silos
Hösten är nu verkligen här och Farbror Frost har varit på besök i natt. Luften var verkligen så frisk då vovvarna och jag gick på våran första morgon promenad.
Mina Krasse rabatter hade dock klarat sig denna gång! Pelargoner från Balkongen har jag tagit in till köket eftersom de blommar så mycket fortfarande!

Här i Strängnäs är det mycket grävande på gång nära min bostad;så det brommar och har sig varje dag.Men det kommer att bli fint till slut tror jag!

Annars så håller jag själv med att handarbeta och det blir små virkade dockor till barnbarnet och stickade tröjor också.

Nu skall jag ut med mina kära vovvar.

Önskar er allihoppa en riktigt skön dag idag smiley_small_hug.gif

Felicia
Här i Västerbotten är det nog snarare vinter på gång. Lite snö på backen i morse och minus nästan hela dagen.
Konstigt nog så har Tagetesen klarat sig ännu. Den står under car-porten, tillsammans med några petunior i en urna, så det blir väl lite mildare där men det har ju ändå varit upp till -6 en del nätter så det är otroligt att dom är så fina ännu wub.gif
Känns som att dom blommorna är sista biten av sommaren - lite vemodigt crying.gif
renate
Japp,hösten är här men här har vi klarat oss ännu rätt bra från farbror frost.Innan i kväll var det nära noll men nu är det 2,2°.Idag har jag flyttat alla pelargoner från uterummet,nu får de står i hallen för de blommar jättefin ännu.Senare ställer jag de i fd pannrummet till slutet på januari då väcker ja de igen.Nu är trädgårdsäsongen över här och jag har flyttat innomhus,solen värmar inte tillräckligt längre så jag kan sitta och äter lunch i uterummet.
skogstroll
i morse var det is på dammen brrrr sad.gif
[attachment=26564:PA290006.JPG]
renate
CITAT (renate @ 28-10-2008, 22:54) *
Japp,hösten är här men här har vi klarat oss ännu rätt bra från farbror frost.Innan i kväll var det nära noll men nu är det 2,2°.Idag har jag flyttat alla pelargoner från uterummet,nu får de står i hallen för de blommar jättefin ännu.Senare ställer jag de i fd pannrummet till slutet på januari då väcker ja de igen.Nu är trädgårdsäsongen över här och jag har flyttat innomhus,solen värmar inte tillräckligt längre så jag kan sitta och äter lunch i uterummet.

-0,6° nu,men idag åt jag lunch på altanen i solen,helt underbart.Kanske inte sista gången ändå?vem vet.Detta ser jag från altanfönstret.
[attachment=26625:2008_10_...__Large_.JPG]

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon