Full version: Reklam på Odla!
renate
Först började blibbandet på AOT,så skönt att slippa det på Odla! Men nu är det värre på Odla än på AOT.Jag förstår att reklam behövs för att finansiera siten men det är lite för mycket med alla rörliga bilder.Man blir irriterat av allt blibbandet.Jag är aldrig någon längre tid här längre.Vad tycket ni?
*Stintan*
Renate om du ändrar pixlarna längst ner till vänster på sidan till 1280 pixlar så slipper du se reklamen på högersidan iallafall. Reklamen högst upp ser man ju inte när man scrollar ner lite på sidorna.

Vill man så finns det ett litet program man kan ladda ner med vars hjälp man kan stänga av all reklam. Det finns mer att läsa om detta under Forumteknik tror jag.
Chamomille
Mej stör det inte ett dugg. Tänker inte på det om jag inte vill, utan läser inlägg som vanligt smile.gif

CITAT (*Stintan* @ 10-10-2008, 10:24) *
Renate om du ändrar pixlarna längst ner till vänster på sidan till 1280 pixlar så slipper du se reklamen på högersidan iallafall. Reklamen högst upp ser man ju inte när man scrollar ner lite på sidorna.

Vill man så finns det ett litet program man kan ladda ner med vars hjälp man kan stänga av all reklam. Det finns mer att läsa om detta under Forumteknik tror jag.


Fast även om jag har 1600 pixlar så ser jag reklamen, så det kanske inte fungerar för alla unsure.gif
Alba
Jag har ändrat pixlarna som Stintan säger och jag ser ingen reklam......skönt.
*Stintan*
CITAT (Chamomille @ 10-10-2008, 10:28) *
Mej stör det inte ett dugg. Tänker inte på det om jag inte vill, utan läser inlägg som vanligt smile.gif
Fast även om jag har 1600 pixlar så ser jag reklamen, så det kanske inte fungerar för alla unsure.gif


Vad har du för skärm då? Om jag ändrar till 1600 pixlar så får jag ju scrolla som sjutton i sidled för att kunna läsa texten. Med 1280 pixlar blir forumdelen som helskärmsbild bortsett från ett par mm på högerkanten.
Chamomille
CITAT (*Stintan* @ 10-10-2008, 10:53) *
Vad har du för skärm då? Om jag ändrar till 1600 pixlar så får jag ju scrolla som sjutton i sidled för att kunna läsa texten. Med 1280 pixlar blir forumdelen som helskärmsbild bortsett från ett par mm på högerkanten.

Jaa, du smile.gif den är ny och lite bredare än den andra jag hade. Typ bredbildsdator. Så det beror väl på det. Jag har nu på 1400 och fortfarande så är det mellanrum mellan reklamen och rullisten.
Wilmer
Har väl för stor skärm, reklamen syns i alla lägen.. Jag biter i hop, får väl offra sig för att Odla.nu ska finnas kvar.
KURT
Flashblock till Firefox, hindrar all reklam som är baserad på Flash.
Gossen Ruda
Jag ser reklamen men har lagt in ett mentalt filter så den stör mig inte. Inte mer än att jag undviker varorna som det görs reklam för, dvs negativ reklampåverkan.
Red Top
Titta på den här länken jag hittade på odla:
Min son fixade det här åt mig i somras, eftersom jag inte gillar reklam. Får ingen i postlådan heller.
"adblock" är jättebra!! Jag slipper reklam oavsett vilken site jag besöker yahoo.gif

Odla/adblock
Nostalgia
CITAT (Wilmer @ 10-10-2008, 11:01) *
Har väl för stor skärm, reklamen syns i alla lägen.. Jag biter i hop, får väl offra sig för att Odla.nu ska finnas kvar.


Du är gullig du Wilmer kompiskram.gif
Gillan
Så här skrev LadyG den 1:e april i år

CITAT
Verktygsmenyn - Internetalternativ - Sekretess - välj Icke tillförlitliga plaster och skriv in adtoma.com i fältet och lägg till som icke tillförlitlig webbplats. Inget material från den siten kommer att hämtas.

men det blir en massa tomma ytor istället. Skitfult.


Så gjorde jag och ändrade samtidigt till 1280 pixlar. Jag har ingen reklam alls nu. Toppenbra tummenupp.gif

Alba
Jag har Mina Favoriter i vänster kant, vilket gör att jag inte får några vita fält i bilden.

Man kan göra så genom att gå in på Verkyg (uppe till höger) och välja Verktygsfält och sen bocka för Favoriter.
skogstroll
mej stör det inte så mycket jag blundar med ena ögat giggle.gif

Är bara glad det inte är som på aftonbladet mfl sajter att reklamen följer med när man bläddrar neråt, det kan man ju bli knäpp på!!
Pirum
Om man har öppet många fönster/flikar med reklamförpestade sidor så är risken stor att all flash-grafik segar ner datorn. Mina föräldrar hade en Pentium 3-dator på 500MHz, den var i stort sett oanvändbar till att använda till vanliga sidor som aftonbladet.se om man öppnade flera fönster; hela datorn fick sirap i sig, harklade och hostade. Nu har de en (fortfarande gammal) P3 på ca 1GHz, med mer minne, och den funkar rätt bra till internet - för jag har stängt av flashreklam etc. Men jag gissar att om man öppnar ett dussin fönster med sånt skräp lite varstans så blir det slött även på den datorn.

Man ska ju inte behöva flerkärneprocessorer och 4GB minne för vanliga hemsidor tycker jag. Om det nu är så att odla har flash-grafik så bör alla stänga av eländet; ju fler som bojkottar flash-reklam desto förr blir vi av med eländet.

Jag har min webläsare (Opera) förinställd på att inte visa flash-grafik/videos, klickar i att tillåta det på vissa sidor bara - som youtube exempelvis.
Anki på Öland
CITAT (KURT @ 10-10-2008, 11:19) *
Flashblock till Firefox, hindrar all reklam som är baserad på Flash.


Och om man inte använder firefox utan IE, vad gör man då??
Anki
blomkronan
Jag ser inte reklamen... jag ser er!
Som tidigare medlemar i tråden har sagt, jag har som "tunnel" syn ser bara det jag vill...
Det är bara när ni påpekar att den finns , som jag ser den...
Netha
CITAT (Anki på Öland @ 10-10-2008, 20:29) *
Och om man inte använder firefox utan IE, vad gör man då??
Anki

Kopierade bit från gillans inlägg, där hon hänvisade till Lady Hamiltons tidigare inlägg ...

Verktygsmenyn - Internetalternativ - Sekretess - välj Icke tillförlitliga plaster och skriv in adtoma.com i fältet och lägg till som icke tillförlitlig webbplats.

Jag skrev in http://ad.adtoma.com och slipper all reklam förutom 1 -2 småtexter i gröntext till höger.smile.gif
Gillan
CITAT (Netha @ 10-10-2008, 21:49) *
Kopierade bit från gillans inlägg, där hon hänvisade till Lady Hamiltons tidigare inlägg ...

Verktygsmenyn - Internetalternativ - Sekretess - välj Icke tillförlitliga plaster och skriv in adtoma.com i fältet och lägg till som icke tillförlitlig webbplats.

Jag skrev in http://ad.adtoma.com och slipper all reklam förutom 1 -2 småtexter i gröntext till höger. smile.gif


Tack Netha! Kul att det var nån som såg vad jag skrev kompiskram.gif . Att det sen inte var Lady Hamilton utan LadyG jag hänvisade till må väl vara hänt giggle.gif
Netha
CITAT (Gillan @ 10-10-2008, 22:17) *
Tack Netha! Kul att det var nån som såg vad jag skrev kompiskram.gif . Att det sen inte var Lady Hamilton utan LadyG jag hänvisade till må väl vara hänt giggle.gif

blush.gif

tongue.gif
Gillan
CITAT (Netha @ 10-10-2008, 22:20) *
blush.gif

tongue.gif



giggle.gif flirting.gif
Anki på Öland
CITAT (Gillan @ 10-10-2008, 22:17) *
Tack Netha! Kul att det var nån som såg vad jag skrev kompiskram.gif . Att det sen inte var Lady Hamilton utan LadyG jag hänvisade till må väl vara hänt giggle.gif


Jodå, jag såg det också och gjorde det men det stoppade bara popupper som kommer när man öppnar vissa sidor, inte blinkandet på Odla.
Anki
Tobb
CITAT (Netha @ 10-10-2008, 21:49) *
Kopierade bit från gillans inlägg, där hon hänvisade till Lady Hamiltons tidigare inlägg ...

Verktygsmenyn - Internetalternativ - Sekretess - välj Icke tillförlitliga plaster och skriv in adtoma.com i fältet och lägg till som icke tillförlitlig webbplats.

Jag skrev in http://ad.adtoma.com och slipper all reklam förutom 1 -2 småtexter i gröntext till höger.smile.gif



Jäklar va bra det fungerade biggrin.gifbiggrin.gif:D
(Dock skrev jag in det under Verktyg/Internetalternativ/Säkerhet/Ej tillfärlitliga platser) Men nu funkar det i alla fall smile.gif

De grejor som är kvar till höger är väll kvar bara för att de kommer från google annonserna.
Myosotis
Jaha... nu förstod jag äntligen och skrev in det där ni sa. Det hände INGENTING!! Det blinkar precis lika mycket som förut. Jag har sen tidigare ändrat inställningen från 1280 till 1600 pixlar. 1400 räcker inte, då ser man fortfarande reklamen till höger. Vid 1600 saknas istället lite av odla till höger, men det får jag väl leva med, för blinkandet gör mig vansinnig, är väldigt känslig för sånt (migrän).
Skruttis
CITAT (KURT @ 10-10-2008, 11:19) *
Flashblock till Firefox, hindrar all reklam som är baserad på Flash.


Den tackar jag för. Installerade på stört!!!! 000.gif
Anki på Öland
CITAT (Tobb @ 11-10-2008, 00:15) *
Jäklar va bra det fungerade biggrin.gifbiggrin.gif:D
(Dock skrev jag in det under Verktyg/Internetalternativ/Säkerhet/Ej tillfärlitliga platser) Men nu funkar det i alla fall smile.gif

De grejor som är kvar till höger är väll kvar bara för att de kommer från google annonserna.


Tack!!! smiley_small_hug.gif nu gick det bättre - såååå skönt att slippa se sk*ten!!
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon