trädgårdsolof
Det är på tiden att det uppstår någon plantskola som saluför ekologiskt odlade växter! som en medveten trädgårdsodlare som tar hänsyn till hela systemet så vill man ju även se till att de intensiva odlingar som ens växter kommer ifrån, även de har ett ekologiskt tänkande! visst ska man börja gräva där man står men jag vill kunna köpa färdiga medvetna, miljövänliga plantor! är det någon som håller med och själva kanske letat efter detta och kan ha tips om var man hittar schyssta plantor?
mvh
/olof
Alexander-VG-zon3
Derome kryddor och perenner odlar allt ekologisk har jag för mig . och är i övrigt en jätte mysig och trevlig plantskola . ligger i nord/östra Halland .

http://www.deromeperenner.se/
trädgårdsolof
Tack för tipset! själv har jag nåtts av ryktet att det kommer starta upp en ekologisk plantskola/växtförsäljning i anslutning till Mandelmanns Trädgårdar! Tydligen kommer inriktningen vara mot ätliga växter, ovanliga bär och nötter och sådant. Den kommer heta Ensamma Trädets Plantskola, efter det magnifika hagtornsträdet som pryder toppen på en kulle i närheten. Ytterligare ett skäl att åka till Mandelmanns!
Loobaman
Bäckdalens Handelsträdgård utanför Båstad odlar ekologiskt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon