skogstroll
nu funkar det va? smile.gif
Ramred
Verkar så ja.
Gillan
Ja, det ser så ut. Undrar vad det var som hände?
Myosotis
"Solsting" var väl en bra sammanfattning...
Gillan
CITAT (Myosotis @ 04-08-2008, 09:25) *
"Solsting" var väl en bra sammanfattning...



Sannerligen laugh.gif
Platinum
Jo det tycker jag nog. Eller hör det till vanligheterna efter serverkrasch att ursprungsinläggen som alla svarar på inte syns?


Alltså Gillan står som första inpostare och fast skogstrolls är det första jag ser.
Myosotis
På supportavdelningen "finns" inte mina svar från igår förmiddag (det sista jag skrev innan stora sammanbrottet) förrän man öppnar tråden. Någon annans inlägg från dagen innan 20.00 eller så står fortfarande som sista inlägg. Jag tycker det är dåligt att det tog nästan ett dygn att åtgärda felet. Lite information om vad det var som hände skulle ju inte skada...
Gillan
CITAT (Platinum @ 04-08-2008, 09:29) *
Jo det tycker jag nog. Eller hör det till vanligheterna efter serverkrasch att ursprungsinläggen som alla svarar på inte syns?


Alltså Gillan står som första inpostare och fast skogstrolls är det första jag ser.



Nja, det var så att det gick att skriva rubrik igår, men inget annat. Så vad jag gjorde var alltså att endast skicka rubriken blink.gif ..... laugh.gif

CITAT (Myosotis @ 04-08-2008, 09:35) *
På supportavdelningen "finns" inte mina svar från igår förmiddag (det sista jag skrev innan stora sammanbrottet) förrän man öppnar tråden. Någon annans inlägg från dagen innan 20.00 eller så står fortfarande som sista inlägg. Jag tycker det är dåligt att det tog nästan ett dygn att åtgärda felet. Lite information om vad det var som hände skulle ju inte skada...


Så länge man inte går in på själva avd support så syns det att du är den siste som svarat, annars så är det Floppy som syns. Går man in i tråden kan´man läsa dina inlägg confused.gif . Hur skumt som helst. Men vi får kanske någon förklaring lite senare kanske yes.gif
Ingrid Zon3
Verkar så. Jösses har inte fattat att jag blivit sååå beroende av odla-forumet att jag blir helt rastlös av att vara utan det giggle.gif . Provade AoT:s forum men det kändes mer ostrukturerat.

Hade varit kul med en liten notis t.ex. på förstasidan på odla.nu. Men det kanske inte är några som håller koll på siten på helgerna?
Myosotis
CITAT (Ingrid Zon3 @ 04-08-2008, 09:41) *
Jösses har inte fattat att jag blivit sååå beroende av odla-forumet att jag blir helt rastlös av att vara utan det...

biggrin.gif samma här...

CITAT (Ingrid Zon3 @ 04-08-2008, 09:41) *
Hade varit kul med en liten notis t.ex. på förstasidan på odla.nu. Men det kanske inte är några som håller koll på siten på helgerna?

Det känns inte som om de är här, ingen respons på någonting. Alla ansvariga är nog på semester. Jag börjar bli lite sur faktiskt. T.ex. var porrspamet kvar jättelänge fast folk hade påpekat det.
Platinum
Nej troligen är inte de forumansvariga aktiva på helgerna och det får man väl ha överseende med, alla har ju trots allt ett privatliv och rätt att vara lediga.

Jag är då iallfall tacksam att felet i databasen uppmärksammats och att man kan komma online igen.
Alphaville
Kul att det funkar igen bravo.gif
HelenJ
CITAT (Alphaville @ 04-08-2008, 10:09) *
Kul att det funkar igen bravo.gif

Ja, nu lär man väl bli sittande här ett bra tag - för att ta igen.... rolleyes.gif
Myosotis
CITAT (Platinum @ 04-08-2008, 09:50) *
Nej troligen är inte de forumansvariga aktiva på helgerna och det får man väl ha överseende med, alla har ju trots allt ett privatliv och rätt att vara lediga.

Klart de har rätt att vara lediga, men det kanske inte riktigt räcker med två personer då?!
Alexander-VG-zon3
jag kunde läsa alla inlägg och trådar . det som inte funkade här va nya inlägg och det gick inte att svara . men skönt att det funkar igen .
*Stintan*
Visst blir man frustrerad när det inte fungerar som det ska men samtidigt tror jag att man tar för mycket för givet. Varför ska vi sitta här och gnälla på forumansvariga bara för att forumet är ur funktion ett dygn? Kanske dags att man gör något åt sitt beroende (gäller även mig såklart) angel_not.gif

Kul att det fungerar nu igen iallafall bravo.gif och kanske får vi i sinom tid en förklaring till haveriet.
Eva-Helene
Beroende av odla.nu? Jag? Jamen givetvis!!! Satt igår framför datorn och tänkte surfa på andra siter. Jahaja...Det tog en halvtimme. I vanliga fall sitter jag här ett par-tre timmar i stöten... rolleyes.gif
Piccante
beroende? igår var 2 av sajterna jag besöker regelbundet helt nere både odla.nu och ifokus hade serverproblem, frustrerande crazy.gif
Wilmer
Helt OT, men Markus, är det en stiliserad mördarsnigel i mitten av rabatten på ditt avatar, eller vad det heter? Eller är jag paranoid?

Jag tuggade naglarna och fick prata häst i gårkväll, fy på sig Odla, göra så när jag skaffat dator o internet igen!! angry.gif
Magdis
Jag roade mig med det där online-spelet som Boxer länkade till i en tråd längre ner. Starkt beroendeframkallande spel, har dragit ner maken i det träsket också. devil.gif
Wilmer
Jag ska inte titta, ska inte... -fear-.gif ninja.gif Fy Magdis, inte dra ner folk i träsk.
Ingrid Zon3
CITAT (Wilmer @ 04-08-2008, 12:38) *
Helt OT, men Markus, är det en stiliserad mördarsnigel i mitten av rabatten på ditt avatar, eller vad det heter?

giggle.gif
nu ser jag oxå
Wilmer
giggle.gif Då är jag inte den enda?? Jag undrar verkligen om det är det som är meningen? Festlig ide i så fall..
Piccante
CITAT (Wilmer @ 04-08-2008, 12:38) *
Helt OT, men Markus, är det en stiliserad mördarsnigel i mitten av rabatten på ditt avatar, eller vad det heter? Eller är jag paranoid?

Det är en stiliserad snigel iaf mördare eller ej. Det är årets utsmyckning i Göteborgs botaniska Olle hade en stor bild på den rabatten som han visade i någon tråd härom dagen. Tyckte den var lite fyndig, tidigare har de mest gjort botaniskas emblem med blommor eller som förra året en stiliserad Linnea till Linnéjubileumet.
Wilmer
Fräckt!! Snigeln är ju här för att stanna i våra trädgårdar, så..

Trode nästan jag blivit paranoid efter att en (mördar) snigel kröp upp mellan golvet och en list hemma hos mig igår kväll. Trode kanske min hjärna fått för mycket snigelintryck, men då kan jag var lugn igen sweatingbullets.gif
DragonLady
Ja det var ju lite snopet igår.. help.gif men jag fick gjort lite på smyckesfronten.. 3 ringar fick jag gjort istället för o vara här o glo laugh.gif
HelenN
Va bra att det funkar igen.....men jag kunde ju iallafall komma in i chatten o surra med eden, elle & gillan ett tag. Och det är som ni säger...man är beroende. Nu ska jag läsa lite trådar.
Cathis
Så gott att det funkar igen tummenupp.gif men beroende? jag? nä inte då whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon