Lilla Birka
spam.gif är ju mycket vanligt och lika vanligt är det att man får virus eller andra obehagligheter via dem. Varför öppnar man då mail på ett språk som man inte förstår? Enda anledningen till att öppna mail på annat språk är väl om man väntar ett sådant från någon. Och varför öppnar man mail från okända källor överhuvudtaget?
Hur gör ni?
Aqvakul
Jag är en försiktig general. Men ibland tar nyfikenheten över. Jag är dock extremt försiktig med bilagor.
MayaLisa
Om jag får mail från någon /något jag inte vet vad det är slänger jag direkt. Är mycket skeptisk...
Grå
Öppnar aldrig de mailen om de skulle råka ramla igenom spamfiltret, det går ju att läsa i förhandsgranskningen vad de innehåller.
Däremot funderar jag över ibland hur det kommer sig att spamskaparna alltid förutsätter att det är män som öppnar mail, eftersom de alltid innehåller erbjudande om porr, prostitution och små blå piller?
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Grå @ 12-08-2008, 18:33) *
Öppnar aldrig de mailen om de skulle råka ramla igenom spamfiltret, det går ju att läsa i förhandsgranskningen vad de innehåller.
Däremot funderar jag över ibland hur det kommer sig att spamskaparna alltid förutsätter att det är män som öppnar mail, eftersom de alltid innehåller erbjudande om hor, prostitution och små blå piller?


Och att man skall få stor penis....


Jag öppnar aldrig mail som ser konstiga ut, eller något jag inte väntar mig. Språk ja inte förstår, warför skall jag öppna det då????

Elisabeth
aanderss
öppnar inte mail som jag inte vet vad de är
*Stintan*
Öppnar aldrig mail från okända eller som ser skumma ut. Å andra sidan tror jag att jag har ett effektivt spamfilter eftersom det är sällsynt att något oönskat slinker igenom.
DragonLady
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 12-08-2008, 18:36) *
Och att man skall få stor penis....



fear.gif fear.gif Nä det vill inte jag ha... eller w00t.gif rotfl.gif rotfl.gif
Pia L
Jag skickar all sån mail i skräpkorgen, samma sak då man sitter på msn och det dyker upp en länk på engelska, det är inte den man pratar med som skickat det så det ignorerar jag också.
Men så råkar jag inte ut för virusar heller.
Grå
CITAT (DragonLady @ 12-08-2008, 19:41) *
fear.gif fear.gif Nä det vill inte jag ha... eller w00t.gif rotfl.gif rotfl.gif


Ajaj,är det så de menar... jag kanske ska börja öppna mitt spam...? naughty.gif
Undrar hur den kommer förpackad...
MayaLisa
säkert...så måste det ju va!
*Stintan*
CITAT (DragonLady @ 12-08-2008, 19:41) *
fear.gif fear.gif Nä det vill inte jag ha... eller w00t.gif rotfl.gif rotfl.gif


rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon