Full version: Tidsskrifter
Nauti
Alla vanliga tidsskrifter som "Allt om trädgård" och dylikt handlar om vanliga växter som finns överallt, som handlar om vackra växter som man har som dekoration osv. Vad jag undrar är om det finns några tidsskrifter som handlar om litet mer annorlunda växter, t.ex köttätande växter, ovanliga orkidéer, sällsynta arter av olika slag m.m. Finns det någon sådan tidning i Sverige?
Piccante
Orkidésällskapet ger ut en egen tidning vet jag men jag har inte läst den. Det är väl ofta så med väldigt smala intressen att det finns inga tidningar att köpa på pressbyrån elelr Ica man måste nästan alltid vara medlem i någon specialförening för att få dem.
renate
Det skulle blir allt för dyrt att göra tidskrifter för enbart specialämnen.Jag säger som Marcus,går med i det sällskap som motsvara dina intressen.Köp/lånar böcker är ett annat alternativ.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon