Full version: Clivia lämnar oss
Solstorm
Jag hittade det här inlägget i en annan tråd.
CITAT
tack, att ni bryr er och skriver i min tråd...


men jag kommer inte att förtsätta bidra till på det här forum...Tyvärr tror jag att det är dåligt gjort av admin att han inte tar bort inlägg som är skrivna under "mitt namn", för min del räcker det inte att blockera IP-nummret, personen i fråga kan logga in varsomhelst...och skriva vad han vill och skratta hela väggen...jag har misstankar och de har stärkts med tiden "mina inlägg" ligger där...Om det går att ta bort hela diskussioner har jag för mig att det inte skulle vara något problem att omgående ta bort dumheter som är skrivna under stulna indentiteter...så fungerar det på alla seriosa forum...ja, men det är bara min åsikt...och alla kan fortsätta om de gillar lägget...

Lissa, det går bra för mina P. macrophylla, de växer, alla fem styck har grott och fått de första bladen, som är cca 1cm långa (det betyder micro inte macro i nulägget )
Hoppas att ditt öga är läkt nu...och att det inte gör ont att titta på Cillas skönheter...

Cilla M,

du har bedårande passifloror,... , det glädjer hjärtat när jag tittar på sådana här skapelser...
Tack för dina bilder
Den vita är din hybrid eller kan det vara "Clear Sky", hybrid mellan P.amethystina och caerulea?

Blomkronan,

du kan ta sticklingar och sätta dem i vattnet, det skulle inte vara något problem att rota dem...

Ha det bra...



MVH/clivia


Jag tycker det är bedrövligt hur detta forumet sköts. Det har vi ju också kunna läsa om i flera trådar tidigare. Tydligen är sidan tillräckligt lönsam så man inte behöver bry sig om vad vi tycker eller råkar ut för. Mitt förslag: Köpbojkott att av odlas produkter och av de varor som det annonseras om på odla tills vi får admin/moderator som bryr sig. Jag kommer att posta exakt samma inlägg i en annan tråd, vilket man ju inte heller får. Bryr de sig mer om korspostning än att människor råkar illa ut?
MariaS
CITAT (Solstorm @ 13-10-2008, 14:23) *
Jag hittade det här inlägget i en annan tråd.
Jag tycker det är bedrövligt hur detta forumet sköts. Det har vi ju också kunna läsa om i flera trådar tidigare. Tydligen är sidan tillräckligt lönsam så man inte behöver bry sig om vad vi tycker eller råkar ut för. Mitt förslag: Köpbojkott att av odlas produkter och av de varor som det annonseras om på odla tills vi får admin/moderator som bryr sig. Jag kommer att posta exakt samma inlägg i en annan tråd, vilket man ju inte heller får. Bryr de sig mer om korspostning än att människor råkar illa ut?

Nu var det ju faktiskt inte bara clivia som drabbades heller. Under några dagar har personen/personerna attakerat och kopierat flera medlemmar här på odla. (ingen nämnd ingen glömd)

Admin tog mycket fort bort möjligheten för dessa att fortsätta på forumet. Att inte hela tråden togs ort, kan ju ero på att det var flera medlemmar som också visade sin upprördhet i dessa trådarna. Mycke ventilerades. Kanske admin ansåg att det var bättre att vi medlemmar fick upp ögonen för marodörerna, snarare än att vi medlemmar ska vara ovetandes.

Genom att dessa trådar sparades, så kan vi medlemmer hjälpa admin och hålla ögonen öppna, för denna typen av vendettor istllet!
Monaxe
Har inte hängt med alls i detta, vad har hänt???? -fear-.gif
MariaS
CITAT (Monaxe @ 13-10-2008, 14:52) *
Har inte hängt med alls i detta, vad har hänt???? -fear-.gif

Ska se om jag fixar detta...

denna tråden är väl den som är mest omdiskutterad. Men det finns fler! Samt många av dem är borttagna. Bland annat den som kopierade clivias namn.

Det är altså INTE Markus H som har skrivit tråden. Han har helt enkelt blivit "kapad", vilket även clivia blev, samt några andra.
*Stintan*
Jag håller med MariaS. Dessutom har inte clivia försvunnit helt iallafall för hon skrev i forumet så sent som den 11 okt. Hoppas verkligen ingen slutar vara på forumet på grund av att det görs fjantiga attacker utifrån utan att vi istället hjälps åt så att sådana kan spärras av admin.

Piccante
CITAT (MariaS @ 13-10-2008, 14:39) *
Nu var det ju faktiskt inte bara clivia som drabbades heller. Under några dagar har personen/personerna attakerat och kopierat flera medlemmar här på odla. (ingen nämnd ingen glömd)

Admin tog mycket fort bort möjligheten för dessa att fortsätta på forumet. Att inte hela tråden togs ort, kan ju ero på att det var flera medlemmar som också visade sin upprördhet i dessa trådarna. Mycke ventilerades. Kanske admin ansåg att det var bättre att vi medlemmar fick upp ögonen för marodörerna, snarare än att vi medlemmar ska vara ovetandes.

Genom att dessa trådar sparades, så kan vi medlemmer hjälpa admin och hålla ögonen öppna, för denna typen av vendettor istllet!

Jag tycker själv att tråden borde tas bort av följande anledningar:

- de är postade i en avdelning där de inte har med ämnet att göra.
- inläggen postades av någon? som ville göra sig lustig på andras bekostnad, ser inte meningen med att spara dem för jag tror inte på någon avskräckande effekt av att ha dem kvar.
- Clivia tog uppenbart illa vid sig och jag har funderat på varför just vi blev drabbade? har vi gjort oss ovänner med några eller?
MariaS
CITAT (Markus_H @ 13-10-2008, 15:47) *
Jag tycker själv att tråden borde tas bort av följande anledningar:

- de är postade i en avdelning där de inte har med ämnet att göra.
- inläggen postades av någon? som ville göra sig lustig på andras bekostnad, ser inte meningen med att spara dem för jag tror inte på någon avskräckande effekt av att ha dem kvar.
- Clivia tog uppenbart illa vid sig och jag har funderat på varför just vi blev drabbade? har vi gjort oss ovänner med några eller?

Det fanns liknande saker i andras trådar och i andra forum också. Admin hade fullt upp under några dagar att radera så kallade medlemmar och inlägg.
Myosotis
Jag tycker faktiskt att tråden ska tas bort om den vars namn blivit utnyttjat vill det.
Markus, jag skulle inte tro att ni har gjort er ovänner med någon utan att den där personen valde ut några namn på måfå, namn som folk känner igen vilket ökar sannolikheten att många öppnar trådarna.
Gossen Ruda
Om någon lämnar ett forum pga att en bråkstake eller troll skriver dumheter betyder det bara att denne lyckats i sitt uppsåt.
Red Top
CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2008, 16:06) *
Om någon lämnar ett forum pga att en bråkstake eller troll skriver dumheter betyder det bara att denne lyckats i sitt uppsåt.

Instämmer helt med föregående talare yes.gif
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2008, 16:06) *
Om någon lämnar ett forum pga att en bråkstake eller troll skriver dumheter betyder det bara att denne lyckats i sitt uppsåt.

Absolut, det är bättre att stanna kvar och kämpa på om man orkar!

Fö anser jag fortfarande att administratörerna borde vara mer på hugget!
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 13-10-2008, 16:59) *
Absolut, det är bättre att stanna kvar och kämpa på om man orkar!

Fö anser jag fortfarande att administratörerna borde vara mer på hugget!


Tycker också att det är bättre att stanna kvar och inte bry sig om utifrån kommande trollattacker.

Om man nu har klagomål på forumansvariga varför inte ta det med dom direkt via mail. Det kanske skulle ha mer effekt om alla som är missnöjda med hur dom sköter forumet hörde av sig direkt till dom. Dom sitter ju inte här och läser alla trådar iallafall och ser klagomålen.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 13-10-2008, 17:17) *
Om man nu har klagomål på forumansvariga varför inte ta det med dom direkt via mail. Det kanske skulle ha mer effekt om alla som är missnöjda med hur dom sköter forumet hörde av sig direkt till dom. Dom sitter ju inte här och läser alla trådar iallafall och ser klagomålen.


Jag har faktiskt mailat till dem några gånger, men har dock aldrig fått något svar.
*Stintan*
Tråkigt unsure.gif
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 13-10-2008, 17:46) *
Tråkigt unsure.gif

lite trist att inte få svar...
Myosotis
Jag har heller aldrig fått svar men jag antar att de inte hinner svara alla. Så viktigt tycker jag inte det är. Däremot skulle det vara kul om de ville göra något åt segheten, läsa supportavdelningen och svara på frågor där. Det känns ju som att prata ut i tomma luften.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 13-10-2008, 17:55) *
Jag har heller aldrig fått svar men jag antar att de inte hinner svara alla. Så viktigt tycker jag inte det är. Däremot skulle det vara kul om de ville göra något åt segheten, läsa supportavdelningen och svara på frågor där. Det känns ju som att prata ut i tomma luften.


Märkligt faktisk att man inte ens bryr sig om supportavdelningen.
Grå
Jag kan ju ana vad du har mailat om. Jag har mailat någon enstaka gång om problem och fått svar samma dag. Exempelvis när det blev forumstrul med inlägg och bilder och som vanligt allt utom andra världskriget var mitt fel. Jag tycker admin gör ett bra jobb, men å andra sidan är jag ju inte så nogaräknad med vad som får och inte får skrivas, eller vilka trådar som nästan maniskt måste ligga överst i listan. tongue.gif
CillaM
Trist att inte vuxna (?) människor kan bära sig snyggare åt, oavsett om det är på nätet eller i vardagen. Förstår Clivia och Markus och andra som drabbats men att ge vika för sådana här nötter och asociala individer ger dem enbart en tillfredställelse som de inte förtjänar.
*Stintan*
Jag har inte mailat så många gånger men tror jag fått svar alla gångerna utom en men då kom svartet istället i en tråd.
Aqvakul
CITAT (Grå @ 13-10-2008, 20:20) *
Jag kan ju ana vad du har mailat om. Jag har mailat någon enstaka gång om problem och fått svar samma dag. Exempelvis när det blev forumstrul med inlägg och bilder och som vanligt allt utom andra världskriget var mitt fel. Jag tycker admin gör ett bra jobb, men å andra sidan är jag ju inte så nogaräknad med vad som får och inte får skrivas, eller vilka trådar som nästan maniskt måste ligga överst i listan. tongue.gif


Vad är detta för tråkiga antydningar, av någon som brukar vara så noga med att påpeka hur rak och ärlig hon är .....
Grå
CITAT (Aqvakul @ 13-10-2008, 21:08) *
Vad är detta för tråkiga antydningar, av någon som brukar vara så noga med att påpeka hur rak och ärlig hon är .....


Blott en stilla iakttagelse och summering av vad som skrivs och hur det går till här i forumet... Du tog väl inte åt dig?
Aqvakul
CITAT (Grå @ 13-10-2008, 21:13) *
Blott en stilla iakttagelse och summering av vad som skrivs och hur det går till här i forumet... Du tog väl inte åt dig?

Absolut inte! smiley_small_hug.gif
Berith
Förut fick man svar på sitt PM till admin, numera aldrig, vilket får mej att tro att andra personer läser än den man egentligen skrev till.

Och ibland tar det flera veckor innan nån ens läser ens PM, så ibland plockar jag bort det oläst...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon