Full version: ÄNTLIGEN!
Pia L
Äntligen, jag ska bli mormor!!! wub.gif


Hmm... g.gif fast det låter fasligt gammalt......men jag är sååååå glad yahoo.gif
*Stintan*
Men va roligt jag förstår att du är glad. Grattis!!! rose.gif

Jag bara väntar o väntar men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge flirting.gif
Aqvakul
Så kul för dig! yahoo.gif
Jag blev morfar för ett år sen, nästan lika härligt som när jag fick mina egna barn.
Uggi
Jag får gratulera Pia L, nu får du sätta igång att sticka någon tröja eller dyligt. bravo.gif
Aqvakul
CITAT (Uggi @ 28-10-2008, 21:42) *
Jag får gratulera Pia L, nu får du sätta igång att sticka någon tröja eller dyligt. bravo.gif

DragonLady
rose.gif smiley_small_hug.gif rose.gif
renate
Grattis! så roligt det kommer att blir med barnbarn,de är livets efterrätt.
Biggan_
Grattis! blomma.gif Då har du mycket kul att se fram emot! yes.gif
Wilmer
Grattis!! bravo.gif yaay.gif
blomkronan
CITAT (renate @ 28-10-2008, 22:33) *
Grattis! så roligt det kommer att blir med barnbarn,de är livets efterrätt.


Livets efterrätt... håller me.

Grattis Pia. Du kommer någ få sällskap i trädgården framöver, du får skaffa en såndär gullig liten skottkärra med kratta wub.gif


Sussie F-Flower
Grattis!!! tummenupp.gif rose.gif
Jag lovar att det är fantastiskt kul och mysigt! wub.gif

(När är det beräknat?)

kompiskram.gif
Pia L
Tack alla wub.gif
Förlossningen är till sommaren så det blir en lååååång väntan.
Red Top
Grattis! blomma.gif
Pia L
Så fort glädje kan förbytas till sorg....nu tänkte jag inte bara på mig själv utan på min dotter som glatt sig över barnet.
Igår fick hon akut åka in till sjukhuset då hon fick störtblödningar och kräktes av smärtan, dom trodde att det var ett utomkvedeshavandeskap.
Nu har jag lärt mig min läxa, när jag ska bli mormor/farmor så skriver jag här först när barnet är fött.

(en olycka kommer sällan ensam -cry-.gif )
Chamomille
CITAT (Pia L @ 05-11-2008, 07:41) *
Så fort glädje kan förbytas till sorg....nu tänkte jag inte bara på mig själv utan på min dotter som glatt sig över barnet.
Igår fick hon akut åka in till sjukhuset då hon fick störtblödningar och kräktes av smärtan, dom trodde att det var ett utomkvedeshavandeskap.
Nu har jag lärt mig min läxa, när jag ska bli mormor/farmor så skriver jag här först när barnet är fött.

(en olycka kommer sällan ensam -cry-.gif )

Nämen... Va tråkigt. Sånt händer tyvärr. Kram på dig och dottern.
trostar.gif
Aqvakul
CITAT (Pia L @ 05-11-2008, 07:41) *
Så fort glädje kan förbytas till sorg....nu tänkte jag inte bara på mig själv utan på min dotter som glatt sig över barnet.
Igår fick hon akut åka in till sjukhuset då hon fick störtblödningar och kräktes av smärtan, dom trodde att det var ett utomkvedeshavandeskap.
Nu har jag lärt mig min läxa, när jag ska bli mormor/farmor så skriver jag här först när barnet är fött.

(en olycka kommer sällan ensam -cry-.gif )


Så förfärligt! Livet är inte alltid enkelt. Men det är klart att hon kommer att bli mor så småningom, och du bli mormor. Kanske det hade varit bättre att vänta med att basunera ut nyheten. Men man är som man är. Själv är jag väldigt spontan och hade gjort precis som du. Sköt om dig! smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Pia L @ 05-11-2008, 07:41) *
Så fort glädje kan förbytas till sorg....nu tänkte jag inte bara på mig själv utan på min dotter som glatt sig över barnet.
Igår fick hon akut åka in till sjukhuset då hon fick störtblödningar och kräktes av smärtan, dom trodde att det var ett utomkvedeshavandeskap.
Nu har jag lärt mig min läxa, när jag ska bli mormor/farmor så skriver jag här först när barnet är fött.

(en olycka kommer sällan ensam -cry-.gif )


trostar.gif Man blir ju så lycklig när man får veta att man skall få ett litet barnbarn och inte har man en tanke på då att det faktiskt kan gå illa.
Pia L
Gårdagen var en allmän jä**la pissdag!! crying.gif

Först ringer dottern och mår jättedåligt, hon har ont, blöder och spyr.
Sen på kvällen så pratade jag med mitt ex. som talade om att min älskade Ida, 13 år gammal är borta -cry-.gif
Kroppen hade lagt av mer och mer, kunde inte reda ut sina tovor själv, sen fick hon inte behålla maten längre, för att hon inte skulle svälta ihjäl så avlivade han henne igår.
idag så vaknade jag med feber och halsfluss, just nu känns inget särskilt roligt.
Wilmer
trostar.gif Så trist, men jag förstår att du i glädjeruset talade om det här. Nu får du ju faktiskt automatiskt lite tröst, det får man ju inte om man inget talar om.
Myosotis
trostar.gif Vad tråkigt. Hur mår din dotter?
Pia L
Dottern har en större mognad än sin mor tror jag, hon vet likaväl som jag att det är sånt som kan hända, så psykiskt mår hon inte så dåligt, det är värre med den kroppsliga smärtan.
Men hon är ju ung så det går fler tåg, som hon säger, bättre lycka nästa gång.....och då ska jag hålla mig ifrån att tala om ATT jag ska bli mormor, jag väntar tills jag kan tala om att jag ÄR mormor, jag får hålla tillgodo med bonusbarnbarnen så länge.
*Stintan*
trostar.gif smiley_small_hug.gif
Whiskuchi
Fy vad tråkigt trostar.gif Fick hon behålla äggledaren?
Red Top
trostar.gif
Pia L
Jag vet tyvärr inte så mycket, hon hade så ont då jag pratade med henne igår, och jag var mest orolig för smärtan hon hade och att hon spydde så häftigt, men det verkar vara ok.
Attans att det ska göra så ont i kroppen på en då ens barn mår dåligt crying.gif

Hmm g.gif jaja, jag har ju ont i kroppen kroniskt ändå, men den här smärtan sitter......inuti inuti, någon som förstår hur jag menar? unsure.gif
Tanjatall
Så jobbigt måste det vara för dig och din dotter. Så sorgligt! Och din dotter vill säkert skydda dig från oro – det är så rart av henne! så starkt! i all elände måste du vara så stolt för henne!

Jag har berättat förra vecka att jag har blivit varslat om uppsägning efter många år på företaget. Vet att det inte går efter tur o ordnings listan, utan mer efter kompis relation med klubbens ordförande… så fel och så orättvist! Nu har jag ont i magen, illamående varje dag och varje natt vaknar jag kl.3 och bara är ledsen. Kroppen reagerar på sorg trots att man förstår att detta inte är det värsta som kan drabba en. -cry-.gif

Jag fik mycket tröst av att skriva av mig här och att läsa tröst brev. help.gif

Det kommer nog att vara upp och ner för dig en tid framöver. Men det blir bra igen!

Kram
smiley_small_hug.gif
stennie
Först blev jag glad och sen så ledsen för er skull trostar.gif , men din dotter har rätt...det blir nog smått så småningom!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon