henriks
Funderar lite på varför vissa tycker att odla är segt och andra inte
Aqvakul
Jag tycker att det ganska ofta är segt. Jag har svårt att koppla det till några särskilda tider på dygnet eller till om jag sitter vid en snabbare eller en något långsammare uppkoppling. Normalt har jag inga problem med andra sidor. Min bedömning är att det handlar om någon form avv överbelastning på Odlas server.
Anki på Öland
Sen jag fick reda på hur man tog bort reklamen går det mycket fortare. Fast riktigt segt har jag nästan aldrig haft.
Anki
sqrulan
Det är otroligt segt i dag! sos.gif
Vissa dagar är det bättre och det är endast här på Odla som det är segt.
Jag har Vista och tror inte att det spelar någon roll.
Biggan_
Jag har IE och Vista. Oftast fungerar det utmärkt men jag upplever det som segt emellanåt. Jag har t.o.m blivit utkastad! ohmy.gif ...och det har hänt att det inte går att komma in på sidan överhuvudtaget.
Alba
En bra omröstning.
Jag har Windows XP och IE 7.
Vi kanske kommer fram till att det är tex alla med Windows XP och IE som har problem
Azur
XP och firefox som browser, med AdBlock. Odla har aldrig gått segt för mig.

Problemet kan säkert vara adservern, de ligger utomlands och har ofta dåliga anslutningar, och sidan visas inte förrän reklambannerserna laddats. Reklamblockerande tillägg som AdBlock tar bort den fördröjningen.
Berith
Puttar upp tråden lite så den inte kommer på efterkälken. flirting.gif
Gillan
Som jag sa i den andra tråden så har det fungerat lite bättre sista tiden så jag får avvakta lite för att se om det håller i sig.

Men att det varit segt som sirap och värre det senast halvåret, det är då ett som är säkert.
Alba
I dag har jag sååå segt när jag ska posta inlägg....så irriterande....jag har gett upp och postar inte inläggen.
Nu ska jag se hur detta går.


Ja litte snabbar gick det....men grrrrr.
Red Top
Jag har oxå bara problem ibland. Men då har jag riktigt STOOOORA problem. Har precis som Biggan blivit utkastad yes.gif
Jag har XP, Firefox och Adblock plus. Tycker jag borde vara helgarderad, men icke.
Hupp, nu fick jag plötsligt ett felmeddelande g.gif
Tänkte bara säga att upplevelsen av om odla går segt eller inte, kan ju vara beroende av hur ofta man är inne smile.gif

Red: När jag skickade iväg svaret så fanns texten 2ggr. Tog bor den ena=)
Biggan_
Nu kom jag ju in! ohmy.gif
Efter många herrans försök gick det att komma in på odla. Har försökt i över en halvtimme!
Myosotis
Ja, nu var det nog nåt större fel igen.
pejori
Har vista och IE7..Säger bara... ranting.gif ranting.gif -fear-.gif
Har nästan slutat både läsa och skriva här, det gåååååår ju inte!!!!!! rtfm.gif rtfm.gif
Myosotis
Nu tänker jag ställa en dum fråga. Mycket dum, t.o.m. för att komma från mig.

Du har fortfarande chansen att sluta läsa om du inte tål dumma frågor.


Okej... skyll dig själv.





Hur vet jag vad jag har för operativsystem?

Har ni slutat skratta än?

Det är så att när jag startar datorn så står det Windows 2000, men det alternativet finns ju inte med, så jag har fortfarande inte röstat. Snälla upplys mig.
pejori
CITAT (Myosotis @ 16-10-2008, 15:13) *
Nu tänker jag ställa en dum fråga. Mycket dum, t.o.m. för att komma från mig.

Du har fortfarande chansen att sluta läsa om du inte tål dumma frågor.


Okej... skyll dig själv.





Hur vet jag vad jag har för operativsystem?

Har ni slutat skratta än?

Det är så att när jag startar datorn så står det Windows 2000, men det alternativet finns ju inte med, så jag har fortfarande inte röstat. Snälla upplys mig.


Här skrattas inte. nono.gif
Då är det windows 2000 du har som operativsystem.
Att det inte står med i listan, är för att det kommit några till efter det.
Du får rösta på "annat"
Myosotis
Tack pejori!! Trodde ju att det inte fanns eller nåt. Då kan jag rösta nu!
Red Top
CITAT (Myosotis @ 16-10-2008, 15:13) *
Nu tänker jag ställa en dum fråga. Mycket dum, t.o.m. för att komma från mig.

Du har fortfarande chansen att sluta läsa om du inte tål dumma frågor.
Okej... skyll dig själv.

Hur vet jag vad jag har för operativsystem?

Har ni slutat skratta än?

Det är så att när jag startar datorn så står det Windows 2000, men det alternativet finns ju inte med, så jag har fortfarande inte röstat. Snälla upplys mig.

Det finns absolut inte något att skratta åt!

Jag har själv varit datorfixerad sedan 1985. Hade turen att arbeta tillsammans med en kille som inte bara lärde mig allt nytt, utan oxå, så fort han uppgraderade sin programvara lät mig överta den gamla.

Detta hindrade inte att när jag år 2000, plötsligt blev dataansvarig på jobbet, gjorde bort mig rejält.
Vi anlitade en konsultfirma som skulle sköta det maskinella och jag skulle ansvara för det mer praktiska på jobbet.

En av de första frågorna jag fick av datanissarna var:"Vad har du för operativsystem?" Hela jag såg ut som ett frågetecken och den överlägsne datanörden hade mage att säga:"Oh du ska vara dataansvarig??"
Det löste sig i vår relation ganska snart, när han insåg att jag faktiskt kunde en hel del. Men just det förargliga lilla ordet operativsystem hade jag aldrig stött på, eller lagt märke till!

Dessutom Myosotis, tycker jag att 2000 är bättre än XP, som jag har i den bärbara yes.gif
Ingrid Zon3
Ska man bara rösta om man har problem med svarstider? (Kör XP och IE7, går som tåget med enstaka undantag)
Red Top
Det finns en annan tråd för er som inte har problem yes.gif
Myosotis
CITAT (Red Top @ 16-10-2008, 19:28) *
Det finns absolut inte något att skratta åt!

Jag har själv varit datorfixerad sedan 1985. Hade turen att arbeta tillsammans med en kille som inte bara lärde mig allt nytt, utan oxå, så fort han uppgraderade sin programvara lät mig överta den gamla.

Detta hindrade inte att när jag år 2000, plötsligt blev dataansvarig på jobbet, gjorde bort mig rejält.
Vi anlitade en konsultfirma som skulle sköta det maskinella och jag skulle ansvara för det mer praktiska på jobbet.

En av de första frågorna jag fick av datanissarna var:"Vad har du för operativsystem?" Hela jag såg ut som ett frågetecken och den överlägsne datanörden hade mage att säga:"Oh du ska vara dataansvarig??"
Det löste sig i vår relation ganska snart, när han insåg att jag faktiskt kunde en hel del. Men just det förargliga lilla ordet operativsystem hade jag aldrig stött på, eller lagt märke till!

Dessutom Myosotis, tycker jag att 2000 är bättre än XP, som jag har i den bärbara yes.gif


smiley_small_hug.gif Tack! Nu känner jag mig mindre dum. yes.gif Men frågan är ju om det är dags att byta - hm, nu ska vi se - Webbläsare heter det väl?
pejori
Har precis laddat ner ett gratisprogram...(Ad.block för windows) och ser ingen reklam alls längre och snabbt går det yahoo.gif yahoo.gif
Jippie!!! jag kan va på odla igen... bravo.gif
MayaLisa
Kör XP och firefox...brukar inte ha några problem ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon