Full version: Korsordsbekymmer...
Berith
Behöver hjälp igen med ett korsordsord. Tänker så det knakar men förstår ändå inte vad som menas. confused.gif

RYMMER LEDDA MÄN - XD där jag ska byta ut X mot nåt mer passande. D kommer från NÖD så det är nog rätt, men vilka är dom ledda männen?? Kan det vara OD som menas, eller UD eller HD eller AD eller vad??
Aqvakul
OD = kören Orfei drängar

Det är väl tänkbart, även om det känns lite krystat...
Berith
Ja så funderade jag också, och det är väl kanske det enda XD med bara män.
Alba
OD tycker jag var ett bra tips.
Kören OD rymmer ju bara män och de leds av en dirigent.

Det skulle jag nog inte kommit på. Korsord kan verkligen vara kluriga och jag blir småtokig när jag inte kommer på ett ord. giggle.gif
Whiskuchi
CITAT (Alba @ 26-11-2008, 10:04) *
Korsord kan verkligen vara kluriga och jag blir småtokig när jag inte kommer på ett ord. giggle.gif


Jag glömmer aldrig när jag fastnade på "Kobror", fyra bokstäver. "ormar"... nej, det är fem. Och "orm" är bara tre och dessutom fel antal. Vad rätt svar var? TJUR; "ko-bror" tongue.gif
HelenJ
CITAT (Aqvakul @ 26-11-2008, 08:57) *
OD = kören Orfei drängar

Absolut, det måste det vara.
Farbror Blå
CITAT (Whiskuchi @ 26-11-2008, 13:47) *
Jag glömmer aldrig när jag fastnade på "Kobror", fyra bokstäver. "ormar"... nej, det är fem. Och "orm" är bara tre och dessutom fel antal. Vad rätt svar var? TJUR; "ko-bror" tongue.gif

HAHAHA tummenupp.gif bravo.gif crazy.gif

Såånt gillar jag, när anspelningen är så perfekt att man först inte begriper nåt alls, haha
Då får man ju skrattat lite när man löst det hela också=)
Alba
Eller alarm...............som syftar på al-arm d.v.s gren

eller åklagare----------åk-lagare och svaret blev mekaniker
Berith
Jag skrev OD och hoppas på det bästa. rolleyes.gif

Kobror jaa.... en gång var frågan 'tjur och ormar' och svaret blev just kobror.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon