Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
*Ulrica*
santa.gif ninja.gif - Secret Santa 2008 - ninja.gif santa.gif


För de som är intresserade och vill vara med kommer här Odlas Secret Santa 2008!

santa.gif Det här är Secret Santa:
Den som vill vara med skickar en anmälan via PM med sin adress till Big Santa - *Ulrica*. När anmälningstiden är ute lottar Big Santa om vem som ska få vems adress och PM´ar sedan en adress till var och en som anmält sig. Senast den 12 december skickar alla Secret Santas sin julklapp med avsändare: Secret Santa. Naturligtvis får inte julklappen öppnas förrän julafton! På juldagen kan alla sedan berätta vad de fått och vem de tror att deras Secret Santa är...

Anmälan: Du anmäler din medverkan genom att skicka ett PM med namn och adress till Big Santa - *Ulrica*
Sista anmälningsdatum: 28 november 2008
Big Santa skickar ut namn och adress: senast den 1 december 2008
Sista datum att posta julklappen: 12 december 2008
Pris på julklappen: 0-20:- plus porto. Julklappen får kosta max 20 kronor. Det måste inte vara något som du har köpt i affären, det går lika bra med något hemmagjort eller fröer från trädgården. Det är tanken som räknas!

santa.gif Regler:
O - inget minsta antal anmälda - Secret Santa är lika kul på 5 som på 15 personer!
O - om du inte gillar din julklappsmottagare så försök bortse från det och gör det bästa av situationen, du får inte byta.
O - anmälan är bindande, du kan inte ångra dej för då blir någon utan julklapp.
O - var noga med att posta julklappen SENAST den 12 december för att den säkert ska hinna fram innan julafton.
O - när Big Santa har fått din anmälan bekräftas detta genom att ditt Odla-namn syns på en lista här i tråden.
O - är du helt nybliven medlem, har skrivit mycket få inlägg och har en anonym presentation har Big Santa rätt att neka din anmälan på grund av säkerhetsskäl. Du blir isåfall kontaktad av Big Santa.

kompiskram.gif ninja.gif santa.gif smiley_small_hug.gif santa.gif ninja.gif kompiskram.gif
Monaxe
Anmälan gjord!
*Ulrica*
santa.gif ninja.gif - Secret Santa 2008 - ninja.gif santa.gif


Anmälda deltagare i Odlas Secret Santa 2008:
[attachment=26431:secretsanta.gif] Monaxe - vår första Secret Santa! tummenupp.gif
[attachment=26431:secretsanta.gif] Eva-Helene - Santa nummer två! [attachment=26432:secret.gif]


[attachment=26430:paket.gif] Anmälan: Du anmäler din medverkan genom att skicka ett PM med namn och adress till Big Santa - *Ulrica*
[attachment=26430:paket.gif] Sista anmälningsdatum: 28 november 2008
[attachment=26430:paket.gif] Big Santa skickar ut namn och adress: senast den 1 december 2008
[attachment=26430:paket.gif] Sista datum att posta julklappen: 12 december 2008
[attachment=26430:paket.gif] Pris på julklappen: 0-20:- plus porto. Julklappen får kosta max 20 kronor. Det måste inte vara något som du har köpt i affären, det går lika bra med något hemmagjort eller fröer från trädgården. Det är tanken som räknas!

För mer information, se första inlägget i tråden!

kompiskram.gif ninja.gif santa.gif smiley_small_hug.gif santa.gif ninja.gif kompiskram.gif
*Ulrica*
Jag har fått en fråga angående två av reglerna:
CITAT
O - om du inte gillar din julklappsmottagare så försök bortse från det och gör det bästa av situationen, du får inte byta.

O - är du helt nybliven medlem, har skrivit mycket få inlägg och har en anonym presentation har Big Santa rätt att neka din anmälan på grund av säkerhetsskäl. Du blir isåfall kontaktad av Big Santa.
Jag ska försöka förtydliga dem:
Om man får adressen till en person som man av någon anledning inte kommer överens med på Odla så får man inte skicka en sämre julklapp än om man hade fått någon man gillar. Det är säkert ingen risk men jag tog med denna regel mest för säkerhets skull så att ingen behöver oroa sig för att vara med.

Den andra regeln är för att det är personuppgifter som ska skickas och då vore det inte så bra om dessa hamnade i händerna på någon som har ett oärligt syfte. Skulle nu någon nybliven Odlait vilja vara med så är jag villig att lösa detta via PM med den personen.

Dessa reglerna tog jag direkt från Secret Santa tråden på Bukefalos. Där har de gjort detta förut vad jag har förstått och har således koll på vilka regler som kan vara bra.

Jag hoppas att detta motiverade och förklarade reglerna lite.
Ralf
anmälning!
Myosotis
Jag är med! tummenupp.gif
*Ulrica*
santa.gif ninja.gif - Secret Santa 2008 - ninja.gif santa.gif


Anmälda deltagare i Odlas Secret Santa 2008:
[attachment=26448:secretsanta.gif] Monaxe
[attachment=26448:secretsanta.gif] Eva-Helene
[attachment=26448:secretsanta.gif] Wilmer
[attachment=26448:secretsanta.gif] Myosotis

Ralf! - Du måste skicka ett PM med ditt namn och adress för att hamna på listan!


Anmälan: Du anmäler din medverkan genom att skicka ett PM med namn och adress till Big Santa - *Ulrica*
Sista anmälningsdatum: 28 november 2008
Big Santa skickar ut namn och adress: senast den 1 december 2008
Sista datum att posta julklappen: 12 december 2008
Pris på julklappen: 0-20:- plus porto. Julklappen får kosta max 20 kronor. Det måste inte vara något som du har köpt i affären, det går lika bra med något hemmagjort eller fröer från trädgården. Det är tanken som räknas!

För mer information, se första inlägget i tråden!

kompiskram.gif ninja.gif santa.gif smiley_small_hug.gif santa.gif ninja.gif kompiskram.gif
Monaxe
Kul med julklapp där man inte vet vem avsändaren är santa.gif











Nostalgia
Jag har också anmält mig santa.gif
*Ulrica*
santa.gif ninja.gif - Secret Santa 2008 - ninja.gif santa.gif


Anmälda deltagare i Odlas Secret Santa 2008:
[attachment=26502:secretsanta.gif] Monaxe
[attachment=26502:secretsanta.gif] Eva-Helene
[attachment=26502:secretsanta.gif] Wilmer
[attachment=26502:secretsanta.gif] Myosotis
[attachment=26502:secretsanta.gif] Chamomille
[attachment=26502:secretsanta.gif] Nostalgia62

För mer information, se första inlägget i tråden!


kompiskram.gif ninja.gif santa.gif smiley_small_hug.gif santa.gif ninja.gif kompiskram.gif
*Ulrica*
Här är Secret Santa-trådens egna lilla beskyddare; Hemliga tomtenissen:

[attachment=26518:secretelf.gif]

Egenhändigt hopsnickrad i mitt anletes svett... [attachment=26520:vsign.gif]
Myosotis
[attachment=26529:Ulrikas_tomte.gif] Inga fler som vill vara med? [attachment=26529:Ulrikas_tomte.gif]
Monaxe
CITAT (Myosotis @ 28-10-2008, 12:01) *
[attachment=26529:Ulrikas_tomte.gif] Inga fler som vill vara med? [attachment=26529:Ulrikas_tomte.gif]



Julklappar som är så kul!!! tummenupp.gif santa.gif tummenupp.gif santa.gif
Wilmer
Men Ulrica, va söööt!! Ralf ville vara med men han verkar vara trög med att skicka PM g.gif
*Ulrica*
Ni får lura hit lite folk från meningslösa tråden! ninja.gif

Själv har jag precis fattat att Big Santa inte kan vara med på själva julklappsbytandet. [attachment=26531:109s.gif]

Sambon fick sej ett gott skratt när jag insåg detta, som ju såklart var helt "självklart" för honom... rolleyes.gif
Myosotis
Va! Varför inte det?! Jag trodde självklart att du skulle vara med! Det måste väl gå att ordna.
Monaxe
Du får lägga i ditt namn oxå Ulrica, och låssas att du inte vet vem du är....klart du måste vara med!

Vi får dra hit folk från chatten oxå!!!
*Ulrica*
Hur? dunno.gif
Jag har tänkt så det började ryka ur öronen... crazy.gif
Om jag skulle vara med själv så skulle jag ju få veta vem som är min Secret Santa!
Monaxe
Kan inte sambon hjälpa dej med den biten då? Så har han sas facit?
Myosotis
CITAT (*Ulrica* @ 28-10-2008, 14:37) *
Om jag skulle vara med själv så skulle jag ju få veta vem som är min Secret Santa!

Men alltså om det är det värsta som kan hända så kan vi nog leva med det. Mig stör det inte i alla fall. Och för dig måste det väl vara roligare att få en julklapp av någon som du vet vem det är än att inte få någon alls. Annars kan väl sambon hjälpa till, tycker jag också!
Wilmer
Stog det inte ett tips i BUKEtråden? Har jag för mig. Annars får du chansa på att någon av oss är snäll, skicka ut din adress till oss alla sleep.gif
*Ulrica*
DET var ett bra förslag Wilmer! Det gillade jag! [attachment=26541:happy0168.gif] bravo.gif

Ska fråga sambon om han kan hjälpa till. Han får en puss för besväret... [attachment=26542:love0038.gif]
Annars kan jag ju blunda när jag PM:ar den som ska vara min Secret Santa... tummenupp.gif
Monaxe
Dags att anmäla sig till Secret santa 2008!!!! santa.gif




[b]
Monaxe
*putt upp*
pejori
CITAT (*Ulrica* @ 28-10-2008, 14:37) *
Hur? dunno.gif
Jag har tänkt så det började ryka ur öronen... crazy.gif
Om jag skulle vara med själv så skulle jag ju få veta vem som är min Secret Santa!



HA ...skika din adress till alla medlemmar i santa-klubben, så lär du få en klapp du med...ingen skriver vem den är ifrån... tummenupp.gif
Sedan kan du ju sitta där och fundera giggle.gif bravo.gif yahoo.gif
*Ulrica*
Jag är på höstlov i Skåne men jag kollar min inkorg minst en gång per dag för att se ifall det har blivit några fler hemliga nissar!
HelenJ
Jag är med - har skickat PM! tummenupp.gif
Kajsa i Arvika
Klart man hänger på!
DragonLady
Blev uppmärksammad på denna tråd i terapitråden.. självklart är jag med.
Håller med wilmer, ulrica.. ett pm med din adress till alla som e med så lär det ju dimpa ner en liten klapp till dig med santa.gif
AstLar
Anmäld, vill också vara med! santa.gif
*Ulrica*
santa.gif ninja.gif - Secret Santa 2008 - ninja.gif santa.gif


Oj! Nu har det ramlat in en massa nya hemliga nissar! Detta kommer att bli riktigt roligt! bravo.gif

Anmälda deltagare i Odlas Secret Santa 2008:
[attachment=26662:hemligenissen.gif] Monaxe
[attachment=26662:hemligenissen.gif] Eva-Helene
[attachment=26662:hemligenissen.gif] Wilmer
[attachment=26662:hemligenissen.gif] Myosotis
[attachment=26662:hemligenissen.gif] Chamomille
[attachment=26662:hemligenissen.gif] Nostalgia
[attachment=26662:hemligenissen.gif] Pia L
[attachment=26662:hemligenissen.gif] Helen J
[attachment=26662:hemligenissen.gif] Kajsa i Arvika
[attachment=26662:hemligenissen.gif] DragonLady
[attachment=26662:hemligenissen.gif]AstLar

Anmälan: Du anmäler din medverkan genom att skicka ett PM med namn och adress till Big Santa - *Ulrica*
Sista anmälningsdatum: 28 november 2008
Big Santa skickar ut namn och adress: senast den 1 december 2008
Sista datum att posta julklappen: 12 december 2008
Pris på julklappen: 0-20:- plus porto. Julklappen får kosta max 20 kronor. Det måste inte vara något som du har köpt i affären, det går lika bra med något hemmagjort eller fröer från trädgården. Det är tanken som räknas!

För mer information, se första inlägget i tråden!

kompiskram.gif ninja.gif santa.gif smiley_small_hug.gif santa.gif ninja.gif kompiskram.gif
*Ulrica*
Nu har jag ytterligare en anmäld till listan:

[attachment=26678:hemligenissen.gif] pejori


Samt en förfrågan som jag vill att ni andra tar ställning till:
En Odlait vill vara med på Secret Santa utan att stå med i listan - alltså vara extra hemlig. ninja.gif
Den enda som vet att h*n är med är jag. Är detta ok för er andra?
Chamomille
CITAT (*Ulrica* @ 31-10-2008, 08:35) *
Nu har jag ytterligare en anmäld till listan:

[attachment=26678:hemligenissen.gif] pejori
Samt en förfrågan som jag vill att ni andra tar ställning till:
En Odlait vill vara med på Secret Santa utan att stå med i listan - alltså vara extra hemlig. ninja.gif
Den enda som vet att h*n är med är jag. Är detta ok för er andra?

En extra hemlig secret santa unsure.gif Vem ska skicka julklapp till h.n då? Och till vilken hemlig adress då g.gif
*Ulrica*
Ja, det har du rätt i... men det är kanske ok för denne Odlait att jag skickar adressen till någon men att h*n inte står med på listan...? Fast det blir ju krångel sedan ifall vi ska gissa vem som skickat...
Chamomille
CITAT (*Ulrica* @ 31-10-2008, 08:55) *
Ja, det har du rätt i... men det är kanske ok för denne Odlait att jag skickar adressen till någon men att h*n inte står med på listan...? Fast det blir ju krångel sedan ifall vi ska gissa vem som skickat...

Ja, det kan bli extra svårt att gissa laugh.gif Men är det hemliga jultomten så är det...
Myosotis
CITAT (*Ulrica* @ 31-10-2008, 08:35) *
Samt en förfrågan som jag vill att ni andra tar ställning till:
En Odlait vill vara med på Secret Santa utan att stå med i listan - alltså vara extra hemlig. ninja.gif
Den enda som vet att h*n är med är jag. Är detta ok för er andra?

Det går bra för mig. Själv är jag så hemlig så jag tycker inte vi ska gissa offentligt ninja.gif
Eva-Helene
Åkej för mej! (Oj! Ser ni? Jag kan rimma! Måste vara för att vi har lite dimma!)
Myosotis
bravo.gif Du är en pöt!
DragonLady
CITAT (*Ulrica* @ 31-10-2008, 08:55) *
Ja, det har du rätt i... men det är kanske ok för denne Odlait att jag skickar adressen till någon men att h*n inte står med på listan...? Fast det blir ju krångel sedan ifall vi ska gissa vem som skickat...



Ja men om du skickar dennes adress till någon då blir ju inte denne hemlig längre giggle.gif
Fast mig gör det inget flirting.gif
AstLar
CITAT (Myosotis @ 31-10-2008, 10:16) *
bravo.gif Du är en pöt!


blink.gif PÖT ?? idea.gif ??

Inget problem att vara hemlig. Alla är ju hemliga biggrin.gif
Myosotis
poet
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 31-10-2008, 14:52) *
poet


"Göte var en stor pöt"! naughty.gif

*Ulrica*
Jaha, nu är det en till som vill vara hemlig. giggle.gif
Det verkar som att ni tycker att det är ok så då kör vi så! Men då tycker jag att vi skippar gissandet efteråt, det blir lite knäppt om några är extra hemliga... crazy.gif

Då är vi totalt 14 hemliga nissar plus mej - Big Santa! Fast det är ju en hel månad kvar att anmäla sej på! naughty.gif
Chamomille
Hmmm wink.gif Då försvann ju lite av nöjet om vi inte ska gissa. Jag vill ju gissa ju [attachment=26711:jumping.gif]
Kan ju som sagt bli jättesvårt om man är jätteanonym ninja.gif




Edit:
Ni som är anonyma kanske skulle skicka till varandra så kan vi andra larva oss med gissningslek bäst vi vill biggrin.gif
pejori
CITAT (*Ulrica* @ 31-10-2008, 08:35) *
Nu har jag ytterligare en anmäld till listan:

[attachment=26678:hemligenissen.gif] pejori


Samt en förfrågan som jag vill att ni andra tar ställning till:
En Odlait vill vara med på Secret Santa utan att stå med i listan - alltså vara extra hemlig. ninja.gif
Den enda som vet att h*n är med är jag. Är detta ok för er andra?



Tja...man är ju inte sämre än att man kan ändra sig giggle.gif blush.gif

Det är OK. härifrån också tummenupp.gif

CITAT (Chamomille @ 31-10-2008, 17:08) *
Hmmm wink.gif Då försvann ju lite av nöjet om vi inte ska gissa. Jag vill ju gissa ju [attachment=26711:jumping.gif]
Kan ju som sagt bli jättesvårt om man är jätteanonym ninja.gif




Edit:
Ni som är anonyma kanske skulle skicka till varandra så kan vi andra larva oss med gissningslek bäst vi vill biggrin.gif


bra idé!!!! tummenupp.gif
Myosotis
CITAT (*Ulrica* @ 31-10-2008, 16:39) *
Jaha, nu är det en till som vill vara hemlig.

Vem då?
*Ulrica*
CITAT (Myosotis @ 31-10-2008, 17:14) *
Vem då?
rotfl.gif
Du får väl hoppas på att jag lottar just denne till dej så får du veta. Jag tiger som muren! yes.gif
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 31-10-2008, 17:14) *
Vem då?

a0a.gif
Pia L
Jag tycker att chamomilles idé låter bra, är dom superhemliga jämt antal så tota ihop dom så får vi halvhemliga gissa på varandra.

Allå allå hemliga armén!!!
*Ulrica*
Jag håller nog också på den idén! Nu är det ju två extrahemliga. Då får de skicka till varandra! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon