Full version: Parabol Canal Digital
Chamomille
När jag byter kanal så kommer ju en ruta upp i nederkanten där det står vilket program som visas, tid samt nästa program som kommer. Men, varför är det så ofta fel? Just nu t.ex är kl 14.21 enligt Canal Digital. Sen kan det då och då stå program som inte alls kommer confused.gif Är jag ensam om detta?
*Stintan*
Har inte sånt strul med Svt:s omläggningar att göra? Att man på nåt sätt måste ominstallera sin box.

Ang ominstallation
Chamomille
Jaha g.gif
Jag har sett på kanal 1 och 2 nåt slags meddelande om att man ska uppgradera eller starta om boxen. Fast starta om boxen gör vi ju varje dag. Och kanalsökning gjorde jag i morse. Vete 17 vad som är fel confused.gif
Jag får läsa på länken och se om jag blir klokare. smile.gif
*Stintan*
Starta om boxen hjälper inte och inte ny kanalsökning heller det behövs tydligen en ominstallation.

Kolla på Canal digitals hemsida också.
Chamomille
Jaså. Oj då. Tack för tips, ska kolla upp det.
Berith
Jag trodde att en timmas förskjutning (för dom eller oss) har med sommar- och vinter-tid att göra, vi har ju inte ändrat här än men andra kanske har gjort det? Det brukar i alla fall bli samma tid efter ett tag på svenska och utländska kanalerna.
Chamomille
Jag hade samma tanke. Fast det har varit fel ganska länge. Och inte hela tiden utan då och då g.gif Nu visas rätt tid igen. Mysko.
Berith
Aha, ja då vet jag inte... g.gif
Betty
CITAT (*Stintan* @ 18-09-2008, 15:57) *
Starta om boxen hjälper inte och inte ny kanalsökning heller det behövs tydligen en ominstallation.

Kolla på Canal digitals hemsida också.


Jag har samma fundering/problem som Chamomille... Långt nere i texten i den där länken som du bifogade så står det så här:
CITAT
PS. Tar du emot via Canal Digital ska du göra enbart en ny kanalsökning före den 29 september.


...fast det funkar inte... problemet kvarstår i alla fall... Dessutom har vi tappat ljudet på den markbundna 1:an, fast vi har ljud på markbundna 2:an och 4:an... mysko... Får nog lov att ringa till CanalDigital-supporten tror jag... g.gif
Chamomille
CITAT (Betty @ 19-09-2008, 11:01) *
Jag har samma fundering/problem som Chamomille... Långt nere i texten i den där länken som du bifogade så står det så här:

...fast det funkar inte... problemet kvarstår i alla fall... Dessutom har vi tappat ljudet på den markbundna 1:an, fast vi har ljud på markbundna 2:an och 4:an... mysko... Får nog lov att ringa till CanalDigital-supporten tror jag... g.gif

Jo, försöka duger alltid. Jag har ringt ett flertal gånger nu och får inte prata med någon. Det är bara "tryck 1 för det; tryck 2 för det osv. Hur jag än trycker så hamnar jag i nån sits där jag inte kommer längre ranting.gif
*Stintan*
Klar att det går at ringamen man får nog ha ett väldigt tålamod och vämta, då är det bra med högtalarfuntion i telefonen.
Chamomille
CITAT (*Stintan* @ 19-09-2008, 15:19) *
Klar att det går at ringamen man får nog ha ett väldigt tålamod och vämta, då är det bra med högtalarfuntion i telefonen.

Jo, det är jättebra. Fast jag kom aldrig någonstanns där jag fick vänta, utan blev bara kopplad hit och dit och hamnade till slut på fel ställe. Varför kan man inte få prata med en levande person?
*Stintan*
Jo jag vet att det känns hopplöst ibland och man undrar ju om dom har avtal så den som ringer ska få vänta så länge som möjligt för att dom ska kunna ta betalt av den som ringer upp.
Chamomille
Ja, det kan man ju undra.

Nån gång när jag har ringt till Telia hade jag plats 137 i kön (efter att ha tryckt furtioelva val). Då var jag glad att jag hade högtalartelefon. Jag hann och duscha och dammsuga medans jag väntade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon