Full version: Spikklubbor
Blomstersmurfen
Jag har plötsligt spikklubbor i gräsmattan, på flera ställen där det inte blivit av att jag har klippt gräset i år. Har inte haft det något tidigare år. Kan någon förklara? Jag har trott att den är ettårig, men att den kan självså sig. Men eftersom jag aldrig sett någon något tidigare år så blir jag nyfiken på hur det är egentligen. Tycker att det är rätt trevligt, så om jag nu vill ha dom kvar/flytta dom till annan plats i trädgården, hur gör jag då?
Adri-Anne
Dina spikklubbor är skit!! biggrin.gif

Dom spikklubbor som har poppat upp i din gräsmatta, har fåglarna skänkt som en gåva från ovan.
Nu vet jag inte vilken zon du bor i, men bor du i den södra delen av landet och vintern blir hyfsad kan dom överleva. Hade själv en fågelklubba några år på 80- talet när det var några riktiga mildvintrar. Inte hade jag införskaffat den, den bara dök upp helt ur intet.
Gunvor Nilsson
Blomstersmurfen, om det nu inte är någon fågel som pluppat så kanske det är någon god vän som velat skoja med dej! laugh.gif
/Gunvor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon