anne-li i olofstorp
Snälla. är det någon som har något bra knep!
Jag fick ett getingstick på em idag och nu har jag klåda på händer och fötter.
Inte lite klåda utan så som om jag skulle vilja riva av mig skinnet! : -fear-.gif
Jag har tagit en allergitablett, men brukar bli så in i h-e trött av dom.
Inte ens det hjälper!!!!!
Någon som kan tipsa sos.gif
CillaM
Om det inte är bättre i morgon, eller om du har det hemma redan, finns en salva som är jättebra, Xylocain. På apoteket.
Suz
CITAT (anne-li i olofstorp @ 28-07-2008, 20:45) *
Snälla. är det någon som har något bra knep!
Jag fick ett getingstick på em idag och nu har jag klåda på händer och fötter.
Inte lite klåda utan så som om jag skulle vilja riva av mig skinnet! : -fear-.gif
Jag har tagit en allergitablett, men brukar bli så in i h-e trött av dom.
Inte ens det hjälper!!!!!
Någon som kan tipsa sos.gif



Jag är också allergisk. På somrarna åker stora handväskan fram för den ska rymmas alla medeciner.
Jag har två olika slags tabletter jag måste ta inom 2 minuter och en spruta sweatingbullets.gif
Vad är det för tablett du tagit? Tavegyl?
Jag tycker du ska höra av dig till sjukhuset och fråga dem om råd om det, vad jag förstått, inte lagt sig!
Platinum
Har du mild allergi just mot getingar? Tja då bör du ju ta allerigmedicin, jag som inte har allergi skulle ha baddat med salubrin eller tagit det som Cilla nämnde om jag haft det hemma (det är ett typ lokalbedövningsmedel).
Netha
CITAT (anne-li i olofstorp @ 28-07-2008, 20:45) *
Snälla. är det någon som har något bra knep!
Jag fick ett getingstick på em idag och nu har jag klåda på händer och fötter.
Inte lite klåda utan så som om jag skulle vilja riva av mig skinnet! : -fear-.gif
Jag har tagit en allergitablett, men brukar bli så in i h-e trött av dom.
Inte ens det hjälper!!!!!
Någon som kan tipsa sos.gif

Är du allergisk mot getingstick så skulle reaktionen kommit snabbt och du hade mått dåligt/
blivit svårt sjuk
om du inte hade mediciner el kom under vård.
Överkänslighet däremot, kan ge symptom som intensiv klåda.
Den kan du lindra med kylbalsam el Xylocain -salva, som CillaM sa.

Hoppas att du slipper besvären snabbt.trostar.gif
anne-li i olofstorp
Tack för tipsen!
Xylocain!!! Yes!
Måste pröva!
Tabletten jag tog var Loratadin, kanske inte den bästa justi i detta, men den har hjälpt mif tiidgare!
Nu vågade jag inte ta en med en gång eftersom jag av olika anledningar inte kunde ta en total trötthet.....
Men jag skall pröva Xylocain!
Tack!

Jag var lite rädd för allergi, eftersom jag är en allergisk människa som inte längre testar positivt på något ämne. Men det är säker "bara" överkänlighet!!!
Tack för goda råd! smiley_small_hug.gif
Anne-Li
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tycker du skall ringa sjukvårdsupplyssning.

Jag måste ta direkt 15 Cortisontabletter upplöst i vatten och allergietablett om jag blir stuken

Elisabeth
Suz
Hur har det gått för dig??
Mår du bättre?
anne-li i olofstorp
Tack snälla ni som brytt er!
Jo jag mår bättre! Xylocain hjälpte mot klådan i händerna.
Jag tog en allergitablett till men somnade inte förrän vid 3-tiden, så dagen idag har varit minst sagt trött och dimmig.
Än en gång Tack Det värmde thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon