Wilmer
Lite sent ute kanske för att baka denna mumsiga skapelse, men jag vill i allafall göra reklam för den. Själv ska jag smaska på en i eftermiddag yahoo.gif


gustav adolf bakelsen

Bettis
CITAT (Wilmer @ 06-11-2008, 12:16) *
Lite sent ute kanske för att baka denna mumsiga skapelse, men jag vill i allafall göra reklam för den. Själv ska jag smaska på en i eftermiddag yahoo.gif


gustav adolf bakelsen



Ska det inte vara en liten choklad Gustav överst också g.gif
Wilmer
no.gif Inte på den officiella bakelsen wink.gif
Bettis
Då är det fel på den flirting.gif , klart att det ska vara en liten gubbe i choklad giggle.gif
Wilmer
Asch, släng dit en då, men HUR får du till en hemma confused.gif Doppar du gobben i choklad och toppar med?
Monica M zon 4
Dom pratade om bakelsen imorse på radion. Om jag förstod saken rätt kan själva bakelsen se ut lite hur som helst men den ska vara krönt med ett Gustav Adolf-huvud i choklad för att få kallas Gustav Adolf-bakelse. I år hade konditorn, som intervjuades, gjort nån skapelse med chokladmousse med hallon i på sockerkaksbotten.
Bettis
CITAT (Monica M zon 4 @ 06-11-2008, 12:32) *
Dom pratade om bakelsen imorse på radion. Om jag förstod saken rätt kan själva bakelsen se ut lite hur som helst men den ska vara krönt med ett Gustav Adolf-huvud i choklad för att få kallas Gustav Adolf-bakelse.
tummenupp.gif tummenupp.gif

Wilmer: jag gör inga bakelser, äter nästan aldrig det. Men OM jag skulle köpa så skulle det allt vara en gubbe på toppen giggle.gif
Wilmer
Ytterligare en artikel om bakelsen

Ja, OM ni är totalt OMODERNA, den är UPPDATERAD naughty.gif
Wilmer
tredje artikeln
Bettis
CITAT (Wilmer @ 06-11-2008, 12:43) *
Ja, OM ni är totalt OMODERNA, den är UPPDATERAD naughty.gif



rotfl.gif
Wilmer
Det är inget fel med att vara gammelmodig, men erkän det då giggle.gif Jag är alltid, upprepar, alltid modern innocent.gif
Bettis
Här ska vi inte ha några nymodigheter, saker ska vara som dom alltid har varit naughty.gif flirting.gif
Wilmer
*suck..*

Här försöker man hänga med för en gångs skull så blir man motarbetad -cry-.gif
Myosotis
Aldrig hört talas om denna bakelse, men den ser god ut!
Wilmer
Det ÄR den, mumsfillibabba! Tips, den är god som TÅRTA också. Så slipper man småpillet.
Wilmer
Nu är det snart dags igen tongue.gif MUMS!!!
Meriona
Vi åt tårta nyss, ynglingen på jobbet bjussade, han fyller 24. Men det går nog ner ett bakelse imorrn med! smile.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 05-11-2009, 15:33) *
Vi åt tårta nyss, ynglingen på jobbet bjussade, han fyller 24. Men det går nog ner ett bakelse imorrn med! smile.gif



ETT!!!!! crying.gif
Det gäller att passa på medans dom finns, så här blir det betydligt flera som inhandlas och bara till mej.... dunno.gif
Wilmer
Jag funderar på om man inte kan inkräva bakelse i inflyttningspresent g.gif de måste ju gå att äta på söndag också yes.gif Då kommer skaparen (av bakelsen ovan) och hälsar på nämligen *dreglar*.
Aqvakul
Undrar om inte GA-bakelser är en västsvensk specialitet som nu lanseras nationellt i en ny utformning?


pejori
CITAT (Wilmer @ 05-11-2009, 16:41) *
Jag funderar på om man inte kan inkräva bakelse i inflyttningspresent g.gif de måste ju gå att äta på söndag också yes.gif Då kommer skaparen (av bakelsen ovan) och hälsar på nämligen *dreglar*.



Klart du kan.... tummenupp.gif
En stor låda med plats för mååånga godbitar... giggle.gif

CITAT (Aqvakul @ 05-11-2009, 19:12) *
Undrar om inte GA-bakelser är en västsvensk specialitet som nu lanseras nationellt i en ny utformning?




Ser goda ut, så man får väl köra både och.... tummenupp.gif
Uggi


Det började för ca 100 årsedan i Göteborg, allt enligt Radio Skaraborg.
Wilmer
CITAT (Aqvakul @ 05-11-2009, 19:12) *
Undrar om inte GA-bakelser är en västsvensk specialitet som nu lanseras nationellt i en ny utformning?

nono.gif Fel sort, inte svensk standard ninja.gif
Meriona
Jag fick inget bakelse idag...
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 06-11-2009, 20:03) *
Jag fick inget bakelse idag...


Ojdå, missade GA dig på sin runda?
Meriona
Ja det måste varit för att jag gick hem tidigt! sad.gif Sicken gubbe!
Aqvakul
en stilig man i 30-årsåldern - misstänker att det blev mer än en bakelse...

Meriona
sick.gif Not my type if guy....
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 06-11-2009, 20:16) *
sick.gif Not my type if guy....

misstänker att han åt upp alla bakelserna själv...
Meriona
Han ser stroppig ut också, gör han inte det?
Anma
Åt han idag, var alldeles för söt för min smak.
Meriona
usch tycker du att han är söt Anma? flirting.gif Den där tjockisen?
Anma
CITAT (Meriona @ 06-11-2009, 20:25) *
usch tycker du att han är söt Anma? flirting.gif Den där tjockisen?

mmm.... du ser ju de karamelliga kläderna.... sötsliskig
Meriona
CITAT (Anma @ 06-11-2009, 20:28) *
mmm.... du ser ju de karamelliga kläderna.... sötsliskig


Kinky....uuuuhhh... flirting.gif Smaken är som baken...
Wilmer
Jag åt bara lite fudge shy.gif Hoppas på att få smaka av riktig vara senare i helgen bravo.gif

Dennadäringa gobben kan ni få tugga på, tänk om han smittar blink.gif jag vill inte blir grällig, stroppig o tjock help.gif
Meriona
cool.gif Du BLIR inte det du förbrukar.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon