Full version: Urban Knitting
Boxer
Urban knitting

Ganska sött och oförargligt, eller hur? wub.gif
Aqvakul
Typiskt glädjeämne!
På landet i Blekinge så är det en kvinna som har stickat diverse grejer på vägskyltarna. För några år sen hade hon också gjort det hel julgrupp i anslutning till en gran vid vägkanten. Men det finns säkert de som retar sig, dock inte jag...
giggle.gif
Ingrid Zon3
Haha, tips för zontänjare kanske? ger nya idéer för att skydda ohärdiga träd och buskar. Om man tar lovikkagarn t.ex. giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Ingrid Zon3 @ 11-11-2008, 20:47) *
Haha, tips för zontänjare kanske? ger nya idéer för att skydda ohärdiga träd och buskar. Om man tar lovikkagarn t.ex. giggle.gif

hoppas flaxss läser denna tråden... giggle.gif
Betty
CITAT (Ingrid Zon3 @ 11-11-2008, 20:47) *
Haha, tips för zontänjare kanske? ger nya idéer för att skydda ohärdiga träd och buskar. Om man tar lovikkagarn t.ex. giggle.gif

Vilken bra idé! tummenupp.gif Tror jag ska plantera en palm och sticka en långskaftad raggsocka till den! giggle.gif
Tobb
COOLT biggrin.gif

I Uppsala har jag sett en superhäftig cykel, som är helt instickad! Den är också superhäftig, har lite bilder på den om ni vill se.

Här i närheten där jag bor finns en liktsrolpe som fått en liten stickad tröja smile.gif
Uggi
Det var inget för mej,sticka får frugan göra.
Det gör hon nu ser jag.
Red Top
Jag tycker det är en jättefin och oförarglig ide. Såg på Stockholmsnyheterna förra vintern t ex att de hade stickat in en hel parkbänk på vintern, för att bl a uteliggarna skulle få det varmt om rumpan.

Kul och tålamodskrävande tummenupp.gif giggle.gif
Aqvakul
Trevligare än klotter/grafitti!
Betty
CITAT (Tobb @ 11-11-2008, 21:28) *
COOLT biggrin.gif

I Uppsala har jag sett en superhäftig cykel, som är helt instickad! Den är också superhäftig, har lite bilder på den om ni vill se.

Här i närheten där jag bor finns en liktsrolpe som fått en liten stickad tröja smile.gif


Ja! Den cykeln vill jag se på bild! tummenupp.gif
Red Top
Njae,
det finns riktigt skickliga grafittimålare, som åtminstone förr(åker inte T-bana längre) prydde urtrista betongväggar längs T-banespåren med fantastiska 3-D-bilder. De lyste verkligen upp tillvaron.
Däremot har jag aldrig gillat alla tags som klottras överallt.
Sa gamla tanten blush.gif
whistling.gif

Red:Det skulle vara svar på Aquas inlägg.
Aqvakul
Visst finns det vacker grafitti. Fördelen med knitting är att det går lätt att ta bort...
Red Top
yes.gif
Gossen Ruda
Men hur är det stickat? På plats eller har man sytt ihop färdigstickade bitar?
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 12-11-2008, 09:54) *
Men hur är det stickat? På plats eller har man sytt ihop färdigstickade bitar?

Det har jag också undrat över.

Verkar som om det årminstone delvis görs på plats.
pimpim2
Fler bilder! Det här är ju en folkrörelse.
Dock olaglig!

http://www.knittaplease.com/KNITTA_PLEASE.html

Red Top
CITAT (pimpim2 @ 12-11-2008, 10:20) *
Fler bilder! Det här är ju en folkrörelse.
Dock olaglig!<a href="http://www.knittaplease.com/KNITTA_PLEASE.html" target="_blank" rel="nofollow">
</a>
http://www.knittaplease.com/KNITTA_PLEASE.html

Något som inte alls har med tråden att göra:
I somras när jag var inne på forumet ägnade jag en bra stund åt att få bort det "irriterande krypet" som for runt på bildskärmen bland husflugor bananflugor och annat.
Jag skrattade gott och länge, när jag upptäckte vad det var.
Tack för det. Ett gott skratt sitter aldrig fel. thanks.gif giggle.gif
Gossen Ruda
Vete 17 om det ens är olagligt? Ingen åverkan, tas lätt bort med en sax. Nedskräpning kan man väl knappast kalla det för. Lite kul faktiskt.
ninnisky
Undrar om det inte är virknålen som varit framme och inte stickorna...
Äsch, det spelar ingen roll för snyggt och kul är det i varje fall.

Såg några andra kul bilder till temat på sysidan.se häromdagen, men hittar dom inte just nu.
Har för mig att cykeln var med där.
Aqvakul
CITAT (pimpim2 @ 12-11-2008, 10:20) *
Det här är ju en folkrörelse. Dock olaglig!


Om det är så himla olagligt, så hoppas jag att polisen satsar rejält med resurser på att få fast lagbrytarna..... crazy.gif
Miro
De verkar sticka tex en rektangel i förväg och så sätter de ihop den kring stolpen på plats...
Gulligt tycker jag! Där jag bor finns det mkt som skulle bli vackrare mha dessa "ligister" flirting.gif
Vippan
Nu vet jag vad jag ska göra när jag har brist på sysselsättning,,sticka kläder till träden så dom inte fryser i vinter (jag som är så bra på att sticka hmmm)....

Myosotis
Det är rätt gulligt tycker jag, hade inte hört talas om det förut. Däremot var det ju någon skadegörare för nåt år sen som broderade små enkla bilder på sätena i bussen, ett hjärta, en fågel osv, det var också fint.
Och visst finns det jättevacker graffity också!
Betty
CITAT (Tobb @ 11-11-2008, 21:28) *
COOLT biggrin.gif

I Uppsala har jag sett en superhäftig cykel, som är helt instickad! Den är också superhäftig, har lite bilder på den om ni vill se.

Här i närheten där jag bor finns en liktsrolpe som fått en liten stickad tröja smile.gif


unsure.gif väntar fortfarande på bilderna... Vill seeee!!
silos
Jag har stickat och virkat en massa sådana bitar och tänkte sätta dessa runt stolpar,men jag kan ju inte skiljas från dem yahoo.gif
renate
Jag såg det i somras när jag var i Norge.I Eidford var en hel alle instickat,såg rätt kul ut.Harmlös tycker jag.
Anma
Finns, eller fanns i varje fall i somras i Gimo runt stolpar. Jag tycker det är lite tråkigt att slösa garn på detta när man kunde virka filtar till röda korset istället...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon