Full version: 2009 Frökataloger
Lady Hamilton
I dag fick jag Thompson & Morgan yahoo.gif och i den finns det en hel del "go-bitar"
Passande att sitta och bläddra titta i nu när det bara regnar
(lägger in en länk till er som inte fått pappers katalogen blush.gif så även ni kan titta)

www.thompsonmorgan.com
HelenJ
Åååååh, man blir ju helt sjuk..... vill ha, vill ha, vill ha...... hur ska man kunna välja nåt? Jag skulle kunna köpa nästan allt de har! duh.gif laugh.gif
Ciczi
Japp habegäret vaknar. naughty.gif

Men just nu väntar jag mest på att det ska sluta regna så att jag kan plantera blomsterlök. Än är det inte försent.

Ciczi
Wilmer
Å, härligt frökataloger!! Men det är så trist med frösådder när sniglarna attackerar -cry-.gif
embees
Nääää, den här säsongen ska jag INTE köpa fler fröer. Måste helt enkelt använda de jag har innan bästföre datum går ut..... rtfm.gif
Nästa år igen kanske?
romarin
Ahhh härligt när frökatalogerna börja komma! Förra året köpte jag italienska fröer (basilika, tomater, ruccola etc.) av gourmetgarage.dk Det hade en jättefin och annorlunda katalog! Så deras papperskatalog har jag bokat till i år också! tummenupp.gif

http://www.gourmetgarage.dk/getdoc.asp?id=...820C6DFF78BCC1A

Några spännande nyheter annars i fröer som kommer till våren? Tror jag ska passa på att försöka odla lite bönor i år!
Alba
confused.gif crying.gif men.......hur beställer man en katalog från Thomson Morgan för blomfröer.........jag blir rtfm.gif help.gif
Bitta98
Verkar som om det för tillfället inte går att beställa katalog från hemsidan. De håller på och gör en ny website.
Men Alba om du pm mig din adress kan du få en katalog av mig ( fick två stycken)
H/ Bitta
Alba
CITAT (Bitta98 @ 05-10-2008, 21:01) *
Verkar som om det för tillfället inte går att beställa katalog från hemsidan. De håller på och gör en ny website.
Men Alba om du pm mig din adress kan du få en katalog av mig ( fick två stycken)
H/ Bitta



Tack...så snäll du är.

Jag har PM:at dig idag.
Bitta98
Katalogen går med posten i eftermiddag / Bitta
Irene_L
CITAT (Alba @ 05-10-2008, 20:20) *
confused.gif crying.gif men.......hur beställer man en katalog från Thomson Morgan för blomfröer.........jag blir rtfm.gif help.gif



Åhhhh vad skönt att du inte heller fixade att beställa en katalog. kompiskram.gif Jag klarade inte heller av det och jag kände mig sååå trött på att jag inte fixade det. Fast det var nog inte meningen att jag ska beställa mer frön. Jag har redan mycket och sen ska jag vara med i frökedjan här på Odla, fröbibban på Allt om Trädgårds forum och sen lite byte med andra så jag kommer nog att klara mig. giggle.gif
Lady Hamilton
Och idag kom Plants of Distinction 2½ katalog giggle.gif .....½:an är deras plantkatalog och det går nog inte att beställa ur den till Sverige

www.plantsofdistinction.co.uk
Alba
CITAT (Irene_L @ 06-10-2008, 15:32) *
Åhhhh vad skönt att du inte heller fixade att beställa en katalog. kompiskram.gif Jag klarade inte heller av det och jag kände mig sååå trött på att jag inte fixade det. Fast det var nog inte meningen att jag ska beställa mer frön. Jag har redan mycket och sen ska jag vara med i frökedjan här på Odla, fröbibban på Allt om Trädgårds forum och sen lite byte med andra så jag kommer nog att klara mig. giggle.gif




Irene......nu ska jag berätta för dig hur det är......och det är alldeles sant. coolgleam.gif
När datorn känner av att det är du som ska beställa frökataloger så plockar de bort beställningsrutan......och det ser ut som om det inte går beställa. naughty.gif
Om jag inte fattat det helt fel så är det en make som vädjat om hjälp. innocent.gif

Anledningen vet jag ju inte.....men kan det vara så att det inte ryms mera plantor hos dig.....ja jag vet inte. giggle.gif
titti49zon6
CITAT (Alba @ 06-10-2008, 16:42) *
Irene......nu ska jag berätta för dig hur det är......och det är alldeles sant. coolgleam.gif
När datorn känner av att det är du som ska beställa frökataloger så plockar de bort beställningsrutan......och det ser ut som om det inte går beställa. naughty.gif
Om jag inte fattat det helt fel så är det en make som vädjat om hjälp. innocent.gif

Anledningen vet jag ju inte.....men kan det vara så att det inte ryms mera plantor hos dig.....ja jag vet inte. giggle.gif




Nämen........är det alldeles sant confused.gif för jag kan ju inte heller beställa katalogen och jag
vet bestämt att jag gömt undan alla fröpåsar .........har du tipsat min gubbe Alba -cry-.gif han kanske har
trollat bort beställningsknappen
Alba
Det ryktas om en protestlista som en man startade som var tvungen flytta ut i friggeboden .........jag vet inte så mycket om den........men nog lär det ha varit med en gubbe från norra delarna av landet också.......så säger ryktet i alla fall....men vad vet jag coolgleam.gif whistling.gif crying.gif
Irene_L
CITAT (Alba @ 06-10-2008, 16:42) *
Irene......nu ska jag berätta för dig hur det är......och det är alldeles sant. coolgleam.gif
När datorn känner av att det är du som ska beställa frökataloger så plockar de bort beställningsrutan......och det ser ut som om det inte går beställa. naughty.gif
Om jag inte fattat det helt fel så är det en make som vädjat om hjälp. innocent.gif

Anledningen vet jag ju inte.....men kan det vara så att det inte ryms mera plantor hos dig.....ja jag vet inte. giggle.gif


rotfl.gif rotfl.gif Jaaaa så måste det vara!!!!
Sen är mitt motto...."Vad ska man med gräsmatta till när man kan göra rabatter av den" giggle.gif
Ingrid Zon3
CITAT (romarin @ 04-10-2008, 22:28) *
Ahhh härligt när frökatalogerna börja komma! Förra året köpte jag italienska fröer (basilika, tomater, ruccola etc.) av gourmetgarage.dk Det hade en jättefin och annorlunda katalog! Så deras papperskatalog har jag bokat till i år också! tummenupp.gif

http://www.gourmetgarage.dk/getdoc.asp?id=...820C6DFF78BCC1A

Några spännande nyheter annars i fröer som kommer till våren? Tror jag ska passa på att försöka odla lite bönor i år!

Härlig katalog och site! Och jag som inte skulle ha några fröer. Men fröpåsar kanske man kan ge bort i julklapp giggle.gif
romarin
giggle.gif

Man har väl rätt att ge sig sjäv en julklapp giggle.gif

Lady Hamilton
CITAT (Ingrid Zon3 @ 06-10-2008, 20:02) *
Härlig katalog och site! Och jag som inte skulle ha några fröer. Men fröpåsar kanske man kan ge bort i julklapp giggle.gif


Ja till sig själv också angel_not.gif
Lady Hamilton
Och i dag kom Impecta yahoo.gif nu har man kvälls lektyr..............
Cathis
crying.gif Ni får inte göra så här mot mig inte lägga in länkar till frökataloger
jag ska ju inte köpa så mycket fröer... -cry-.gif men titta kan man ju alltid whist.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon