Full version: Vattenfall i damm
hjortla1
Hej ! Jag vill bygga ett vattenfall till min befintliga trädgårdsdamm på ca 7m3. Vattenfallet skall ligga i en ganska brant sluttning och skall vara ca 3 meter långt och "fallhöjden" från början till slutet på fallet beräknar jag till ca 1, meter. Som underlag har jag en gummiduk av hög kvalitet med tjocklek 1,0mm. Jag har redan gjort stabila kanter längs sidorna så nu har jag en stor öppen "bäckfåra" likt en "halfpipe där jag planerar att lägga en massa runda stenar som vattnet skall passera på ett oregelbundet sätt i olika avsatser. Frågan är bara hur jag skall fixera stenarna? Kan någon tipsa om lämpligt material ? Skall det vara cement, kallasfalt, silikon eller vad ?

Hälsningar
Lars på Tjörn
MariaS
Det går utmärkt att använda vanligt fogskum. Börja nerifrån och bygg uppåt. Låt skummet hinner stelna på det nedersta varvet först, sen är det bara att bygga på.
micke.m
jag silikona fast mina stenar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon