Pius
Hejsan

Jag kollade på en jobbannons och till slut begrep jag att arbetsgivare var ett bemanningsföretag. Men hur är det att jobba hos en sån?

Jag får en liten obehagskänsla men det kanske är jag som är överkänslig. confused.gif

Så är det nån som vet något, vad man bör tänka på, så upplys mig.

Pius
Piccante
Det beror nog mkt på vilket bemanningsföretag det är. Det finns så många i den branschen både bättre och sämre.
Pius
CITAT (Markus_H @ 04-09-2008, 11:28) *
Det beror nog mkt på vilket bemanningsföretag det är. Det finns så många i den branschen både bättre och sämre.


Det här heter Want.

Pius
Anma
Min erfarenhet är begränsad, jobbade 6 månader på Manpower, första uppdraget var hos den arbetsgivare jag sedan fick fast jobb på. Manpower var en bra arbetsgivare, men tjänade nästan 2000:- mindre där fast jag gjorde precis samma jobb efter att företaget tog över mig. smile.gif
Pirum
CITAT (Anma @ 04-09-2008, 13:10) *
Manpower var en bra arbetsgivare, men tjänade nästan 2000:- mindre där fast jag gjorde precis samma jobb efter att företaget tog över mig. smile.gif

Ja, bemanningsföretag är dåliga (eller snarare ovilliga) att betala löner som är jämförbara med "fasta" vanliga arbeten; de stödjer sig på Bemanningsavtalet och tolkar allt som går till arbetarens nackdel (som väntat). Jag har erfarenhet av Manpower, och det är ganska vanligt att man tjänar ca 10-20% lägre än man gör om man går över till "vanlig" anställning. Så, lägre lön får man räkna med, även om man egentligen ska ha någon slags genomsnittslön för att inte verka varken lönedrivande eller lönedumpande.
Även när det gäller kläder och skor är Manpower ganska usla (speciellt på skor), jag vet inte hur det är på andra bemanningsföretag. Man får räkna med att ibland använda privata kläder eller köpa arbetsskor privat.
Ciczi
Jag har jobbat på ett av de större bemanningsföretagen och visst de var snälla och rara vid mig men de la inte ner särskilt mycket energi på att få mig uthyrd. När jag sedan var uthyrd så hamnade jag på skitställen så jag arbetade inte särskilt länge hos dem, tror det var 6 månader).

Jag trivs inte med bemanningsföretagen...

mvh
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon