Sussie F-Flower
Med anledning av att jag har tyckt om så mycket att sitta här vid min dator och läsa om alla trädgårdstips och funderingar så har jag missbrukat min tid så till den grad att jag måste bryta mitt beteende för ett tag.

Kanske låter väldigt tokigt för många, men så är det...
Mitt arbete har blivit misskött ända sedan jag gick med här, och jag har en son att försörja. Nu måste jag ta mig i kragen och återgå till livet som var före innan Odla kom in i min dator.

Kanske kommer jag att "smygtitta" ibland, för det här är ett gift... som heter duga... laugh.gif
Så många trevliga personer som sitter och hjälper och funderar tillsammans.
Jag tycker att jag har fått en oerhörd hjälp ifrån Er när jag har varit fundersam över olika saker.

Om det är någon som vill mig något så går det alltid bra att Pm:a. Ni är sååå välkomna!!!
Jag får alltid meddelande i min rätta mailbox när jag får Pm här på Odla.
Ikväll blir den sista kvällen på ett tag som jag har denna sida framme. Så har jag bestämt!!!

Ville bara berätta för er ifall om någon undrar om jag dött, eller så... naughty.gif shy.gif eller om någon skriver i någon av mina trådar så kanske jag inte ser det.

Kramar till Er alla så länge! Ni är underbara!!! kompiskram.gif smiley_small_hug.gif flirting.gif
Sussie.
Chamomille
Nää... Så kan du ju inte göra sad.gif Bara försvinna....
Några minuter på kvällen kan du väl smygtitta lite smile.gif
Håller med om att man lätt kan bli beroende emellanåt, fast man får ta sig i kragen ( giggle.gif ) om man inte ska bli sittande här blush.gif
Ha de bra!
Ramred
Ha det gott så länge.
Cacki
Ack som man känner igen sej i det du skriver om beroende. Egentligen borde jag också göra som du....men jag har en känsla av att jag inte har karaktär nog.
(Om du har ett alltför starkt beroende så kanske du satt målet med nästan total avhållsamhet lite för högt. Du kanske ska belöna dej själv med en riktig odlafrossarkväll en gång i veckan eller så? Chansen att lyckas är större om man belönar sej lite, du vet.) flirting.gif

Lycka till, ha det så bra och på återseende!!

Aqvakul
Tack för denna tiden, Sussie. thanks.gif kompiskram.gif
Det har vait så trevligt! Jag känner igen problemet, har blivit en riktig "addict".
Får se om jag lyckas slita mig loss.

Hälsningar
Anders
Biggan_
Vi "ses" Sussie! Ha det gott!

CITAT (Aqvakul @ 16-09-2008, 14:38) *
Tack för denna tiden, Sussie. thanks.gif kompiskram.gif
Det har vait så trevligt! Jag känner igen problemet, har blivit en riktig "addict".
Får se om jag lyckas slita mig loss.

Hälsningar
Anders


Vit vecka kanske?
Betty
smiley_small_hug.gif och ha det gott Sussie! Vi "ses" igen, en time out kan vara lite olika lång... flirting.gif eller kort... naughty.gif
Alba
Kanske föräldrakontroll är något för dig naughty.gif
Eva-Helene
CITAT (Aqvakul @ 16-09-2008, 14:38) *
Tack för denna tiden, Sussie. thanks.gif kompiskram.gif
Det har vait så trevligt! Jag känner igen problemet, har blivit en riktig "addict".
Får se om jag lyckas slita mig loss.

Hälsningar
Anders

Nämen Anders! Vad är det för meningslöst struntprat?! Nu är du väl ändå i fel tråd........ coolgleam.gif
Myosotis
crying.gif Nä men vad synd - har du inte tänkt på alla oss andra som är beroende rtfm.gif , vi kommer ju att sakna dig. Hoppas du tittar in ibland. Ha det bra så länge! kompiskram.gif
blomkronan
Jag förstår dig Sussie, men tråkit för oss.
Vi syns sen...
kompiskram.gif //Mari
henriks
Beroendeframkallande? Odla? kan jag aaallldriiiig tro! whist.gif
Sussie F-Flower
-Tack så hjärtligt varmt till ER ALLA som skrivit. wub.gif -Oj, vad det värmer!!!!
Nu blev jag nästan rörd till tårar...
-cry-.gif

Jag skriver nu till er alla istället för en och en.

Tanken slog mig faktiskt tidigare ikväll att jag kanske kan hålla mig till en gång i veckan. Kanske kan jag det... dunno.gif yes.gif Jag tycker nog att det låter väldigt vettigt. yahoo.gif
Det är ju faktiskt många som skriver att de är beroende av det här. Jag har läst det så många gånger och skrattat instämmande för mig själv, men i mitt fall så har det nu fått negativa konsekvenser och det kan jag inte acceptera längre...

Det som är så svårt är ju om man läser något spännande eller intressant som man har nytta av själv, då vill man ju gärna läsa allas synpunkter, tips och råd m.m. laugh.gif och så det där att man ska kolla om det är någon fler som har skrivit i den eller den tråden....?
Fast inte behöver jag berätta det för er, det vet ni ju redan själva. flirting.gif

Absolut så hörs vi vidare lite längre fram!

Kort fråga: Hur länge kan man vara passiv medlem utan att man "försvinner" ur Odla?
Finns någon gräns för det?

Ha det gott så länge!!!
kompiskram.gif
Sussie.
Chamomille
Åh, du lever, du lever biggrin.gif Utan Odla en halv dag... Nää, inte försvinner du som medlem inte. Det finns de som registrerade sig 2002 och inte har varit inloggade på lika länge, och de är kvar... Oroa dig inte, du kan vara borta tills i morrn kväll. kram2.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Chamomille @ 16-09-2008, 23:30) *
Åh, du lever, du lever biggrin.gif Utan Odla en halv dag... Nää, inte försvinner du som medlem inte. Det finns de som registrerade sig 2002 och inte har varit inloggade på lika länge, och de är kvar... Oroa dig inte, du kan vara borta tills i morrn kväll. kram2.gif



Hahaha!!!! Tack, va bra!!! 000.gif

(Du är rolig du!!!!!) a0a.gif
Chamomille
CITAT (Sussie F-Flower @ 16-09-2008, 23:37) *
Hahaha!!!! Tack, va bra!!! 000.gif

(Du är rolig du!!!!!) a0a.gif

E du kvar än unsure.gif

flirting.gif
Magdis
Jag anser att jag har varit beroende av Odla i ett par år nu men jag ser det inte som nåt negativt beroende. När jag började jobba blev det en naturlig nedtrappning, jag skulle vilja vara här oftare men hinner och orkar inte. Så länge Odla känns positivt för dig, spelar det då nån roll att du är beroende? Var här så mycket som du vill vara här, det är mitt bästa råd. smile.gif
DragonLady
smiley_small_hug.gif så fort du känner att du har koll på världen utanför odla så är det bara att titta in igen... kompiskram.gif vi är alla beroende giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon