henriks
Vårvintern -04 gick jag hemma och hade totaltröttnat på att vara arbetslös (arbetslösheten tröttnade jag inte på, men att vara inkomstlös...) och gick fram som en ångvält över alla rekryteringsföretag, bemanningsföretag och sökte alla jobb som jag kunde förlika mig med ha ens en kortare tid.

Bland annat hos Manpower lade jag upp en sökprofil i deras CV databas. Senhösten -04 var jag inte längre arbetssökande och avregistrerade mig på olika sajter i takt med att det kom info mail från dem - Manpower hörde jag aldrig av.

Döm om min förvåning nu i förr-förra veckan, när jag fick ett mail från "Elan IT" som sade att de hade skapat en profil åt mig i deras databas med uppgifter från Manpower???

Skickade ett surt mail att de kunde radera den igen, och samtidigt se till att Manpower raderade sina uppgifter - men se det kunde de inte, för de hade inget ansvar för Manpowers databas. Tänkte att jag skulle rota lite till i det för nyfikenhets skull och skickade ytterligare ett mail till Elan IT och ifrågasatte deras tillstånd till lagring av personuppgifter, döm om min förvåning, när de då påstår sig gå under samma tillstånd som Manpower?

Hela grejen verkar så oseriös på något vis, hur stor nytta har de av att ha fyra år gamla uppgifter om mig som arbetssökande?
Pirum
Elan IT är en del av Manpower. Eller de ägs av Manpower. Eller nåt. Så de har säkert rätt i att de får komma åt Manpowers databas. Däremot är det ju konstigt att Manpower vill ha kvar så inaktuella uppgifter.

Manpower kan jag skriva essäer om, men tänker inte göra det nu iaf.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon