tepa
Hej

Ville bara visa lite bilder av vår projekt, som vi startade i höstas.

Hälsn Tepa
MariaS
Snyyyyggggt tummenupp.gif jobbat
AstLar
bravo.gif Jättefint, gillar bron!
DragonLady
Det blev jättefint tummenupp.gif
Glöm inte o lägg in bilder på fallet när det är klart yes.gif
Det är alltid spännande att se hur andra gör och hur fint det blir.
tepa
Hej och tack för ert beröm. Dragonlady, vet inte om det blir nåt fall. Var meningen så, men maken har inte hittat en tillräckligt kraftig pump, som orkar med. För en tillräckligt billig penning. En som håller. Kanske blir nån liten springbrunn ensam uppe på toppen. Vet inte, kanske nån har nåt förslag ? Skulle nog villa ha fall.

Hälsn Tepa
Solstorm
Jag har haft bäck där vattnet porlar bland stenarna. Det är ju så himla vackert. Men trots att det bara var lite fall i bäcken så tröttnade jag på ljudet. Det blir ju aldrig tyst, med tiden så upplevde jag det som stressljud. Fast vi är ju alla olika, kanske tycker du om ljudet.
tepa
Hej Solstorm

Jo, jag skulle tycka om ljudet. Vi har en fontän där nere i dammen nu och ljudet är ju AVstressande, tycker jag. Men visst är vi alla olika. Vi har en nittiväg där nära förbi, men dom ljuden tänker jag inte så mycket på. Vattenporl och vattenplask tycker jag bara är hemtrevligt.

Mvh Tepa
MayaLisa
Hej ,
Jag har precis gjort en damm och en bäck som porlar och faller...det är kanon att kunna reglera pumpstyrkan , så jag kan bestämma hur mycket det ska skvala..Tycker at det är ett härligt avstressande ljud...om det inte är för mycket...brukar skruva ner frammåt kvällningen/Maya
tepa
Hej MayaLisa

Vad har du för pump, var köpt och vad kostade ?
Har du bild på ditt underverk?

Hälsn Tepa
MayaLisa
Underverk och underverk...under konstruktion är det iaf smile.gif
Jag har köpt en Vortech E 7500 och har ett fotoalbum på min bloggsida: http://mayamade.spaces.live.com/
Den är inte klar alls, ännu. Jag vill också göra en liten välvd bro...och en brygga, där jag kan sitta och doppa tårna och dingla med bena...

tosso
Hej Tepa,

Får man fråga hur du gjorde bron böjd?
skogstroll
urfint alltså! jag hoppas på att min damms kanter ska vara lite mer beväxta till våren. Eftersom kanterna är lite konstiga (naturliga?) så kan jag inte lägga stenar så det täcker överallt utan jag har klafsat på jord på kokosmattan och sått lite fröer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon