Full version: Fröpåsar
Chamomille
Jag har letat och letat. Letar efter en mall att skriva ut på skrivaren. Jag vet att det finns, men var. En sida hittade jag där man skriver ut ett ark och sedan klipper ut 6 st blivande påsar. Det måste ju finnas fler! Har ni tips sos.gif
Den här hittade jag
http://ingelaslekstuga.se/barnlankar4/barnlankar4.htm
Fler tips tack smile.gif
Hur stavas fröpåse på Engelska egentligen?
Inga från Närke
CITAT (Chamomille @ 25-11-2008, 15:14) *
Jag har letat och letat. Letar efter en mall att skriva ut på skrivaren. Jag vet att det finns, men var. En sida hittade jag där man skriver ut ett ark och sedan klipper ut 6 st blivande påsar. Det måste ju finnas fler! Har ni tips sos.gif
Den här hittade jag
http://ingelaslekstuga.se/barnlankar4/barnlankar4.htm
Fler tips tack smile.gif
Hur stavas fröpåse på Engelska egentligen?


Hej
Dessa hittade jag om den är till hjälp:
http://web.telia.com/~u46215619/fropose/fropose.htm

http://tidsmastarinnan.blogspot.com/2008/1...med-frpsar.html
Alba
Jag har sparat flera länkar.....men tror du jag gjort några finpåsar.... no.gif

Alenka
Crafty Gardener
Geocities


Det var allt jag hade slap.gif
Om du googlar på Printable Seed Packets ....tror jag det var.....så hittar du mera.

Tillägg:
Nu påminde du ju mig så jag blev tvungen söka....jag lovar att du kommer att hitta något du vill ha.
Det finns massor......lycka till.....du behöver hela kvällen. naughty.gif
Chamomille
Tack för era tips! smile.gif

Alba, inte konstigt att jag inte hittade några sidor. Jag törs inte ens tala om vilka ord jag sökte på på Engelska duh.gif Ett tag trodde jag hela världen var galen (och jag) som inte hittade en enda sida... sleep.gif
Jaa, nu har jag å göra i natt biggrin.gif

thanks.gif
*Stintan*
Såna här har jag gjort
Blombebisar
*Ulrica*
Här är min variant.
Vet inte om det är samma som någon ovan... jag har gjort en wordmall av min.
Boxer
Dom här är jättelätta att vika och funkar bra när man snabbt behöver ett kuvert.

Klicka på länken och scrolla ner, så finns det en beskrivning gjord av Vitis Maj 27, 2008.

Chamomille
Tack för alla tips! Roligt med flera olika varianter yes.gif

Här klipp, viks och klistras det för fulla muggar biggrin.gif ...med tungan halvvägs upp till näsan laugh.gif

Jag har inte tid med er.... flirting.gif
renate
CITAT (*Stintan* @ 25-11-2008, 16:11) *
Såna här har jag gjort
Blombebisar

Det var de jag letade efter,sådana brukar jag göra.Nu fick jag lite nya tips här till fröpåsar,fast det varit dåligt med fröinsamling i år.
Alba
CITAT (Boxer @ 25-11-2008, 16:34) *
Dom här är jättelätta att vika och funkar bra när man snabbt behöver ett kuvert.

Klicka på länken och scrolla ner, så finns det en beskrivning gjord av Vitis Maj 27, 2008.



De där var ju bra...snabba att göra.
Pia L
Hur jag än klipper och viker så får jag dom inte tillräckligt täta för pyttefrön crying.gif
Ska mina hålla tätt för frön så blir det solrosfrön..... g.gif någonstans måste jag ju ha vikt helt galet
Chamomille
CITAT (*Stintan* @ 25-11-2008, 16:11) *
Såna här har jag gjort
Blombebisar

Jag försökte få till detta kuvert i går kväll vilket resulterade i ett skrattanfall i köket. Det blir en flik över som dinglar någonstanns och i "kuvertet" är det hål rätt igenom rotfl.gif

Likaså Boxers tips. Jag får inte till den heller. Den håller inte ihop och går inte att stänga giggle.gif

Ingas däremot lyckades jag få till efter mycket pillande biggrin.gif
Pia L
g.gif Alltså, NÅGONSTANS i beskrivningen måste jag ha gjort rätt, jag har inga överblivna flikar och jag FÅR ihop dom, men det blir inte riktigt tätt uppe i hörnena.
Lägger man i pyttefrön i dom så ligger nog alla i det yttre kuvertet som man skickar.....och 5-10 frön av pyttekaraktär kan nog lätt försvinna då.
*Ulrica*
Mina påsar blir ju rätt stora men de är garanterat helt täta även för minipyttefrön.
Man kan ju göra dem mindre också om man vill....
Chamomille
CITAT (*Ulrica* @ 26-11-2008, 11:55) *
Mina påsar blir ju rätt stora men de är garanterat helt täta även för minipyttefrön.
Man kan ju göra dem mindre också om man vill....

Den var lätt att göra. Till och med för mig giggle.gif
Pia L
Tack Ulrika, jag öppnade inte din länk förut då jag trodde att det var samma som ovanför, men det var det ju inte.
Ok, det behövs lim eller tape, men dom håller nog tätt ialla fall, och kan ju förminskas att passa små prtioner av pyttefrön thanks.gif
stennie
Vilka bra länkar...
Härifrån brukar jag skriva ut.

The seed site
Chamomille
CITAT (stennie @ 26-11-2008, 12:13) *
Vilka bra länkar...
Härifrån brukar jag skriva ut.

The seed site

Ååh. Där finns det ju också jättefina! thanks.gif

Snart måste jag köpa fröer för att ha något att stoppa ner i alla fina påsar biggrin.gif
*Stintan*
Annars kan man ju använda sig av melittafilter. Jag menar om man vill göra det lätt för sig.
Chamomille
CITAT (*Stintan* @ 26-11-2008, 17:14) *
Annars kan man ju använda sig av melittafilter. Jag menar om man vill göra det lätt för sig.

Det har jag gjort hittills. Men det är inte så kul, särskilt när jag får så fina kuvert av odlaiter yes.gif
Bitta98
Här finns det också mallar http://www.wexthuset.com/?sp_pid=6&sp_text=6

Chamomille
CITAT (Bitta98 @ 26-11-2008, 17:26) *

Och där fanns annat kul också smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon