Full version: va på gotland idag
yla


lite gotlandsbilder

jag har aldrig varit där förr men nu vete sjutton om de inte blir nödvändigt att ta fler resor dit

visst är det väl en bokharabinda som växer över taket på huset
så vill jag att min ska bli
Fialotta
Vilka härliga bilder rolleyes.gif

Har inte heller varit på Gotland...tänkte ta en resa nästa sommar ,
antagligen bor jag för nära...bara båten över, men
nu ska det bli av! rolleyes.gif
yla
ja de e värt det o det är rätt tid nu då de inte e fullt me turister
båten har ju jag också helt nära så de e nog som du säger för nära

åhh där blommade massor med vackra rosor forfarande

o jag tog en valnöt från valnötsträdet undrar hur jag ska göra med den nån som vet

jjag ska lägga in en bild på en murgröna om en stund stammen är helt otrolig den måste vara urgammal
ska bara fixa storleken wub.gif
yla
ja man blir ju alldeles lyrisk
vilken vacker stam den har
så ska mina murgrönor bli:lol: laugh.gif


laugh.gif laugh.gif
Lena i Torslanda
Jisses, vilket konstverk den stammen var. Helläcker!
Åsa K, zon 1
wub.gif

Fantastiska bilder, oh vad jag längtar till Gotland !
Det är säkert 10 år sedan jag var där sist. Mins trädgården DBV med valnötsträden och Krusmyntagården med alla kryddväxter och utsikten över havet.

smile.gif Man skall inte skicka ut såna här bilder, längtan kan bli för stor smile.gif
Wargen

Vad kul att ni har "upptäckt" Gotland. Kan inte låta bli att visa en bild jag gjorde på 80-talet, den var framsida på en reklambroschyr för ön och skickades ut till alla konsulat och ambassader i världen. smile.gif
Murgröna ja... sleep.gif jag vet ett ställe mitt på ön där det är en hel skog (liten, men dock) där alla stammar och marken emellan är täckta med murgröna. Som nå´t ur Sagan om Ringen.... wub.gif
Cilla
Man kan åka till Gotland på vintern också! Det blåser kallt som sjutton, men vackert är det och många av de vintergröna bladväxterna lyser i en zon 3-ares ögon.

Härliga bilder Oldwolfie!
yla
ja jag lovar att de inte kommer dröja innan jag åker dit igen för det fanns verkligen mycket att dregla över
murgöneskogen MÅSTE jag se
det här fina vattenfallet ligger alldeles nära visby hamn
LindaA
Härliga bilder! Tack för att ni delar med er av dem, jag bor på Gotland och tycker också att det är otroligt vackert här! Botaniska (DBV) trädgården är verkligen trevlig att vara i och innan jag flyttade till mitt nuvarande hus (med valnötsträd och magnolia och murgröna) promenerade jag ofta runt där. Nu hinner jag inte dit så ofta, har alltid något att göra i egna täppan... smile.gif
Men murgröneskogen har jag inte sett, den verkar otroligt spännande!
yla
CITAT (Wargen @ 17-09-2003, 09:39)
[
Murgröna ja... sleep.gif jag vet ett ställe mitt på ön där det är en hel skog (liten, men dock) där alla stammar och marken emellan är täckta med murgröna. Som nå´t ur Sagan om Ringen.... wub.gif

du får berätta var den ligger mera exact så jag kan åka dit
Almdalen
Helt underbara bilder, det verkar som om man skulle fundera på att resa till Gotland. Har tänkt på det flera gånger men det har aldrig blivit av, får väl börja fundera igen!!
wub.gif
Ingrid på Västkusten
Måste dela med mig i så fall av mina Gotlandsfotoalbum :-) jag ääälskar Gotland!
Har itne varit där i år men väl 2001 och 2002 !!!
Hela ön är en trädgård med bara ljuvligheter och så allt urfint hantverk!
Tänk - jag skulle vilja bo där omd et fanns jobb till oss....

http://www.alltomtradgard.se/forum/user_al...30&albumid=1713

http://www.alltomtradgard.se/forum/user_al...130&albumid=988


Hälsar ingrid total Gotlandsfantast!
Ina
Det är helt klart lätt att bli "Gotlands-addict"!!!

Vi var där i augusti och det blir nog fler turer framöver!! laugh.gif
lolo
O, vad vackra bilder! Synd att det är så långt till Gotland från Umeå...... Tänk att kunna odla murgröna utomhus....
mvh
Ann-Louise i Umeå smile.gif
Gossen Ruda
Det finns murgröneklädda träd på norra Öland också, i Böda-skogen.
yla
apträdet va jag också o kände på det kallades visst apskräckträd o när man kände på bladen så förstod man varför sad.gif om man va apa o svingade sej o tog tag i ensån gren AJAJAJ unsure.gif

raukarna MÅSTE jag se

ruda jag har varit på öland o där va det också fiiiiiint men då hade jag ingen kamera sad.gif de va ett par år sedan
*Felix matte*
Fantastiskt fina bilder, som vanligt!
Nu börjar här planeras och funderas utifall man kanske skulle....
Ja vi får väl se när nästa sommar nalkas.
Tack för att du delar med dig av dina upplevelser wub.gif
Eva i Skåne
Jag älskar dina bilder Birgitta wub.gif
Jag har "lånat" trädet vid stranden som skrivbordsunderlägg sleep.gif
yla
CITAT (Eva i Skåne @ 17-09-2003, 22:46)
Jag älskar dina bilder Birgitta wub.gif
Jag har "lånat" trädet vid stranden som skrivbordsunderlägg sleep.gif

det gör mej glad
tack wub.gif wub.gif rolleyes.gif
Wargen
Murgröneskogen kan bli lite svårt att förklara läget på...finns inte utsatt på någon karta. Man måste gå en liten bit i väglöst land innan man är framme.
Men vem vet, vi kanske möts på ön någon gång. Då lovar jag att visa! tongue.gif
Bödaskogen på Öland besökte jag en gång för många år sedan. Men kommer ihåg att det var en fantastisk plats. Nu ska jag leta reda på mina pappersbilder från Gotland och scanna av en del så ni får se. Plåtade lite vid östra sidan häromåret, när det var ett riktigt "blåeldsår"... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon