Full version: Jul i växthuset?
Monarda
Brukar ni pynta era växthus till jul? Första året med växthus för min del och jag tycker det är lite synd att det ska stå så övergivet i vintermörkret. Funderar på att sätta in en julgran g.gif Har ni några roliga tips?
Chamomille
Vi satt just och pratade om det. Vi ska hänga in en stor adventsstjärna. Sen har vi en putteliten gran med belysning, den åker nog in också biggrin.gif
renate
I mitt växthus har jag fiberduk från taket ner till väggarna så blysning syns inte så mycket,jag vill inte dra in sladden där nu det får står där i mörket.Jag ska väl har något på altanen/uterummet.Ljyssinga får det blir.Fick inte tag på en kristallkrona på loppis i somras så jag får leta vidare.Jag har hängt upp glasföremål i fönstren de glittra i solen.Jag pyntar väl lite på bordet fast nu är det för kallt för hyacinter där ute de får står inne.
Gillan
Vi har "istappar" som sitter efter taknocken i vårt växthus och lyser med ett vackert blåvitt sken. Riktigt vackert faktiskt yes.gif
Maggan H
Jag brukar sätta ut en ljuslykta bara, på en hylla. I år får jag kanske över nån stjärna att hänga där, köpte lite nytt.
embees
Min man är den som älskar pyntet här hemma och han propsar på att det ska pyntas i växthuset också. Han får som han vill. Alltid avger det lite värme, men man kommer inte att se det genom bubbelplasten mer än som ett svagt ljus.
Lady Hamilton
Näe själva växthuset brukar jag inte pynta. Men det är bara därför att det syns inte så bra. Där emot brukar jag ha julgranen och några slingor i "ute rummet" bland alla växter som jag övervintrar. Än så länge har jag endast satt upp denna på ett av fönstrena

[attachment=27615:DSCN1821_kopiera.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon