Full version: Hoppla hoppla!
Tosan
Sitter här och ska bläddra igenom forumet och blir alldeles förvirrad, kategorierna är i oordning confused.gif
Men så ser jag att det tillkommit en kategori för klätterväxter och clematis 000.gif
Men så förvånad man kan bli!
Piccante
Ja så går det när det finns starka lobbygrupper tongue.gif
Aqvakul
Fast ju fler kategorier, ju svårare att hamna rätt......
Ingrid Zon3
Jag tycker det är bra, jag!

Fast jag kanske räknas in bland "lobbyisterna". Men jag inte mutat med vare sig bjudluncher eller reklampennor, bara talat om vad jag tyckte.

Om det är svårt att sätta rätt etikett på sitt inlägg finns ju två "småprattrådar" smile.gif
Gillan
Ja, oj vad snopen jag blev nu ohmy.gif . Får nog genast ge mig dit och ställa en fråga tongue.gif ( i alla fall om en stund eller två biggrin.gif )

Nu börjar jag fundera på om alla ettåriga klättrare också "ska" höra dit g.gif . Fast det går nog lika bra som förut att ställa frågorna där man själv tycker är lämpligast......trädgård, balkong och terass, krukor och.........


Det där med att hamna rätt beror nog lite på hur man använder forumet tror jag. Går man från avd. till avd. kan det kanske kännas bättre med olika avd. för olika kategorier. Går man in på "nya inlägg" varje gång man går in så ser man ju ändå alla nya frågor. ( om allt fungerar som det ska och man inte blivit ofrivilligt utloggad alltså naughty.gif )

edit: stavfel
Aqvakul
CITAT (Ingrid Zon3 @ 27-08-2008, 22:14) *
Jag tycker det är bra, jag!

Fast jag kanske räknas in bland "lobbyisterna". Men jag inte mutat med vare sig bjudluncher eller reklampennor, bara talat om vad jag tyckte.

Om det är svårt att sätta rätt etikett på sitt inlägg finns ju två "småprattrådar" smile.gif


Håller med dig! Samtidigt har "myntet" alltid en baksida.........
Berith
Ja hoppla! Grattis till nya avdelningen. yes.gif

Nu ska jag bara lära mej om klätterväxter och klängväxter är samma sak... g.gif
Gillan
CITAT (Berith @ 28-08-2008, 07:30) *
Nu ska jag bara lära mej om klätterväxter och klängväxter är samma sak... g.gif



Hrmm, kul undran. Skulle det kunna vara så att klätterväxter klättrar "utan" hjälp bara de har något att klättra på och klängväxter måste ha hjälp? Ja, jag vet inte dunno.gif ......... laugh.gif ............Du kanske kan ställa frågan i "din" "undrantråd" g.gif tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (Berith @ 28-08-2008, 07:30) *
Ja hoppla! Grattis till nya avdelningen. yes.gif

Nu ska jag bara lära mej om klätterväxter och klängväxter är samma sak... g.gif


...och klängrankor hör väl inte till samma släkte?
Berith
Kul undran...? slap.gif Och så blanda in klängrankorna också, det gjorde det ju inte lättare precis.

Nya avdelningen heter ju Klematis och klätterväxter så klematis hör inte dit...? Eller? dunno.gif
Wilmer
wacko.gif Ju mer man lär sig ju mer inser man att man inte vet.
Berith
CITAT (Wilmer @ 28-08-2008, 11:42) *
wacko.gif Ju mer man lär sig ju mer inser man att man inte vet.

Joodu, ibland hamnar man på minus. giggle.gif
renate
Ojdå det har jag inte sett,nu börjar de olika avdelningar skena iväg,men ok varför inte?det är ja ett trädgårdsforum och alla ska får sitt.Jag är mest glad att det finns ett rosforum.Det är sällan jag är här inne.
Ingrid Zon3
CITAT (Berith @ 28-08-2008, 11:48) *
Joodu, ibland hamnar man på minus. giggle.gif

Känner igen det!

Kan inget om klängande rankor, jag och mina väninnor är mer kaktusaktiga allihop. giggle.gif
Gillan
CITAT (Biggan_ @ 28-08-2008, 10:21) *
...och klängrankor hör väl inte till samma släkte?



Ärligt talat så trodde jag att Klängranka var nåt heeelt annat angel_not.gif
Majsan84
Nu måste jag fråga en allmän fråga; jag har uppmärksammat att många av er skriver inlägg vid 07 på morgonen! Är ni lediga/mammalediga/sjukskrivna och otroligt morgonpigga, eller är det helt enkelt så att ni har ett jobb som innefattar ett skrivbord och en dator? Blev bara nyfiken..
Aqvakul
CITAT (Wilmer @ 28-08-2008, 11:42) *
wacko.gif Ju mer man lär sig ju mer inser man att man inte vet.

Otroligt men sant! flirting.gif
Myosotis
Jag är arbetslös och går upp 5.45 - 6.00 ungefär för att hämta min daghund. Sen hamnar man här ibland, särskilt när man blivit odla-beroende!
Gillan
CITAT (Majsan84 @ 28-08-2008, 20:03) *
Nu måste jag fråga en allmän fråga; jag har uppmärksammat att många av er skriver inlägg vid 07 på morgonen! Är ni lediga/mammalediga/sjukskrivna och otroligt morgonpigga, eller är det helt enkelt så att ni har ett jobb som innefattar ett skrivbord och en dator? Blev bara nyfiken..



Jag tror du har svaret i din fråga. Här finns alla de kategorier du rabblar upp, plus en massa andra biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Gillan @ 28-08-2008, 20:00) *
Ärligt talat så trodde jag att Klängranka var nåt heeelt annat angel_not.gif



Jovisst,det var skrivet med glimten i ögat! flirting.gif
Berith
CITAT (Gillan @ 28-08-2008, 20:00) *
Ärligt talat så trodde jag att Klängranka var nåt heeelt annat angel_not.gif

Jaha den ja! Ja den hör ju hemma i en helt annan avdelning. yes.gif
pejori
CITAT (Berith @ 29-08-2008, 06:28) *
Jaha den ja! Ja den hör ju hemma i en helt annan avdelning. yes.gif



Vadå annan avdelning???? confused.gif
Jag som äääntligen trodde jag hittat en avdelning för mej... -cry-.gif dunno.gif
Gillan
CITAT (Biggan_ @ 28-08-2008, 21:25) *
"
CITAT (Gillan @ 28-08-2008, 20:00) Ärligt talat så trodde jag att Klängranka var nåt heeelt annat angel_not.gif "


Jovisst,det var skrivet med glimten i ögat! flirting.gif



Begrep jag väl tongue.gif








CITAT (pejori @ 30-08-2008, 00:02) *
Vadå annan avdelning???? confused.gif
Jag som äääntligen trodde jag hittat en avdelning för mej... -cry-.gif dunno.gif



Ledsen om du blev besviken nu Pejjan trostar.gif ................... shy.gif laugh.gif
Mollis
Hoppla hoppla... jag har inte varit här på jättelänge pga att det gått så segt och jag hoppades innerligt att det skulle ha blivit bättre, men nej... får väl titta in in igen nån gång och kolla om det hänt nåt på den fronten...
Monica i Nässjö
Hm, alla dessa avdelningar, och fler och fler blir det. Iaf blir jag väldigt förvirrad. Säg att jag har en klematis i en kruka på uteplatsen. Och så börjar den få gula blad och jag funderar på om det beror på någon ohyra eller näringsbrist. Då är den stora frågan, i vilken avdelning ska jag posta den frågan? Prydnasväxter, Ogräs och skadedjur, Balkong, terrass och uterum, Jord, kompost och gödning eller Klematis och klängväxter? Hm, hm...
Tosan
CITAT (Monica i Nässjö @ 30-08-2008, 19:48) *
Hm, alla dessa avdelningar, och fler och fler blir det. Iaf blir jag väldigt förvirrad. Säg att jag har en klematis i en kruka på uteplatsen. Och så börjar den få gula blad och jag funderar på om det beror på någon ohyra eller näringsbrist. Då är den stora frågan, i vilken avdelning ska jag posta den frågan? Prydnasväxter, Ogräs och skadedjur, Balkong, terrass och uterum, Jord, kompost och gödning eller Klematis och klängväxter? Hm, hm...

Ja, fast det problemet hade vi ju innan åxå... Och det spelar ju inte så stor roll, posta där man tror att det blir bäst bara smile.gif
Faktiskt tror jag det finns gott om underlag för den nya avdelningen, bara klematis har ju tagit upp typ varannan tråd i prydnadsväxter...
pejori
CITAT (Gillan @ 30-08-2008, 06:51) *
Jovisst,det var skrivet med glimten i ögat! flirting.gif



Begrep jag väl tongue.gif



Ledsen om du blev besviken nu Pejjan trostar.gif ................... shy.gif laugh.gif



Hoppet är det sista som sviker ju... giggle.gif giggle.gif giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon