Boxer
Jag fick i förrgår fick reda på en ledsam sak.

Tanya (bilden som jag använder som avatar) har avlivats på grund av att ett huggormsbett förstört hennes njurar.

Hon var en fantastiskt underbar hund som slog knut på sig själv av lycka. Hon lärde sig leda min häst i grimskaftet på fem minuter, men förstod inte att hästen var för stor för att komma under grinden till paddocken. flirting.gif

"Arga leken" var inte hennes grej


-Intressant fluga!


Varför springa raka vägen fram när man kan krumelura sig som en delfin


Alla vill gosa...


...men inte huuuur lääääänge som helst


wub.gifTack Tanya för alla fina minnen wub.gif -cry-.gif

Biggan_
Jag har inte ord!
trostar.gif
smiley_small_hug.gif
Chamomille
trostar.gif Åh va tråkigt.

Men jösses så fin hund wub.gif wub.gif Vackra bilder! Kan man motstå en sån gullehund.... smiley_small_hug.gif
pejori
Finns det något läckrare än en lycklig boxer... kompiskram.gif
Stor tröstekram till dej boxer smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Gillan
Jag skrev nyss ( som försvann ) att jag trodde att du skämtade Boxer, vilket jag nu försått att du verkligen inte gjorde........................massor med tröstekramar härifrån trostar.gif smiley_small_hug.gif
DragonLady
-cry-.gif wub.gif Åhhh vad ont det gör när våra kära lämnar oss -cry-.gif
Det e nog min högsta önskan att älsklingarna ska leva lika länge som oss...
tepa
Jag är så ledsen för din skull, Boxer. Snyft.

Mvh Tepa
*Stintan*
Finner inga ord trostar.gif smiley_small_hug.gif
Aqvakul
Oj, så tråkigt! Tyvärr lever ju en hund inte lika länge som vi, fast vi skulle önskat det. Verkar ha varit en helt underbar individ!

trostar.gif kompiskram.gif
Alba
Åh så tråkigt. Tur att du har dessa underbara bilder som minne. Så fin hon är. Jag tror att Tanja sitter i sin himmel och minns dig som en underbar vän.
smiley_small_hug.gif
MariaS
Älskade Boxrar! trostar.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Hundar som är som valpar, till den dag de dör. De förgyller verkligen tillvaron. trostar.gif
Irene_L
trostar.gif Åhhh så sorgligt!! Vilken otur att det skulle gå så efter ormbettet sad.gif

Vilka fina bilder du har har satt in.......vilket underbart ansiktsuttryck hon hade smile.gif
Boxer
Tack alla! smiley_small_hug.gif

Hon var en relativt kort bekantskap (två år) men som satt ett djupt tassavtryck i hjärtat

Tanya flyttade med sin matte till Island för flera år sedan, och det var för hennes skull jag längtade efter att åka dit, inte p.g.a. de människor jag känner och alla lurviga islandshästar som finns där.

Voff! flirting.gif *viftar på svansen*
Sussie F-Flower
trostar.gif trostar.gif trostar.gif

Meeen, va ledsamt och sorgligt!!!!

Vilka otroligt vackra bilder du hade på henne ändå. Vackra minnen för dig att titta på!

Kram!

edit: det var inte meningen att det skulle rimma heller...!!!
ängsvädd
Jag beklagar sorgen sad.gif

Jag känner en schäfertik som blivit biten av huggorm i somras - hon verkar inte frisk nu. Hur lång tid efter huggormsbettet gick det innan Tanya fick avlivas?
Lady Hamilton
CITAT (Boxer @ 21-11-2008, 23:51) *
Jag fick i förrgår fick reda på en ledsam sak.

Tanya (bilden som jag använder som avatar) har avlivats på grund av att ett huggormsbett förstört hennes njurar.

Hon var en fantastiskt underbar hund som slog knut på sig själv av lycka. Hon lärde sig leda min häst i grimskaftet på fem minuter, men förstod inte att hästen var för stor för att komma under grinden till paddocken. flirting.gif

"Arga leken" var inte hennes grej

-Intressant fluga!

Varför springa raka vägen fram när man kan krumelura sig som en delfin

Alla vill gosa...

...men inte huuuur lääääänge som helst
wub.gif Tack Tanya för alla fina minnen wub.gif -cry-.gif


Åh vilken härlig beskrivning av Tanya blush.gif Jag kollade i ditt album och såg att samma bilder fanns där men utan de underbara bildtexterna. När du har tid......kan du inte skriva in dem till blderna? o på så vis har du ett litet "hyllnings" album till Tanya
Boxer
CITAT (MimmiH @ 22-11-2008, 10:45) *
Jag beklagar sorgen sad.gif

Jag känner en schäfertik som blivit biten av huggorm i somras - hon verkar inte frisk nu. Hur lång tid efter huggormsbettet gick det innan Tanya fick avlivas?


Jag vet inte exakt, men det var mer än ett år i alla fall. När hon blev för uppspelt svimmade hon för att inte kroppen orkade med.

CITAT (Lady Hamilton @ 22-11-2008, 11:03) *
Åh vilken härlig beskrivning av Tanya blush.gif Jag kollade i ditt album och såg att samma bilder fanns där men utan de underbara bildtexterna. När du har tid......kan du inte skriva in dem till blderna? o på så vis har du ett litet "hyllnings" album till Tanya

tummenupp.gif Bra idé! Det ska jag göra, måste bara lära mig hur. g.gif
Monaxe
Så sorgligt att våra underbara djur inte kan få vara med oss hela tiden.
Men du har underbara foton som minne av henne.
Det underbara med hundar är deras ovillkorliga kärlek och deras trofasthet. wub.gif
Gunilla T
Jag brukar inte läsa såna här trådar för jag blir så ledsen men nu gjorde jag det i alla fall..

Det finns inte så mycket tröst just när det händer.... kompiskram.gif
zaaritha
Usch--jag känner verkligen för dej!
Det är hemskt att förlora en hund--eller vilket husdjur det än gäller!
Man måste få sörja.
Kram!
Myosotis
Så sorgligt. trostar.gif Men vilken underbart vacker hund hon var! Fantastiska bilder. wub.gif
blomkronan
Jätte fina bilder... och en fin hyllning till Avatar
trostar.gif Mari
Lady Hamilton
CITAT (Boxer @ 22-11-2008, 17:17) *
Jag vet inte exakt, men det var mer än ett år i alla fall. När hon blev för uppspelt svimmade hon för att inte kroppen orkade med.


tummenupp.gif Bra idé! Det ska jag göra, måste bara lära mig hur. g.gif


Det är bara att klicka fram bilden och klicka på "ändra" och så skriver du i rutan som kommer upp. Den texten kommer då bredvid bilden som bild text tummenupp.gif
renate
Så smärtsamt för dig att missa en trogen vän.Vilken fin vove Tanja var.Jag har varit utan hund nu i 1½år och det gör fortfarande ont när jag tänker på min älskade Olivia, hon blev 15 år.
Stoooooooor tröstekram. smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon