Full version: Jag har ett problem
*Stintan*
Det är så här att ofta när jag skriver ett svar i en tråd på forumet så hinner det komma in både ett eller flera svar emellan det jag svarar på och mitt svar. Jag är alltså alldeles för långsam ibland och det beror på att jag funderar en del på vad och hur det är jag skriver. Ibland vill jag kolla en källa innan jag skriver något och ibland är det kanske bara för att jag inte vill slänga ur mig vad som helst. Men hur som helst så tar det uppenbarligen längre tid för mig än för många andra att formulera ett svar.

Med tiden har jag lärt mig att "citera" andras inlägg vilket är behövligt så att mina svar inte hamnar helt fel men fel blir det ändå ibland tyvärr. Det känns urfånigt när jag ser att mitt svar är detsamma som någon annans 7 inlägg högre upp om jag skulle råkat missa att citera. Hur gör man då när man vill citera fler inlägg i samma svar? Jag har ju sett att en del kan det men hur gör ni?

Det är inte riktigt samma sak om man inte varit inloggad på en tid utan det här gäller medan man skriver ett svar för då kan man inte se svar som kommit in sedan man påbörjat sitt svar. Hum, krånglgt, någon som fattar?
Eva-Helene
Jodå, jag fattar! För att få in flera citat i ett inlägg så är det enklaste att du citerar det första, skriver svar och postar det, sedan citerar du nästa och gör samma sak - för det mesta så hamnar dom i samma "ruta" från dig..... om det inte tagit väldigt lång tid att skriva svar nr 2.
Berith
"---medan man skriver ett svar för då kan man inte se svar som kommit in sedan man påbörjat sitt svar----"
Om man förhandsgranskar ser man ju om det kommit nåt svar medan man skrev. yes.gif

Sen vet jag att det finns en tråd (minst en!) i Support om hur man citerar flera. Klippa och klistra är det som gäller då. Ska kolla om jag hittar tråden... Återkommer!
Pia L
Men om man förhandsgranskar innan man skickar så kommer väl dom nyare inläggen upp då man skrollar ner.....eller??
Hmm...nu blev jag osäker, och vad det gäller citera så vet jag inte varken hur man gör ett eller flera, jag brukar bara skriva namnet på den jag svarar och :
Berith
CITAT (Eva-Helene @ 03-10-2008, 17:12) *
Jodå, jag fattar! För att få in flera citat i ett inlägg så är det enklaste att du citerar det första, skriver svar och postar det, sedan citerar du nästa och gör samma sak - för det mesta så hamnar dom i samma "ruta" från dig..... om det inte tagit väldigt lång tid att skriva svar nr 2.

Ahaaaaa! Stintan kanske menade såååå.... Ok!
*Stintan*
CITAT (Berith @ 03-10-2008, 17:15) *
Ahaaaaa! Stintan kanske menade såååå.... Ok!



Ja men det förutsätter att man är snabb tillräckligt och det är jag ju tydligen inte.

En del lyckas citera ett inlägg och sen citera ännu ett inlägg i det första citerade. Är det någon som förstår och kan förklara hur man gör???
Berith
CITAT (*Stintan* @ 03-10-2008, 17:25) *
Ja men det förutsätter att man är snabb tillräckligt och det är jag ju tydligen inte.

En del lyckas citera ett inlägg och sen citera ännu ett inlägg i det första citerade. Är det någon som förstår och kan förklara hur man gör???

Jaaa jag! Ska genast kolla efter instruktionstråden i Support! tummenupp.gif

Hmmm.... g.gif Det var den här tråden jag tänkte på men det kanske inte räcker som 'instruktion'.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 03-10-2008, 17:33) *
Jaaa jag! Ska genast kolla efter instruktionstråden i Support! tummenupp.gif

Hmmm.... g.gif Det var den här tråden jag tänkte på men det kanske inte räcker som 'instruktion'.



rotfl.gif rotfl.gif

Ja Berith du verkar ha förstått precis vad jag menar giggle.gif
Eva-Helene
Så här gör du:
klicka på citera, markera all text (håll ner vänster musknapp och dra så att allt blir blåmarkerat),
tryck ner Ctrl-tangenten och c-tangenten samtidigt (släpp dom),
backa (browserpilen),
klicka på citera på det andra inlägget,
markera vart du vill ha det sparade citatet,
tryck ner Ctrl-tangenten och v-tangenten samtidigt (och släpp).
Nu är det bara att skriva ner svaren där du vill ha dom!

Det är krångligt innan man lärt sig det men sedan går det (nästan) av sig självt! smile.gif
*Stintan*
Ja jisses va knepigt det verkar vara men jag ska helt klart testa nån dag, tack för hjälpen.

Eva-Helene jag kopierar och sparar så att jag kan läsa hur man ska göra sedan återstår det att se om jag lyckas. Tack för hjälpen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon