Kickan82
Är det någon som har något tips på hur man rengöra glas i en braskamin.??? Så fult när de blir brunt av all värme..

//Kristina
Chamomille
Ugnsrent eller fuktat tidningspapper doppat i aska. Fungerar utmärkt smile.gif Dessutom, elda nära glaset (istället för inne i hörnet, eller mitten) så brinner det bort.

Edit: stora och små bokstäver
henriks
devil.gif

Krossa glaset och köp nytt!

whist.gif

skämt åsido, men det är nog ganska viktigt att göra rent det då och då, för om sotet får sitta kvar länge är det ett litet helsike att bli av med det!

Aqvakul
regelbunden rengöring med fuktat tidningspapper och aska är suveränt och synnerligen kostnadseffektivt....
giggle.gif
Whiskuchi
Aska har aldrig funkat på glaset i min kamin, jag måste använda svindyra (och tokstarka) specialmedel.
blomkronan
Bra tips!
Piccante
Aska + vatten har funkat bra.
Grå
OT som vanligt, jag har ju en viss fetish att gå in och kapa trådar, men ugnsluckor med inbränt fett (ställ inga frågor om hura jag lagar mat) har funkat bäst att få rena med grönsåpa och stålullskudde (alltså inte svinto). Bättre och lättare än Mr. Muscle men ändå inga repor.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag säger ocksp Aska och tidningspapper, funkade i alla fall i min braskamin
Netha
Fuktat tidningspapper, doppa i aska och putsa.
Skruttis
Spraya på ugnsrengörning (typ mrMuscle), vänta en stund och torka bort.
Väldigt effektivt och slipper "gnuggandet".
Alba
Jag säger som flera andra har sagt.......fuktat papper och aska.
Det fungerar otroligt bra.
Kickan82
tack alla för svar... jag körde aska och tidningspapper häromdagen.. var som ett mirakel.. tänk va bra det kan bli utan en massa onödiga dyra medel...

tack smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon