Full version: Så jä...a onödigt
Netha
Så jä..a onödigt är det ... men vad vänta sig av fd narkoman som flippar. sad.gif
Oskyldig ligger nu nersövd, krossad skalle och stora hjärnblödningar och utgången är oviss. -cry-.gif

Många mår dåligt, samtidigt som de är tacksamma att ha klarat sig helskinnade (fysiskt)

Vi har så jädrans lama lagar vad gäller dessa drägg ... det är ju gubevars sååå synd om dem (missbrukarna)
Få tänker på dem som drabbats.

Min dotter var vittne till den hemska misshandeln.sad.gif

Tack till polisen som iaf förstår och gör sitt bästa. wub.gif



Sussie F-Flower
Hua, Vad bedrövligt!!!

Var det någon som gick "bärsärkargång" som blev helt galen, eller?

Hur tog din stackars dotter det hela?
Netha
CITAT (Sussie F-Flower @ 09-08-2008, 22:51) *
Hua, Vad bedrövligt!!!

Var det någon som gick "bärsärkargång" som blev helt galen, eller?

Hur tog din stackars dotter det hela?

Visst var det så ... maken i familjen som bjöd på kräftskiva "flippade" ...
ovetandes övriga hade han tillgång till narkotiska preparat som han tagit tillsammans med två öl.

Dottern bor nu hos oss ..vågar inte gå till sitt eget eftersom "den galne" tagit hennes väska, innehållande Visakort, nycklar till sin bostad och till oss mm mm.

Jag är bara sååå arg och ledsen ...och vet inte vad.

Glömde berätta att galningen nu sitter anhållen hos polisen ...
återstår att se om åklagaren häktar honom ... vilket jag tror att han gör pga den misshandlades tillstånd.
Grå
... vilken jävla idiot..!

Netha
CITAT (Grå @ 09-08-2008, 23:10) *
... vilken jävla idiot..!

Har ni ringt polisen?

Så klart .. inte vi, men dottern hade sinnesnärvaro nog att fly och ringa 112
Hon kunde, om hon inte var så snabb att springa ut, varit offret som nu låg nersövd i Umeå
för det var hon som först blev attackerad av den galne.
Grå
Jo jag såg lite för sent att du redigerat och berättat att han satt häktad.
Netha
CITAT (Grå @ 09-08-2008, 23:15) *
Jo jag såg lite för sent att du redigerat och berättat att han satt häktad.

OK smile.gif
Pirum
Trist att höra. Oavsett hur synd det är om stackarna som "flippar ur" så bestraffas våldsbrott alltför lindrigt i vårt samhälle sad.gif Slödder, avskum, pack och drägg som misshandlar oskyldiga kommer allt för ofta ut ur finkan långt innan offret ens hunnit bearbeta sitt trauma ens hjälpligt. Jag vet att jag låter lite oresonlig ibland vad gäller rehabiliteringen av fähundar, men arbetsläger låter rätt rimligt tycker jag, eftersom det är en form av straff som upplevs som extremt obehagligt men samtidigt inte kan klassas som tortyr.
Netha
CITAT (Pirum @ 09-08-2008, 23:22) *
Trist att höra. Oavsett hur synd det är om stackarna som "flippar ur" så bestraffas våldsbrott alltför lindrigt i vårt samhälle sad.gif Slödder, avskum, pack och drägg som misshandlar oskyldiga kommer allt för ofta ut ur finkan långt innan offret ens hunnit bearbeta sitt trauma ens hjälpligt. Jag vet att jag låter lite oresonlig ibland vad gäller rehabiliteringen av fähundar, men arbetsläger låter rätt rimligt tycker jag, eftersom det är en form av straff som upplevs som extremt obehagligt men samtidigt inte kan klassas som tortyr.

Håller absolut med dig.
Lady Hamilton
CITAT (Netha @ 09-08-2008, 23:13) *
....men dottern hade sinnesnärvaro nog att fly och ringa 112
Hon kunde, om hon inte var så snabb att springa ut, varit offret som nu låg nersövd i Umeå
för det var hon som först blev attackerad av den galne.


trostar.gif Vilken sagolik tur för er kompiskram.gif
Men naturligtvis fruktansvärt tragiskt för den familj som blev drabbad. crying.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Netha @ 09-08-2008, 23:06) *
Visst var det så ... maken i familjen som bjöd på kräftskiva "flippade" ...
ovetandes övriga hade han tillgång till narkotiska preparat som han tagit tillsammans med två öl.

Dottern bor nu hos oss ..vågar inte gå till sitt eget eftersom "den galne" tagit hennes väska, innehållande Visakort, nycklar till sin bostad och till oss mm mm.

Jag är bara sååå arg och ledsen ...och vet inte vad.

Glömde berätta att galningen nu sitter anhållen hos polisen ...
återstår att se om åklagaren häktar honom ... vilket jag tror att han gör pga den misshandlades tillstånd.



Åhh, Herregud, vilken "soppa"!!!
Jag får hjärtklappning bara av att läsa vad du skrivit... -Hur ska inte ni känna då....?
Om han är anhållen nu, kan ni väl passa på att försöka få tag i hennes väska?

Oj,oj,oj... Vad olustigt...!

Tröstekram till Er som blivit drabbad av detta elände!
Myosotis
Så hemskt!! crying.gif
Netha
Igår kväll hittades väskan ... allt innehåll fanns kvar.

Idag fick vi höra att den misshandlade kommer att överleva. wub.gif

Nu hoppas vi alla att hans skador inte kommer att göra honom till ett vårdpaket.
Berith
Så skönt att det slutade lyckligt. yes.gif

Ja det gäller verkligen att hålla koll på vem/vilka ens barn umgås med.
Netha
CITAT (Berith @ 12-08-2008, 06:14) *
Så skönt att det slutade lyckligt. yes.gif

Ja det gäller verkligen att hålla koll på vem/vilka ens barn umgås med.

Nej det slutade inte alls lyckligt, eg inte för någon
men allra minst för den som ligger nersövd,svårt skadad. sad.gif

Iaf så häktades våldsmannen idag.

Myosotis
Hur är det med din dotter då?
Netha
CITAT (Myosotis @ 12-08-2008, 21:13) *
Hur är det med din dotter då?

Ganska OK nu när våldsmannen häktades, nu kan de alla (som var på bjudningen) andas ut och koppla av.
Farbror Blå
Min uppfattning är fortfarande:

En del kriminella hjälps bäst med vård.

men....

Alla som begår brott ska dömas för att dom gjort dert.
Man ska inte slippa för att man var sjuk, påverkad, eller bara så arg att man tappat konceptet.

FÖRST dömas, sedan avgör fångvården om fängelse eller vård är det bästa, men hela den tid som givits som påföljd.
Blir du frisk efter två års livstidsstraff, får du sitta av resten på kåken.

Enkelt, effektivt och rättvist.
Netha
CITAT (Farbror Blå @ 12-08-2008, 21:56) *
Min uppfattning är fortfarande:

En del kriminella hjälps bäst med vård.

men....

Alla som begår brott ska dömas för att dom gjort dert.
Man ska inte slippa för att man var sjuk, påverkad, eller bara så arg att man tappat konceptet.

FÖRST dömas, sedan avgör fångvården om fängelse eller vård är det bästa, men hela den tid som givits som påföljd.
Blir du frisk efter två års livstidsstraff, får du sitta av resten på kåken.

Enkelt, effektivt och rättvist.

Håller absolut med om det. tummenupp.gif
Berith
CITAT (Netha @ 12-08-2008, 21:09) *
Nej det slutade inte alls lyckligt, eg inte för någon
men allra minst för den som ligger nersövd,svårt skadad. sad.gif

Iaf så häktades våldsmannen idag.

Nej naturligtvis inte lyckligt, skulle väl uttryckt mej annorlunda. Det är såklart alltid olyckligt när någon drabbas av andras idiotiska uppförande.

Skönt iaf att polisen gör nåt åt det, även om det antar jag drar med sej en massa förhör och misstänksamhet för andra deltagare på festen.
Netha
CITAT (Berith @ 13-08-2008, 07:15) *
Nej naturligtvis inte lyckligt, skulle väl uttryckt mej annorlunda. Det är såklart alltid olyckligt när någon drabbas av andras idiotiska uppförande.

Skönt iaf att polisen gör nåt åt det, även om det antar jag drar med sej en massa förhör och misstänksamhet för andra deltagare på festen.

Förhören var avklarade redan igår och Nej ... ingen misstänksamhet för någon annan förutom den nu häktade.
Bettson
Hujedamej ett sånt kräftkalas.Tur att det slutade bättre än det kunde gjort med dom förutsättningarna.

Krama om din dotter från mig och tala om att hon aldig behäver vara rädd eftersom hon är personlighetstypen överlevare. smiley_small_hug.gif
Netha
CITAT (Bettson @ 14-08-2008, 07:29) *
Hujedamej ett sånt kräftkalas.Tur att det slutade bättre än det kunde gjort med dom förutsättningarna.

Krama om din dotter från mig och tala om att hon aldig behäver vara rädd eftersom hon är personlighetstypen överlevare. smiley_small_hug.gif

thanks.gif det ska jag göra.
Precis så har vi sagt till henne ... du är en överlevare.smile.gif
Sussie F-Flower
Snyft.... wub.gif -cry-.gif -Va bra!

kompiskram.gif kompiskram.gif
Netha
CITAT (Sussie F-Flower @ 14-08-2008, 22:55) *
Snyft.... wub.gif -cry-.gif -Va bra!

kompiskram.gif kompiskram.gif

kompiskram.gif
Netha
Nu är han flyttad hit till sjukhuset och är vaken om än inte kan prata
eftersom han är kopplad till respirator.

Visar att han är glad över besök av dem som var med "då det hände" wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon