min damm men den vill inte bryta ut hiihi innocent.gif

Nu har jag kollat på lappen o min heter Nymphaea M Wilfron Gonnere


Så här skulle den sett ut:
http://home-and-garden.webshots.com/photo/...038827921wCIBeh
anne-li i olofstorp
Det var också en skönhet. Men eran underbara blomma blir säkert tjusig ihop med den ni egentligen ville ha!!!
skogstroll
mina är rätt ny-"planterade" men de ser inte särskilt glada ut måste jag säga... någon som vet om det är bra eller dåligt att man har fontän på bredvid?
Christer i Falköping
Fontän är inte bra att ha bredvid en näckros. Den gillar inte att få vattenstänk på bladen och vill ha ganska lugnt vatten runt sig.
Christer.
skogstroll
attans då... -cry-.gif får ha fontänen på vid högtidliga tillfällen da. tack för svaret!!!
Maggan H
Finns kanske flera olika sorter av James Brydon? Denna liknar inte min James varken i färg eller form.
[attachment=21516:P6250004.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon