Full version: Om tv kanaler
Julle1
Tänk om det fanns någon som kunde erbjuda ett kanalpaket till tv utan sport och barnprogram.
Nu blir det väl rama skri från många. Men som jag då och min sambo, vi är inte sportintresserade och våra barn har flugit ut sedan ett par år tillbaka. Nu i dagarna går vårt avtal ut så vi har granskat utbudet av
kanalpakets erbjudanden. I och med att det finns dessa kanaler med i alla paket och vi zappar bara förbi
dem så blir det ett dyrt tittande. Finns det någon som håller med mig.
Julle1
Aqvakul
Jag kan inte förstå varför man inte kan skräddarsy sitt paket? Tekniskt kan det väl inte vara några problem......
Anma
Telia har basutbudet inkulsive trean och femman för 99kr/mån. Visst ingår det annat krafs som man aldrig ser på, men mycket billigare än så kommer man inte undan om man inte nöjer sig med gratiskanalerna...
skogstroll
jag börjar fundera på att skippa allt utom gratiskanalerna... va 17 man har väl annat för sig... väl??
Anma
CITAT (skogstroll @ 21-08-2008, 15:11) *
jag börjar fundera på att skippa allt utom gratiskanalerna... va 17 man har väl annat för sig... väl??

Ja, på stugan har vi bara de kanalerna, duger alldeles utmärkt under sommaren! smile.gif
Ralf
Jag brukar zappa men det slutar ofta med att jag hamnar på Kunskapskanalen eller SVT1 eller 2
skogstroll
synd jag har en viss förkärlek för spökserier och de går ju inte så ofta på vanliga kanalerna whistling.gif
DragonLady
CITAT (skogstroll @ 21-08-2008, 15:11) *
jag börjar fundera på att skippa allt utom gratiskanalerna... va 17 man har väl annat för sig... väl??



Vilka är gratiskanalerna confused.gif ... eller menar du dem som du måste betala tv-licens för om du har en tv-mottagare?
Det är aldrig gratis att ha en tv.. nono.gif

Att man inte kan välja sina kanaler själv beror på att de då inte får "sålt" alla sina kanaler.. de vill att man skall behöva ha de största o dyraste paketen.
Likadant är det med svt o licensen.. det hade varit enkelt för dem att göra som viasat, kanal+ o vad de heter allt.. att kunden beställer, betalar o får ett kort, då blir det slutdiskuterat om skolkare o snigel på ögat terrorism.
Men det gör de inte.. o varför??.. jo för då hade de inte blivit många kronor i deras kassaapparat för ingen vill lägga så mycket pengar på urusla progam o ändlösa repriser.
Platinum
CITAT (Julle1 @ 21-08-2008, 14:20) *
Tänk om det fanns någon som kunde erbjuda ett kanalpaket till tv utan sport och barnprogram.
Nu blir det väl rama skri från många. Men som jag då och min sambo, vi är inte sportintresserade och våra barn har flugit ut sedan ett par år tillbaka. Nu i dagarna går vårt avtal ut så vi har granskat utbudet av
kanalpakets erbjudanden. I och med att det finns dessa kanaler med i alla paket och vi zappar bara förbi
dem så blir det ett dyrt tittande. Finns det någon som håller med mig.
Julle1


Det där beror nog lite på vad man har för leverantör.

Jag med egen parabol och Viasat digitalbox har möjligheten att välja bort sport och barnkanaler till en del. Återstår att se vilket programval vi gör nu när det är dags att förlänga eller förändra abonnemanget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon