Full version: Norskvantar
Gåsis
Jag har tappat bort min favoritbeskrivning på norskvantar och nu kan jag inte hitta en likadan någonstans. Eller kanske det går här? Dom beskrivningar jag hittar tar man bara ut för tummen och låter dom maskorna gå in i handflatans mönster, men på min beskrivning var uttaget i en färg och tummen hade mönster, inte bara samma som handens insida. Det var inte så lätt att beskriva men tummen blev som markerad ända från man började uttaget. Hoppas den som stickat norskvantar kan förstå vad jag menar. Och förstås hoppas jag att någon vet var jag får tag i ett sånt mönster eller har ett jag kan få ta del av.

/Åsa
pimpim2
Några mönster av den typen finns här.
http://www.wermland.nu/Stickning
Gåsis
Tack, så ska en tumme se ut. Nu gäller det bara att förstå beskrivningen, den var lite i genaste laget för mig som inte stickar så mycket sånt här.

/Åsa
Plantfärg
Inga problem! Om det är något som är besvärligt att förstå i beskrivningarna så maila bara till adressen överst på sidan. Då kommer en utförligare beskrivning.

Barbro
Gåsis
Det var ju fantastiskt snällt. Då kanske det blir ekorrvantar som nästa projekt.

/Åsa
lena:-)


Här hittar du en massa olika norskvantar.... stickmönster Drops design
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon