Full version: Pocketböcker
HelenJ
Nån som är intresserad av att byta pocketböcker? Inte som kedja, det tycker jag bara är dyrt och besvärligt, och så vet man inte vad man får (om det nu ens skulle dyka upp nåt).

Nej, jag tänkte mer om man bytte rakt av. Jag skriver en lista på vad jag har, du väljer ut 4 st från listan och vice versa. Då får man 4 nya böcker som man inte har läst, som man själv har valt, och det enda det kostar är portot! Plus att man inte fyller på i högarna hemma fast man får nya böcker!

Jag har nåt hundratal pocketböcker redo, mest deckare men även en del annat.

Edit: stavfel
Wilmer
Vilken kul ide! Nu har jag nog tyvärr gjort mig av med alla pocketar eftersom jag flyttat två gånger på ett år, men annars så..
Ralf
har 3 st liggande o letar jag 5 min hittar jag nog 10 till.
HelenJ
Bra - skicka PM då så kan vi kanske byta!
Ingrid Zon3
Oj, ja där har jag massor! Jag brukar emellanåt rensa ur en kasse och ta med till Myrorna. Det här låter som en bra anledning att plocka ut dem jag måste behålla...

Har i åratal försökt hitta lämpliga pocketbokhyllor. Det finns en del men jag tycker inte hyllorna ska kosta mer än böckerna, så de flesta faller på det. Så de flesta ligger nerpackade i flyttlådor nu.

Kan det gå bra med en excel-lista? Vad vill man veta? Författare, titel och skick (t.ex. oläst, OK, välläst och på gränsen till lösblad smile.gif) ?
HelenJ
CITAT (Ingrid Zon3 @ 08-11-2008, 10:07) *
Kan det gå bra med en excel-lista? Vad vill man veta? Författare, titel och skick (t.ex. oläst, OK, välläst och på gränsen till lösblad smile.gif) ?

Alla böcker duger så länge de överhuvudtaget går att läsa, dvs att alla sidor finns kvar (och sitter fast) och inte är nerkladdade el dylikt. Att boken fått hundöron eller så har ju ingen som helst betydelse.
En proffsig excellista eller bara en uppräkning direkt i ett pm - alla sätt är bra. Författare, titel, skick och en mycket kort recension (en mening eller så) - behövs mer info?

Mina pocketböcker passar inte heller i bokhyllorna (som fö är fyllda med "vanliga" inbundna böcker allihop), så de ligger i lådor i källaren, i högar på golv och bord och skåp och var jag kan hitta en ledig hörna nånstans. Och jag läser så väldigt mycket (oftast 2-3 böcker i veckan) att högarna växer konstant. Det vore ju faktiskt bra om man kunde få fler böcker att läsa utan att högarna växer ytterligare.... (och spara pengar samtidigt!) tummenupp.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Min sambo har också många pocketböcker och även vanliga böcker. Han läser mest deckare. Vi rensade ju ut mycket för 4 år sedan när vi sålde stugan och gav bort dom till grannar och vänner ( en granne hade en hel skottkärra full med böcker)

Men han köper och köper.....

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon