Full version: Middagstipset
Farbror Blå
Vi skriver lite recept på god mat?

Har just stekt bassonfläsk(bacon för er som inte bor i dalarna), kippt det i bitar, rört i en burk krossad ananas, kryddat väl med svartpeppar och till sist lagt till en burk lätt-creme fraiche. sjud upp och äts till pasta.
Mumma=)
EKLO
Har just tagit upp det sista ur landen - en massa morötter och rödbetor och några purjolökar. Nu puttrar rödbetssoppan på spisen...
MariaS
Hemmagjord tagliatellepasta. Till detta stektes strimlad fläskfile som kebabkryddats. En burk lätt creme fraiche till sås.
Nedsköljes med en kall öl
zaaritha
Hemmagjord lasagne---ja, inte plattorna--de är köpta!
Lök, vitlök, färs,Salt o vitpeppar, paprikapulver, oregano o basilika, tomater,
samt bechamelsås o riven ost.
En välkyld öl.
DragonLady
help.gif varför skulle jag läsa denna tråden... nu blev jag ju vrålhungrig..
Jag som inte får äta riktig mat förrän på torsdag igen -cry-.gif
HelenJ
Jag gjorde en sås på creme fraiche, rivet skal + saft från lime, dill och purjolök, kokas upp hastigt. Serveras till kokt lax och pasta. Sååååå gott! Tur jag gjorde mycket så jag kan äta resterna snart igen!
Lillja
Detta har jag ofta med mig till jobbet.Kokar makaroner broccoli och
grönkål, blandar i en burk makrill i tomatsås. Enkelt och gott, nyttigt
är det väl också.
Noak
Hederlig(?) gammaldags söndagsmiddag:

Slottsstek
potatis
inlagd gurka, gele' och gräddsås + sallad.

(Trodde att jag köpt högrev, men det var nötstek...)
Nostalgia
Vad blir det för mat?
Ja jag trodde jag hamnat hos Per Morberg när jag läste tråden smile.gif Inga msk eller dl, enkelt och bra och GOTT!

Ska prova något av era recept till helgen men idag får det bli älggrytbitar med kantarellsås, potatis, lingonsylt, inlagdgurka och tomat tummenupp.gif



Biggan_
Köttfärslimpa med insprängda sviskon.
zaaritha
Lördag den 25 okt blir det klyftpotatis+ viltbiffar av älgfärs: Färs+ lök+krossade enbär+rönnbärsgele
+matlagningsgrädde+lite timjan.
Hoppas att det blir gott!
Vi låter älgjägare jaga i vår skog, brukar få nå´t av dem.
Men; de får ej jaga på gärdena runt gården....

Lördag den 25 okt blir det klyftpotatis+ viltbiffar av älgfärs: Färs+ lök+krossade enbär+rönnbärsgele
+matlagningsgrädde+lite timjan.
Hoppas att det blir gott!
Vi låter älgjägare jaga i vår skog, brukar få nå´t av dem.
Men; de får ej jaga på gärdena runt gården....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon