Full version: paypal
jenniepennie
Sitter här i valet o kvalet. Ska köpa ett stick-mönster från USA för fem dollar, så det är inga stora pengasummor det handlar om, men för att göra det behöver jag ett paypal-konto. När man blir med där ger man ju dem, paypal, sitt kortnummer, som de lagrar på sina "supersäkra" servrar. Är det bra? Bamseservrar med miljoner kortnummer; låter ju som en dröm för hackare? Eller är det jag som har missförstått hur det hela funkar?

Mitt kortnummer finns ju redan i cyberspace, hos banken. Om jag ger ut det till paypal finns det ju tillgängligt på ett ställe till...

Oj vad nojjig jag känner mig biggrin.gif
Lady Hamilton
Jag har använta mig av Paypal och det har fungerat bra. Jag öppnar visserligen bara mitt kort tillfälligt för internet köp de gånger jag vill för över pengar.Men känner du dig osäker så öppna ett speciellt konto bara för sådant som du använda dig av vis speciella tillfällen och för bara över pengar dit just då.
Ralf
CITAT (Lady Hamilton @ 08-11-2008, 09:00) *
Jag har använta mig av Paypal och det har fungerat bra. Jag öppnar visserligen bara mitt kort tillfälligt för internet köp de gånger jag vill för över pengar.Men känner du dig osäker så öppna ett speciellt konto bara för sådant som du använda dig av vis speciella tillfällen och för bara över pengar dit just då.

Jag upptäckte häromdagen denna möjlighet att man kan stänga kort för Internetköp och sedan öppna dem igen efter eget val. Skitsmart funktion!
ängsvädd
Jag har använt paypal en gång hittills - inget läskigt har hänt. Jag har bestämt mig för att inte vara så rädd för internetbedrägerier längre. Även kort som aldrig används på internet har ju blivit tömda.

Men jag har ett speciellt kort för internetaffärer där det inte finns mycket pengar på.
Whiskuchi
CITAT (MimmiH @ 08-11-2008, 09:20) *
Även kort som aldrig används på internet har ju blivit tömda.


Exakt (ett kort vi aldrig använt alls användes en gång - det kom en faktura på över 6000). Och skulle kontot tömmas av bedragare står banken för det.
jonatan
jag har använt paypal i flera år och handlat MASSA saker från asien, europa & usa... jag har aldrig haft några problem med paypal...

//jonatan
Anki på Öland
Har också använt paypal ett flertal gånger utan problem MEN fått otal mail från falska paypal-adresser som bett mig uppge kortnumret för paypal skall uppdatera något. (som vilken annan bankscam som helst) Svara man bara inte på sånt är allt OK.
Anki
Alba
Det finns även en svensk variant Payson.

Någon som har erfarenhet av den kanske ?
Lady Hamilton
CITAT (Alba @ 08-11-2008, 11:40) *
Det finns även en svensk variant Payson.

Någon som har erfarenhet av den kanske ?



Ja det är den jag har använt mig av visste inte att det fanns någon annan
Rosmarin
Paypal fungerar bra. Vi använder det både privat och professionellt.

Något att vara mycket försiktig med är om man får mejl från Paypal som uppmanar en att gå in på sitt konto för att ändra en funktion, lösenord etc... DESSA MEJL KOMMER INTE FRåN PAYPAL OCH MAN SKA INTE BESVARA DEM!!!!

Om man ska hantera sitt paypalkonto ska man alltid gå in via den adress man får när man öppnar sitt konto och logga in den vägen. Gör man så så undviker man problem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon