henriks
En del sammansatta ord har egentligen lite konstig betydelse om man funderar på det. Övernaturligt - det är ju något som man inte riktigt kan förklara, kanske något som ens undermedvetna uppfattar... under och över??
blomkronan
CITAT (henriks @ 09-10-2008, 21:27) *
En del sammansatta ord har egentligen lite konstig betydelse om man funderar på det. Övernaturligt - det är ju något som man inte riktigt kan förklara, kanske något som ens undermedvetna uppfattar... under och över??


hmm g.gif
Undernaturligt måste vara våra vänner växterna Under-natur-ligt.
Övernaturligt kan oxå vara vära vänner Över-natur-ligt, men det är det ju inte.

Är det någon som upplevt något övernaturligt? fear.gif
Grå
Oh ja, varje morgon klockan 5 när jag hasat mig upp ur sängen och ser mig själv i badrumsspegeln, Blomkronan wink.gif

ÖVERnaturligt UNDERlig.
*Stintan*
CITAT (Grå @ 10-10-2008, 09:29) *
Oh ja, varje morgon klockan 5 när jag hasat mig upp ur sängen och ser mig själv i badrumsspegeln, Blomkronan wink.gif

ÖVERnaturligt UNDERlig.



rotfl.gif rotfl.gif jag ser nog mer något undermedvetet övernaturligt i min spegel. -fear-.gif
Nostalgia
Över och under, under och över???

Det har jag aldig tänkt på, men jag har varit med om något övernaturligt som jag idag ständigt påminns om i mtt undermedvetna.
Chamomille
CITAT (Grå @ 10-10-2008, 09:29) *
Oh ja, varje morgon klockan 5 när jag hasat mig upp ur sängen och ser mig själv i badrumsspegeln, Blomkronan wink.gif

ÖVERnaturligt UNDERlig.

a0a.gif

Edit: Jag törs inte titta i spegeln när jag kliver upp. De gånger jag har gjort det får jag en smärre chock giggle.gif
Gunilla T
Hmmm... finns säkert någon logisk förklaring men man kan ju spekulera.. orden har i alla fall inget samband med varandra.

Övernaturligt brukar vi väl anse att saker som inte kan förklaras med dagens kunskap är. Något som är över det som vi kan förstå .. vilket inte betyder att det är övernaturligt eller över naturen, vi kan bara inte förstå det.

Undermedvetet är något vi inte är medvetna om, under medvetande nivån. Vi reagerar dagligen på saker och ting på ett omedvetet plan.
Red Top
CITAT (Grå @ 10-10-2008, 09:29) *
Oh ja, varje morgon klockan 5 när jag hasat mig upp ur sängen och ser mig själv i badrumsspegeln, Blomkronan wink.gif

ÖVERnaturligt UNDERlig.


a0a.gif a0a.gif a0a.gif rotfl.gif
blomkronan
CITAT (Gunilla T @ 10-10-2008, 11:07) *
Hmmm... finns säkert någon logisk förklaring men man kan ju spekulera.. orden har i alla fall inget samband med varandra.

Övernaturligt brukar vi väl anse att saker som inte kan förklaras med dagens kunskap är. Något som är över det som vi kan förstå .. vilket inte betyder att det är övernaturligt eller över naturen, vi kan bara inte förstå det.

Undermedvetet är något vi inte är medvetna om, under medvetande nivån. Vi reagerar dagligen på saker och ting på ett omedvetet plan.


Där tror jag du har svaret...henriks. Det var ett bra svar jag tror oxå att det är så...

Men övernaturliga saker är intressanta, inte för att jag tror på att det finns ufon och spöken. Men det är intressant höra om när folk har uppleft saker, kul att hitta förklaringen till vårat undermedvetnas spratt.
Grå
Jag tror på spöken och andra övernaturligheter, men varje gång jag ser exempelvis ett spöke så definierar jag det inte som det förrän jag tagit reda på om det funnits en naturlig förklaring till fenomenet först.
Ufon däremot ser jag inte som övernaturligheter, utan mer teknik.

Här hemma i småland spökar det rejält och senast jag såg ett satt jag isoffan när en mycket tydlig ljusfläck vandrade över golvet från köket, genom rummet med den öppna spisen och in genom dörren till vardagsrummet där jag satt. Inga bilar inom synhåll och även om det hade varit det så vetter inte vägarna så att biljuset hade kunnat fara den vägen. Hade det dessutom varit inbillning så hade det bara varat ett ögonblick, då hade man inte kunna följa ljuset med blicken.
Det har startats en hel del trådar här på odla med övernaturligheter och naturligtvis blir vi som tror både sågade, dissade och idiotförklarade av högfärdiga gubbar och kärringar som jag skulle tro är lite smått avundsjuka för att de själva aldrig får uppleva något spännande. Sök på "övernaturligt" så hittar du dem säkert.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon